Gå til innhold

Angående ABB saken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig bør vi ha rett til slik informasjon. Kanskje vil Breivik selv at denne infomasjoner skal ut i media. Og da må det jo være lov for oss å diskutere det.

Men pressen trenger jo ikke gå ut med fullt navn og identitiet på personer i andre saker. Man trenger jo diskusjoner om psykiatri. Mange som sikkert blir feil diagnostisert også. Og derfor trengs det diskusjoner om hvor vidt folk blir overmedisinert i psykiatrien eller ikke. Dette er en sak som angår mange. Breivik saken er så spesiell og det har ikke skjedd en slik hendelse siden krigens dager, det er ikke en sak man bare kan legge bak seg å glemme. Vi vil alltid huske dette.

Du får bare leve med at du ikke på noen måte har rett til å vite noe om hans eller andres medisinering i forhold til sykdom.

Skrevet

Tror ikke vi får vite alt....

Jeg tror heller ikke vi får vite alt..... men jeg svarer bare ut i fra mine erfaringer fra psykiatrien. Jeg er enig i noe og uenig i andre ting.

Synes bare debatten om psykiatri har ligget død ganske lenge.....

Skrevet

Vet dere noe om han er medisinert eller ikke? Jeg har ikke fått meg meg at noe er skrevet om dette?

Hei!

Det er skrevet at han ikke blir medisinert, noe det er blitt rettet kritikk av, ikke skjønner jeg hvorfor. Medisinerer de ikke nå, viser dette jo bare god bedømning fra behandlende lege, da man ser på nåværende situasjon og ikke skriver ut medisiner kun basert på en diagnose.

Han bør få en rettferdig og god behandling, selv tviler jeg på at han er så syk,

Men da jeg snakket om rekkefølgen en gang var det lagt til rette for visse misforståelser og jeg har lest Dr Gildberg beskirve hvordan flere pasienter som kun hadde asperger er nettopp blitt feildiagnostisert som at de har psykoselidelser.

Man klarer ikke å skjønne en viss tenkemåte uten å sykeliggjøre den, det er svakt, men kompetansen på visse lidelser er dårlig i Norge.

Kanskje burde man hente inn utenlandkse eksperter.

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/John_Forbes_Nash

Denne mannen hadde samme diagnose. Han greide også å arbeide målrettet.

Hei!

Men han står også på lister over mennesker som muligens eller som man vet hadde asperger syndrom.

http://wiki.answers.com/Q/What_famous_people_have_Asperger's_Syndrome

Filmen om han var ikke annet enn veldig gjenkjenbart, men man må vel ha asperger syndrom selv for å forstå det

Uansett er det som er skrevet om hans liv veldig gjenkjendbart for oss som har autisme og som lever våre liv i mønstre.

Sier man "ser du mønteret på vinduet, hvordan lyset bryter og danner symmetri" sier de voksne, "Slutt nå, det er ikke noe mønster der",

men det er det !!! Det ser jeg jo! det skal ikke mer til for å bli misforstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...