Gå til innhold

Bli dårlig i (pga) psykoterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo naturlig om man får reaksjoner på det, i og med at man gjerne graver fram og i det som er vanskelig. Samtidig kommer man ikke noen vei om man ikke forsøker. En del av terapien er å jobbe med nettopp å takle at man tar opp vanskelige emner, jobbe med å kunne stå i reaksjoner og etter hvert klare bearbeiding bedre. Du styrer tempoet, husk det. Hopper man rett i iskadt vann, vil det bli tøffere enn om man går sakte uti - at du og terapeuten blir trygge på hverandre.

Hvordan man reagerer er jo også en individuell ting.

Skrevet

Dette er det umulig å svare på, du må først forklare hva du mener med å "bli dårlig".

Skrevet

Dette er det umulig å svare på, du må først forklare hva du mener med å "bli dårlig".

Jeg føler meg ofte bedre etter jeg har snakket med en god terapeut. Men jeg har lett for å gråte, og har begynt å gråte flere ganger i timene til min nåværende behandler. Det gir jo også henne muligheter for å trøste meg og forstå meg.

Det er ikke sikkert du begynner å gråte, men at du får andre følelser som sinne, eller at du føler deg syk. Men du finner kanskje ut hvor sko skoen trykker og forhåpentligvis kan behandleren din støtte deg gjennom disse vansklelige fasene.

Gjest Veldig vondt
Skrevet

Angst, emosjonell ustabilitet, kort sagt dårlig rent psykisk.

Skrevet

Det er jo naturlig om man får reaksjoner på det, i og med at man gjerne graver fram og i det som er vanskelig. Samtidig kommer man ikke noen vei om man ikke forsøker. En del av terapien er å jobbe med nettopp å takle at man tar opp vanskelige emner, jobbe med å kunne stå i reaksjoner og etter hvert klare bearbeiding bedre. Du styrer tempoet, husk det. Hopper man rett i iskadt vann, vil det bli tøffere enn om man går sakte uti - at du og terapeuten blir trygge på hverandre.

Hvordan man reagerer er jo også en individuell ting.

Det er ikke nødvendig å pirke, grave og presse. Ihvertfall ikke i alle tilfeller. Jeg fungerer ihvertfall mye bedre med en mer human og skånsom fremgangsmåte. Men igjen, på seg selv kjenner en ingen andre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...