Gå til innhold

Astronomica til fuglemamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min juleglede :)

Jeg er så glad :)

Nå har jeg vært på teknisk museum og kjøpt astronomica en bok til minne om Margareth Olds (stjernekvinne) til min psykiater.

Det jeg ikke tenkte på før jeg nå satt og bladde i mine egen bok (jeg har den jeg også, da jeg ga den til min mann i bursdagsgave) er at det er jo nesten en symbolsk gave for selv om min psykiater er min fuglemamma så er hun absolutt en stjernekvinne :) hun også.

Det ligger byttelapp ved, men jeg skriver på kortet at hun bør ikke bytte den da hun bør lese den fra side til side (noe jeg tror hun vil gjøre), den er meget lettlest på 576 sider, skrevet for et hvert mennesker uten astronomiutdanning osv...

Jeg tror hun vil bli glad og at hun vil få noen fine pensjonistdager til å gripe dette verket an og vedlagt ligger "the theory of everthing" som hun er interessert i.

Håper dere kan dele den gleden jeg har i hjertet mitt for å ha en så snill og interessert psykiater som gjør meg så lykkelig.

Hun er ikke langt fra meg heller, jeg vet antall meter, men skriver det ikke da jeg vet det ville virke aspergerisk. ( :) takk for opplysningen)

Skulle ønske man kunne måle lykke men på skalaen nå blinker det 10, 10, 10 eller mer, det sprenger egentlig rammene for måleenheten.

Skrevet

Den største glede man kan ha, det er å gjøre andre glad...! og det er det du gjør nå! Det er veldig snilt av deg å gi en så fin gave til din psykiater (nesten så jeg blir usikker på om hun har lov til å ta imot den, men jeg regner med at dette er avklart) - jeg forstår at du er veldig glad i henne - din glede og interesse smitter av på andre. Jeg kjenner også på at skalaen sprenges, bare ved å lese ditt innlegg!

Skrevet

Den største glede man kan ha, det er å gjøre andre glad...! og det er det du gjør nå! Det er veldig snilt av deg å gi en så fin gave til din psykiater (nesten så jeg blir usikker på om hun har lov til å ta imot den, men jeg regner med at dette er avklart) - jeg forstår at du er veldig glad i henne - din glede og interesse smitter av på andre. Jeg kjenner også på at skalaen sprenges, bare ved å lese ditt innlegg!

Hei!

:) :)

Det fine ved deg er at du skjønner hvordan man kan elske og nesten forgude den som hjelper enten den blir fuglemamma eller heter noe annet :)

Min psykiater tar i mot sånt, heldigvis ellers ville jeg blitt lei meg, veldig.

Jeg har aldri tenkt på å avklare sånt, jeg bare gir min psykiater en gave, så lukker jeg øynene for jeg vet jeg får en klem, en klem som er fin og hyggelig og helt ufarlig, selv om den går så fort over at jeg egentlig vil si "kan du ikke ta i et tak sånn at jeg kjenner den klemmen " :)

Psykiatere burde kanskje ha egne klemmegrep for oss med asperger, skrutrekkergrep med ekstra press sånn at man føler klemmen og husker den :) Særlig når man står med hendene rett ned og lukker øynene og syns det er farligskummeltdeiliglystpåmer :)

Skrevet

Hei!

Det fine ved deg er at du skjønner hvordan man kan elske og nesten forgude den som hjelper enten den blir fuglemamma eller heter noe annet :)

Jeg har aldri tenkt på å avklare sånt, jeg bare gir min psykiater en gave, så lukker jeg øynene for jeg vet jeg får en klem, en klem som er fin og hyggelig og helt ufarlig, selv om den går så fort over at jeg egentlig vil si "kan du ikke ta i et tak sånn at jeg kjenner den klemmen " :)

Psykiatere burde kanskje ha egne klemmegrep for oss med asperger, skrutrekkergrep med ekstra press sånn at man føler klemmen og husker den :) Særlig når man står med hendene rett ned og lukker øynene og syns det er farligskummeltdeiliglystpåmer :)

Hvor tar du det fra! Du er bare herlig!!

:-D

Skrevet

Hvor tar du det fra! Du er bare herlig!!

:-D

Hei!

Hm...Hm

Du er en raring så vet du det :) min asperger-venn :)

Nå skjønner jeg ikke helt :)

Skrevet

Hei!

Hm...Hm

Du er en raring så vet du det :) min asperger-venn :)

Nå skjønner jeg ikke helt :)

''Nå skjønner jeg ikke helt :)''

Jeg synes det er så utrolig kreativt at jeg tror ingen andre har tenkt tanken før - når du skriver bla dette:

''jeg bare gir min psykiater en gave, så lukker jeg øynene for jeg vet jeg får en klem, en klem som er fin og hyggelig og helt ufarlig, selv om den går så fort over at jeg egentlig vil si "kan du ikke ta i et tak sånn at jeg kjenner den klemmen " :)

Psykiatere burde kanskje ha egne klemmegrep for oss med asperger, skrutrekkergrep med ekstra press sånn at man føler klemmen og husker den :) Særlig når man står med hendene rett ned og lukker øynene og syns det er farligskummeltdeiliglystpåmer :)''

Du setter så fint og nøyaktig ord på ting og fenomener. Jevnt over blir autisters aversjon mot - i dette tilfellet - berøring, forstått som en total aversjon, uten nyanser, men det er faktisk ikke tilfelle. Jeg liker også faste berøringer, de løse er ekkelt. Og jeg ser ikke helt poenget i en kort klem, når jeg aller helt vil trykke meg inntil og bli der, lenge. Gjerne med stryking og småprating, det er herlig, men det er bare en av psykologene mine som har gjort det med meg, og bare en gang. Jeg får ikke tid til å kjenne etter hvordan det føles, jeg må passe på å slippe før det blir misoppfattet, og det synes jeg er elendig.

Skrevet

''Nå skjønner jeg ikke helt :)''

Jeg synes det er så utrolig kreativt at jeg tror ingen andre har tenkt tanken før - når du skriver bla dette:

''jeg bare gir min psykiater en gave, så lukker jeg øynene for jeg vet jeg får en klem, en klem som er fin og hyggelig og helt ufarlig, selv om den går så fort over at jeg egentlig vil si "kan du ikke ta i et tak sånn at jeg kjenner den klemmen " :)

Psykiatere burde kanskje ha egne klemmegrep for oss med asperger, skrutrekkergrep med ekstra press sånn at man føler klemmen og husker den :) Særlig når man står med hendene rett ned og lukker øynene og syns det er farligskummeltdeiliglystpåmer :)''

Du setter så fint og nøyaktig ord på ting og fenomener. Jevnt over blir autisters aversjon mot - i dette tilfellet - berøring, forstått som en total aversjon, uten nyanser, men det er faktisk ikke tilfelle. Jeg liker også faste berøringer, de løse er ekkelt. Og jeg ser ikke helt poenget i en kort klem, når jeg aller helt vil trykke meg inntil og bli der, lenge. Gjerne med stryking og småprating, det er herlig, men det er bare en av psykologene mine som har gjort det med meg, og bare en gang. Jeg får ikke tid til å kjenne etter hvordan det føles, jeg må passe på å slippe før det blir misoppfattet, og det synes jeg er elendig.

Hei!

:)

Du forklarer det selv fint :)

Kan du ikke ta en prat med min psykiater å fortelle henne at vi foretrekker,

"skrutrekkergrepet". :)

Skrevet

Hei!

'''Psykiatere burde kanskje ha egne klemmegrep for oss med asperger, skrutrekkergrep med ekstra press sånn at man føler klemmen og husker den :) Særlig når man står med hendene rett ned og lukker øynene og syns det er farligskummeltdeiliglystpåmer :)''

Egnede klemmegrep er vanskelige, særlig om man skal skille mellom "business & pleasure"', hehe ;-)

Glemmer aldri en person som ønsket *fotside klemmer", og det var overhodet og absulutt ingenting seksuelt forbundet med dette.. Jepp, har adoptert dette, jeg :) Skrev meg ut på viddene nå, men la oss ta fotside klemmer på de vi er glad i på en eller annen måte :-)

Skrevet

'''Psykiatere burde kanskje ha egne klemmegrep for oss med asperger, skrutrekkergrep med ekstra press sånn at man føler klemmen og husker den :) Særlig når man står med hendene rett ned og lukker øynene og syns det er farligskummeltdeiliglystpåmer :)''

Egnede klemmegrep er vanskelige, særlig om man skal skille mellom "business & pleasure"', hehe ;-)

Glemmer aldri en person som ønsket *fotside klemmer", og det var overhodet og absulutt ingenting seksuelt forbundet med dette.. Jepp, har adoptert dette, jeg :) Skrev meg ut på viddene nå, men la oss ta fotside klemmer på de vi er glad i på en eller annen måte :-)

Hva menes med fotside?

Skrevet

Hva menes med fotside?

Jeg vil tro at en fotsid klem er at man klemmer hele kroppen mot den andres kropp.

Skrevet

Hva menes med fotside?

Hehe, simpelthen elsker å (feil)tolke norsk for nordmenn: Fotsid = fra topp til tå :)

Med teskje: I motsetning til en 'klem' der man står en meter+ fra hverandre og klemmer "til tross for / av motvillig plikt" - er det en hjertelig klem, som innebærer en liten dose kroppskontakt, men som lievel innebærer sponatitet og hjertelighet uten seksuelle hentydninger ;-)

Skrevet

Jeg vil tro at en fotsid klem er at man klemmer hele kroppen mot den andres kropp.

Jo for så vidt, der det er naturlig. Understreker nok en gang at det ikke er seksuelt betonet, men at f.eks 'Olga' på 98 år føler en genuin klem - ikke et "nikk" fra 2 meters hold, barna våre likeså - la klemmen være forsid der det er naturlig. Synes uansett det er et godt uttrykk som representerer avdøde ;-)

Skrevet

Hehe, simpelthen elsker å (feil)tolke norsk for nordmenn: Fotsid = fra topp til tå :)

Med teskje: I motsetning til en 'klem' der man står en meter+ fra hverandre og klemmer "til tross for / av motvillig plikt" - er det en hjertelig klem, som innebærer en liten dose kroppskontakt, men som lievel innebærer sponatitet og hjertelighet uten seksuelle hentydninger ;-)

Hm.

Skrevet

Jaha, jeg så for meg noe med føttene.

Skrevet

Jaha, jeg så for meg noe med føttene.

''Jaha, jeg så for meg noe med føttene.''

Tsk, tsk, føtter står "bredvid". Men ærlig talt, ser jeg er på feil forum nå, og ber om unnskyldning om jeg har tråkket neoen på tærne ;)

Skrevet

Tsk, tsk, føtter står "bredvid". Men ærlig talt, ser jeg er på feil forum nå, og ber om unnskyldning om jeg har tråkket neoen på tærne ;)

Kan ikke se at du har tråkket noen på tærne?

Dette er jo det rette forumet.

Skrevet

Tråkker du noen på tærne ved å forklare hva egenkomponerte ord betyr? Og hvorfor er du på "feil forum" når tråden ligger her?

Skrevet

Tråkker du noen på tærne ved å forklare hva egenkomponerte ord betyr? Og hvorfor er du på "feil forum" når tråden ligger her?

''Tråkker du noen på tærne ved å forklare hva egenkomponerte ord betyr?''

Hehe, liker ordspill, egenkomponerte desto bedre ;)

''Og hvorfor er du på "feil forum" når tråden ligger her?''

Tja. forholder meg til tråden og står for alt jeg har skrevet, til trross for at du og andre har skrevet at man må vise ekstra hensyn i "psykiatri-tråden"....

Skrevet

''Tråkker du noen på tærne ved å forklare hva egenkomponerte ord betyr?''

Hehe, liker ordspill, egenkomponerte desto bedre ;)

''Og hvorfor er du på "feil forum" når tråden ligger her?''

Tja. forholder meg til tråden og står for alt jeg har skrevet, til trross for at du og andre har skrevet at man må vise ekstra hensyn i "psykiatri-tråden"....

"Tja. forholder meg til tråden og står for alt jeg har skrevet, til trross for at du og andre har skrevet at man må vise ekstra hensyn i "psykiatri-tråden"...."

Jeg har skrevet at man må vise ekstra hensyn i "psykiatri-tråden"? Hvilken tråd?

Skrevet

Hei!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...