Gjest terapeutbarn Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter. Ikke støtt psykologen gjør leksene sine heller, tydeligvis. 0 Siter
Gjest trauma and recovery Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter. Tydeligvis... 0 Siter
Gjest trauma and recovery Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Ikke støtt psykologen gjør leksene sine heller, tydeligvis. Tydeligvis ikke... 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter. "Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter." Men du går jo i terapi for din egen del, eller? Det er jo opp til deg dette, ikke din behandler. 0 Siter
Gjest trauma and recovery Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 "Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter." Men du går jo i terapi for din egen del, eller? Det er jo opp til deg dette, ikke din behandler. Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time? Jeg er dessuten blitt litt glemsk. Synes det blir litt lite struktur. Men som person liker jeg psykologen min veldig godt. 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time? Jeg er dessuten blitt litt glemsk. Synes det blir litt lite struktur. Men som person liker jeg psykologen min veldig godt. "Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time?" Veldig viktig. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er din behandlers oppgave å minne deg på å snakke om dette. Dette er ditt ansvar. Ha en liten notatbok for hånden slik at du får mer struktur og orden i timene dine, og ikke glemmer dette til neste gang. 0 Siter
Gjest trauma and recovery Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 "Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time?" Veldig viktig. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er din behandlers oppgave å minne deg på å snakke om dette. Dette er ditt ansvar. Ha en liten notatbok for hånden slik at du får mer struktur og orden i timene dine, og ikke glemmer dette til neste gang. Takk for tips. 0 Siter
Gjest ikke nick nå.......! Skrevet 20. desember 2011 Skrevet 20. desember 2011 Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter. Dette er min erfaring også. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 Å ha et behov for å tømme seg, kjøpe seg 45 minutter hos en terapeut, tømme seg uten noen forpliktelser og gå igjen. Det kaller jeg prostitusjon uten sex. Det har ingenting med terapi å gjøre. Det er bedre enn sex... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter. Det er svært viktig at terapeuten følger opp hjemmeleksen. Ikke for å kontrollere, men for å høre hvordan det gikk, bruke erfaringene fra denne hjemmeleksen til å endre tanker og for å planlegge neste hjemmelekse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.