Gjest prust Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Minstejenta på snart 8 har øreverk. Det kom i går ettermiddag, og det var veldig vondt på venstre øret, litt inni. Hun fikk Panodil og nesespray, og det gav seg, og hun sov godt i natt. Hun har vært litt ute i dag, men var godt kledt. I 18 tida hadde hun vondt igjen, nå i høyre øre. Hun fikk en Panodil, og det ble litt bedre, men ikke helt borte. I kveld begynte det igjen. Hun grein, og det var vondt, i høyre øret, litt bak. Jeg gav henne en Panodil til klokka 21.15, og nesespray. Hun ligger med hodet høyt. Er det noe mer som kan hjelpe enn det vi har gjort? Bør vi gå til lege i morgen, eller går det over av seg selv? Det er så mange år siden noen her har hatt øreverk, så jeg husker ikke. Han eldste hadde det mange ganger, og det var så kraftig at han måtte ha pennicillin flere ganger - men det var nok verre enn det snuppa har nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 http://www.klikk.no/foreldre/barnehelseguiden/article345863.ece Noe her å prøve kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Nå kom jeg på at det ble brukt matolje på en bomullsdott, da jeg var liten. Jeg var litt plaget med øreverk som barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kjerringråd:-) http://www.kjerringrad.com/oereverk-290.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg synes å huske at det hjelper å ha noe varmt mot øret - varmeflaske etc.? Og så hjemme fra skolen i morgen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kjør på med mer nesespray. Hvis hun har skikkelig vondt, og Paraceten ikke hjelper i stor grad, kan du gi en Ibux i tillegg. Hvis det kommer gørr ut av øret, skal du få henne til lege, da har antagelig trommehinna sprukket, og det kan hende hun bør ha antibiotika. Hvis det ikke gir seg etter et døgn eller to, ville jeg også latt legen se på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kjør på med mer nesespray. Hvis hun har skikkelig vondt, og Paraceten ikke hjelper i stor grad, kan du gi en Ibux i tillegg. Hvis det kommer gørr ut av øret, skal du få henne til lege, da har antagelig trommehinna sprukket, og det kan hende hun bør ha antibiotika. Hvis det ikke gir seg etter et døgn eller to, ville jeg også latt legen se på det. Hun har sovnet nå, så det ser ut til at Panodilen hjalp. Vi har bare Ibux til voksne, tror kanskje det er for stor dose for henne. Ja, jeg husker med gru de gangene eldstemann sitt øre var fullt av gørr. Stakkars lille vennen. Første gangen han fikk det, forstod jeg ingenting hva det var - han var for liten til å si hvor han hadde vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hun har sovnet nå, så det ser ut til at Panodilen hjalp. Vi har bare Ibux til voksne, tror kanskje det er for stor dose for henne. Ja, jeg husker med gru de gangene eldstemann sitt øre var fullt av gørr. Stakkars lille vennen. Første gangen han fikk det, forstod jeg ingenting hva det var - han var for liten til å si hvor han hadde vondt. Du kan gi henne en vanlig 200 mg Ibux inntil 4 ganger i døgnet i følge Felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/medisin/ibux-weifa-559957 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg synes å huske at det hjelper å ha noe varmt mot øret - varmeflaske etc.? Og så hjemme fra skolen i morgen? Hun sov sånn tålig i natt, men kom oppi senga vår ei gang ut på natta. Lå og vred seg og hadde litt vondt, men ikke sånn at hun grein og var våken. Hun ble hjemme med pappaen i dag. Håper det går fort over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.