Gå til innhold

Er så lei meg...

Gjest blåst i toppen

Anbefalte innlegg

Gjest blåst i toppen
Skrevet

Det er så mye vondt som skjer rundt meg, jeg har mange ting som henger over meg og så har jeg meg selv i tillegg. Jeg er helt blåst i hue og jeg skammer meg over meg selv fordi jeg er som jeg er. Det blir bare så altfor vondt på en gang...

Skrevet

Ofte er det nyttig om man er konkret hvis man oensker raad eller hjelp.

Gjest blåst i toppen
Skrevet

Ofte er det nyttig om man er konkret hvis man oensker raad eller hjelp.

Jeg orker snart ikke å være meg lenger fordi jeg er som jeg er, jeg skammer meg over at jeg er den jeg er, jeg er sliten av å ha det vondt ustanselig, jeg har ørten ting som må gjøres og må hjelpe andre, jeg må legge huset og min egen familie til side fordi jeg ikke har tid til dem, jeg får ingen forståelse for at jeg har det vanskelig, jeg må være andres støtte og trøst mens jeg ikke har noen som gir _meg_ det, jeg føler meg alene i min egen sorg og jeg har lyst til å bare legge meg ned og gi opp... jeg er så utrolig sliten...

Skrevet

Jeg orker snart ikke å være meg lenger fordi jeg er som jeg er, jeg skammer meg over at jeg er den jeg er, jeg er sliten av å ha det vondt ustanselig, jeg har ørten ting som må gjøres og må hjelpe andre, jeg må legge huset og min egen familie til side fordi jeg ikke har tid til dem, jeg får ingen forståelse for at jeg har det vanskelig, jeg må være andres støtte og trøst mens jeg ikke har noen som gir _meg_ det, jeg føler meg alene i min egen sorg og jeg har lyst til å bare legge meg ned og gi opp... jeg er så utrolig sliten...

Hei!

Hvis du ikke tar deg av familien/barna dine skal de selvfølgelig ikke ofre deg en tanke.

man setter sine barn før andre.

Gjest blåst i toppen
Skrevet

Hei!

Hvis du ikke tar deg av familien/barna dine skal de selvfølgelig ikke ofre deg en tanke.

man setter sine barn før andre.

Ok

Skrevet

''jeg må legge huset og min egen familie til side fordi jeg ikke har tid til dem,''

Av og til finnes det ting som er mye viktigere å ivareta enn en tradisjonell julefeiring for kjernefamilien. Prøv å gi barna oppgaver som gjør at de opplever sine roller som betydningsfulle i denne vanskelige perioden. Det kommer mange juler etter denne som kan feires på mer tradisjonell måte. Fokuser på hva som er viktig og ignorer resten.

'jeg får ingen forståelse for at jeg har det vanskelig, jeg må være andres støtte og trøst ''

På hvilken måte er det du merker at du ikke får noen forståelse? Og _må_ du være andres støtte og trøst? Er ikke det i hovedsak noe du _velger_ å gjøre?

Gjest trådstarter
Skrevet

''jeg må legge huset og min egen familie til side fordi jeg ikke har tid til dem,''

Av og til finnes det ting som er mye viktigere å ivareta enn en tradisjonell julefeiring for kjernefamilien. Prøv å gi barna oppgaver som gjør at de opplever sine roller som betydningsfulle i denne vanskelige perioden. Det kommer mange juler etter denne som kan feires på mer tradisjonell måte. Fokuser på hva som er viktig og ignorer resten.

'jeg får ingen forståelse for at jeg har det vanskelig, jeg må være andres støtte og trøst ''

På hvilken måte er det du merker at du ikke får noen forståelse? Og _må_ du være andres støtte og trøst? Er ikke det i hovedsak noe du _velger_ å gjøre?

''På hvilken måte er det du merker at du ikke får noen forståelse? ''

At de rundt meg maser på meg og ikke tar hensyn til at jeg ikke orker alt akkurat nå.

Takk for rådene, de setter jeg veldig stor pris på (orket ikke å svare deg i går).

Skrevet

At de rundt meg maser på meg og ikke tar hensyn til at jeg ikke orker alt akkurat nå.

Takk for rådene, de setter jeg veldig stor pris på (orket ikke å svare deg i går).

''At de rundt meg maser på meg og ikke tar hensyn til at jeg ikke orker alt akkurat nå.

''

Det er forståelig at du blir sliten og lei av dette. Men du har på sett og vis litt ansvar for å si nei. Hvis du sier nei så går du glipp av følelsen av å svære så snill, men jeg tenker at du se på det som din oppgave å si nei der hvor det er passende - og slutte å vente på at de utenfor deg sikal innse hvilke behov du har.

Som jeg før har sagt til deg, så er det ingen tvil om at du er i en vanskelig og utfordrende situasjon akkurat nå - men etterhvert vil ting bli mer avklart, og du er sterkere enn du selv tror.

Skrevet

''At de rundt meg maser på meg og ikke tar hensyn til at jeg ikke orker alt akkurat nå.''

Det er ditt ansvar aa si nei. Selvfoelgelig er det behagelig aa vaere martyr, men det er langt sunnere aa laere seg aa ta vare paa seg selv :)

Gjest trådstarter
Skrevet

''At de rundt meg maser på meg og ikke tar hensyn til at jeg ikke orker alt akkurat nå.''

Det er ditt ansvar aa si nei. Selvfoelgelig er det behagelig aa vaere martyr, men det er langt sunnere aa laere seg aa ta vare paa seg selv :)

Ok,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...