Gå til innhold

Pappa tar knekken på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett, du er en god person. Du tenker på din far - tross at har var ikke noe forbilde tidligere.

Men din far trenger jo medisinsk behandling. Eller kanskje han vil ikke ha det ?

Hva gjør man ikke for en far ? Du må være en god og snill kvinne...

Skrevet

Har ikke lest alle svarene her og vet derfor ikke om du har fått samme tips før.

Ei venninne av meg sendte faren sin fastlege et brev der hun beskrev faren sine symptomer. Fastlegen henviste faren til geriatrisk utredning. Det er en utredning som går over 4 timer på sykehus der det blir sett på problemer knyttet til både kroppen og psyken. Faren til venninnen min vet ikke at det er hun som satte i gang dette, og selv om hun er redd for at han skal finne ut av det, var det det eneste alternativet.

Jeg vet ikke om dette er noe du vil kunne gjøre, men jeg håper det ordner seg og at du slipper å sitte med eneansvaret.

Skrevet

Har ikke lest alle svarene her og vet derfor ikke om du har fått samme tips før.

Ei venninne av meg sendte faren sin fastlege et brev der hun beskrev faren sine symptomer. Fastlegen henviste faren til geriatrisk utredning. Det er en utredning som går over 4 timer på sykehus der det blir sett på problemer knyttet til både kroppen og psyken. Faren til venninnen min vet ikke at det er hun som satte i gang dette, og selv om hun er redd for at han skal finne ut av det, var det det eneste alternativet.

Jeg vet ikke om dette er noe du vil kunne gjøre, men jeg håper det ordner seg og at du slipper å sitte med eneansvaret.

Det var et godt tips. Da jeg leste det kom jeg på at det samme gjorde søsteren til ex-mannen min når moren deres som bodde i eget hus var i en lignende situasjon.

Hun var etter hvert sterkt hjelpetrengende, men ville kun ha hjelp av barna sine, og de slet seg ut.

Det fungerte godt å sende brev. Det førte til at fastlegen dro på uanmeldt hjemmebesøk, og deretter satte igang flere tiltak som skulle hjelpe henne.

Det endte med at hun fikk hjemmesykepleie og noen hjelpemidler + rekvisisjoner til Taxi for behandlinger etc. og det beste var at da det først var på plass og hun vente seg til det, var hun veldig fornøyd med alle disse hyggelige hjelperne som stadig kom på besøk.

Hun vet fortsatt ikke at det var datteren som satte i gang dette, hun tror det var legen som tok affære.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...