Gå til innhold

Hva er det jeg ikke tåler?

Anbefalte innlegg

Gjest wellbutrin er bra
Skrevet

Dette har jeg lurt på. Har tidligere prøvd cipralex, cipramil, seroxat og zoloft med det resultatet at jeg følte meg influensasyk hele tiden. Svettet voldsomt og følte meg syk hele tiden.

Nå bruker jeg wellbutrin og har ikke en eneste bivirkning. Den virker derimot meget bra. Hva kan det være jeg reagerer på når det gjelder SSRI? Er det flere som er som meg? Har en BP 2 lidelse.

Skrevet

Har også erfaring med at jeg svetter ekstremt mye på Cipralex.

Ubehagelig og må kle meg deretter når jeg f.eks skal ut.

Hvordan er dine erfaringer med wellbutrin ?

Vurderer å bytte til den fra Cipralex.

Hvordan er det med tankekjør ?

Seroquel ?

Lamictal ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har svart på det selv: Du tåler ikke SSRI. Dette er en kjent, men ikke særlig vanlig bivirkning.

Gjest wellbutrin er bra
Skrevet

Har også erfaring med at jeg svetter ekstremt mye på Cipralex.

Ubehagelig og må kle meg deretter når jeg f.eks skal ut.

Hvordan er dine erfaringer med wellbutrin ?

Vurderer å bytte til den fra Cipralex.

Hvordan er det med tankekjør ?

Seroquel ?

Lamictal ?

''Har også erfaring med at jeg svetter ekstremt mye på Cipralex. Ubehagelig og må kle meg deretter når jeg f.eks skal ut''

.Ja, det var voldsomt mye svetting på den medisinen. Var helt våt om natta og kunne ikke røre meg på dagen før jeg svettet.

''Hvordan er dine erfaringer med wellbutrin ?''

Wellbutrin er nok den beste medisinen jeg har prøvd mot depresjon. Lite bivirkninger og veldig bra virkning. Jeg måtte opp i 300 mg før jeg fikk effekt da. Nå er jeg mye mere stabil over flere dager/uker.

''Vurderer å bytte til den fra Cipralex.

Hvordan er det med tankekjør ? Seroquel ?''

Anbefaler at du prøver ut forskjellige medisiner selv da de kan virke veldig forskjellig fra person til person. Jeg bruker litt orfiril og fungerer veldig bra på denne også.

''Lamictal ?''

Den medisinen virket veldig bra på depresjonen min, men jeg ble veldig glemsk av den. Ellers var det en meget bra medisin. Ikke alle blir glemsk så jeg anbefaler virkelig å prøve den også. Håper du kommer i mål med medisinutprøvingen. Det er herlig å kjenne at ting fungerer igjen :-)

Gjest wellbutrin er bra
Skrevet

Du har svart på det selv: Du tåler ikke SSRI. Dette er en kjent, men ikke særlig vanlig bivirkning.

Synes dette er veldig rart da, men jeg må vel bare godta at jeg er sånn. Har jo forøvrig aldri reagert som de fleste andre på medisiner. Har endelig, virker det som, funnet den rette "blandingen". Hvis jeg noen gang kommer på at jeg skal slutte med medisiner igjen, kan du gi meg en "kakk" i hodet? :-)

Det har nemlig skjedd flere ganger at jeg tror at jeg har blitt frisk når jeg bruker medisiner. Jeg har lært flere ganger at når jeg slutter på medisinene blir jeg syk igjen. Stoler ikke helt på meg selv når det gjelder dette. Virker som det kommer noen forestillinger i hodet mitt fra tid til annen som sier at jeg er frisk nå og medisiner er noe jeg ikke trenger. Skjønner ikke helt hvorfor dette skjer gang etter gang, men denne gangen har jeg lovet meg selv å ta medisinen min til jeg dør.

Skrevet

''Har også erfaring med at jeg svetter ekstremt mye på Cipralex. Ubehagelig og må kle meg deretter når jeg f.eks skal ut''

.Ja, det var voldsomt mye svetting på den medisinen. Var helt våt om natta og kunne ikke røre meg på dagen før jeg svettet.

''Hvordan er dine erfaringer med wellbutrin ?''

Wellbutrin er nok den beste medisinen jeg har prøvd mot depresjon. Lite bivirkninger og veldig bra virkning. Jeg måtte opp i 300 mg før jeg fikk effekt da. Nå er jeg mye mere stabil over flere dager/uker.

''Vurderer å bytte til den fra Cipralex.

Hvordan er det med tankekjør ? Seroquel ?''

Anbefaler at du prøver ut forskjellige medisiner selv da de kan virke veldig forskjellig fra person til person. Jeg bruker litt orfiril og fungerer veldig bra på denne også.

''Lamictal ?''

Den medisinen virket veldig bra på depresjonen min, men jeg ble veldig glemsk av den. Ellers var det en meget bra medisin. Ikke alle blir glemsk så jeg anbefaler virkelig å prøve den også. Håper du kommer i mål med medisinutprøvingen. Det er herlig å kjenne at ting fungerer igjen :-)

Takk for gode svar du.

Sitter nok midt i et veiskille føler jeg. Gått så lenge på cipralex. Har først nå orket å ta tak i den delen som angår medisiner.

Cipralexen er hvertfall på vei ut. Så får jeg se med Wellbutrinen.

Lege får avgjøre.

Lamictal og hukommelse ja.. Sliter med å huske navn på en enkel frukt nå og da. hehe. Dement ! :)

Gjest wellbutrin er bra
Skrevet

Takk for gode svar du.

Sitter nok midt i et veiskille føler jeg. Gått så lenge på cipralex. Har først nå orket å ta tak i den delen som angår medisiner.

Cipralexen er hvertfall på vei ut. Så får jeg se med Wellbutrinen.

Lege får avgjøre.

Lamictal og hukommelse ja.. Sliter med å huske navn på en enkel frukt nå og da. hehe. Dement ! :)

Håper du finner ut av det :-). Jeg også er glemsk, men ikke like mye som før. Virker som om noe av glemskheten også forsvinner i takt med depresjonen.

Den glemskheten jeg hadde på lamictal tror jeg ikke gjelder så mange. Jeg tullet vekk bilen min. Startet på en setning og glemte hva jeg skulle si før jeg var ferdig. Følte meg som en komplett idiot. Kastet bort ting og brukte veldig mye tid på å orientere meg. Dette var nok ikke "min" medisin :-). Ellers er det nok ganske vanlig å være litt ukonsentrert og småglemsk når man sliter psykisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...