Gå til innhold

Gotteri på skolen?

Gjest Alt er usundt nå

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er usundt nå

Er det helt slutt med å ta med seg gotteri på skolen siste dag før jule og sommerferie? Her får de ta med kake/kjeks og juice men ikke brus og gotteri. Det er vel mye sukker i kake og juice også. Jeg gikk på skolen på 80 tallet og jeg huske vi gledet oss til avslutning pga gotteri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna mine fikk lov å ta med godterier og brus siste skoledag. Det samme gjorde elevene på skolen der jeg jobber... tror det fortsatt er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen i 6. klasse skal ha med litt godis og en halvliter brus siste skoledag. Guttungen i 8. klasse skulle ikke det, men jeg vet ikke om de får noe på skolen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er usundt nå

Barna mine fikk lov å ta med godterier og brus siste skoledag. Det samme gjorde elevene på skolen der jeg jobber... tror det fortsatt er ganske vanlig.

Ikke på skolen her. Stod med storebokstaver på ukeplan. Bor i Trondheim da :-) vet ikke om det gjelder hele skolen eller bare dette trinnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på skolen her. Stod med storebokstaver på ukeplan. Bor i Trondheim da :-) vet ikke om det gjelder hele skolen eller bare dette trinnet

''Ikke på skolen her. Stod med storebokstaver på ukeplan. Bor i Trondheim da :-) vet ikke om det gjelder hele skolen eller bare dette trinnet''

Jeg bor også i Trondheim og hun på barneskolen får ha med, ikke han på ungdomsskolen. To ulike skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førsteklassingen min hadde beskjed på ukeplanen om at de kunne ha med en liten pose potetgull eller popcorn og en brus.

Tolker det som at smågodt/sjokolade ikke var ønsket, men noe kos hadde de ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antisukker

Her ble det felles frokost i stedet. Ingen kaker eller søtsaker.

Upopulært når klassene over og under fikk ha med smågodt og brus.

En antisukkerlærer sørger stadig for at det blir strengere for denne klassen enn ellers på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt fra skole til skole, og fra klasse til klasse.

På skole som ungene mine går på, er det lov med boller, kjeks og brus.

Men i min sønns klasse er det ikke lenger lov å ta med brus, for læreren var lei av å vaske vekk søl etter brusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det brus og kake i år. Det har vært godteri tidligere, og kake tidligere. Er nok litt ulikt fra år til år, men jeg vet at når det er godteri så er det noen som kommer med slike mengder at det er helt hinsides. Det har derfor vært et ønske om å begrense mengden, husket at det sto max antall gram sjokolade forrige gang for å unngå disse kjempeplatene. Når unger har med så mye godteri som noen på vår skole har, blir de gående og spise godteri hele dagen. Og alle tåler ikke det like godt i humøret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det pleid å være en halvliter brus/saft og godteri for 20 kr.

Men ikke i år, derimot hadde lærerene bakt pepperkaker og pyntet med melisglasur som de fikk. Synes det var en fin løsning, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov med godteri her helle, men de får ha med kake. Vi har heldigvis ikke fått restriksjoner i forhold til kakens sukkerinnhold enda. Det er jo noe;)

En stor del av foreldregruppa har visst ytret ønske om lavkarbomat til ungene, så til neste juleavslutning må de kanskje ha med seg et egg? Mmm, yummi. Verden er gal. Jeg er glad jeg vokste opp i en tid da man kunne spise godteri på juleavslutningen og likevel være kjernesunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-lavkarbo-mamma ;D

Vår andreklassing fikk ha med godteri og brus til juleavslutningen.

Samme her!

Lavkarbo får lærerne holde på med på fritida - la ungene kose seg når det er jul! ;)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!

Lavkarbo får lærerne holde på med på fritida - la ungene kose seg når det er jul! ;)

Hilsen

Jeg tviler på at lærene bryr seg filla om hva ungene spiser. Det er vel foreldrene som henger over nakken på dem som vil pushe gjennom slikt, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan variere mellom skolene og klassene - og semestrene.

Såvidt jeg husker, hadde klassen til sønnen min godteridag før sommerferien.

Akkurat i år var det julefrokost siste skoledag, så de fikk kaker i stedet (etter frokosten som var brød / rundstykker med pålegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...