Gå til innhold

Forberede time

Anbefalte innlegg

Gjest terapeutbarn
Skrevet

Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter.

Ikke støtt psykologen gjør leksene sine heller, tydeligvis. :P

Gjest trauma and recovery
Skrevet

Det er ikke bare å tømme seg som skjer i timene, men sannsynligvis blir det for mye av det. Kunne nok ønske meg litt mer struktur og hjemmelekser. Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter.

Tydeligvis...

Skrevet

Ikke støtt psykologen gjør leksene sine heller, tydeligvis. :P

Tydeligvis ikke...

Skrevet

"Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter."

Men du går jo i terapi for din egen del, eller? Det er jo opp til deg dette, ikke din behandler.

Skrevet

"Har fått hjemmelekser to ganger, men fikk ikke spørsmål om jeg hadde gjennomført det timen etter."

Men du går jo i terapi for din egen del, eller? Det er jo opp til deg dette, ikke din behandler.

Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time? Jeg er dessuten blitt litt glemsk. Synes det blir litt lite struktur. Men som person liker jeg psykologen min veldig godt.

Skrevet

Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time? Jeg er dessuten blitt litt glemsk. Synes det blir litt lite struktur. Men som person liker jeg psykologen min veldig godt.

"Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time?" Veldig viktig. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er din behandlers oppgave å minne deg på å snakke om dette. Dette er ditt ansvar. Ha en liten notatbok for hånden slik at du får mer struktur og orden i timene dine, og ikke glemmer dette til neste gang.

Skrevet

"Men er det ikke naturlig at vi snakker om hvordan det gikk og evaluerer det i neste time?" Veldig viktig. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er din behandlers oppgave å minne deg på å snakke om dette. Dette er ditt ansvar. Ha en liten notatbok for hånden slik at du får mer struktur og orden i timene dine, og ikke glemmer dette til neste gang.

Takk for tips.

Gjest ikke nick nå.......!
Skrevet

Dette er min erfaring også.

Skrevet

Å ha et behov for å tømme seg, kjøpe seg 45 minutter hos en terapeut, tømme seg uten noen forpliktelser og gå igjen. Det kaller jeg prostitusjon uten sex. Det har ingenting med terapi å gjøre.

Det er bedre enn sex...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er svært viktig at terapeuten følger opp hjemmeleksen. Ikke for å kontrollere, men for å høre hvordan det gikk, bruke erfaringene fra denne hjemmeleksen til å endre tanker og for å planlegge neste hjemmelekse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...