Gå til innhold

Gotteri på skolen?

Gjest Alt er usundt nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Ikke lov med godteri her helle, men de får ha med kake. Vi har heldigvis ikke fått restriksjoner i forhold til kakens sukkerinnhold enda. Det er jo noe;)

En stor del av foreldregruppa har visst ytret ønske om lavkarbomat til ungene, så til neste juleavslutning må de kanskje ha med seg et egg? Mmm, yummi. Verden er gal. Jeg er glad jeg vokste opp i en tid da man kunne spise godteri på juleavslutningen og likevel være kjernesunn:)

''En stor del av foreldregruppa har visst ytret ønske om lavkarbomat til ungene,''

I disse dager hadde vel den ungen som kom med smør blitt poppis. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Her har de ikke hatt godteri så lenge guttungen har vært elev, 5.kl nå. De har stort fruktfat og det er lov med brus. Julekaker er også lov, men siden guttungen har den mora han har, var det skralt med kaker, så det ble druer. ;o)

Vi har ikke tenkt så mye over det, det er så lett tilgang på godteri ellers og ungene gjør ofte litt ekstra med å ha med litt god frukt, de liker det, er vant med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine (3. og 6. klasse) fikk ikke ha med noe. Det er mange år siden det ble slutt på det. Det er likt for hele skolen, så vidt jeg vet. Det har vært samme regel så lenge mine har gått der i hvert fall.

Begge ungene fikk kaker da. I klassa til den yngste hadde læreren med kaker og spanderte på elevene. I klassa til den eldste fikk de spise kaker de har bakt selv i høst mat og helse-faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov med godteri her helle, men de får ha med kake. Vi har heldigvis ikke fått restriksjoner i forhold til kakens sukkerinnhold enda. Det er jo noe;)

En stor del av foreldregruppa har visst ytret ønske om lavkarbomat til ungene, så til neste juleavslutning må de kanskje ha med seg et egg? Mmm, yummi. Verden er gal. Jeg er glad jeg vokste opp i en tid da man kunne spise godteri på juleavslutningen og likevel være kjernesunn:)

''En stor del av foreldregruppa har visst ytret ønske om lavkarbomat til ungene, så til neste juleavslutning må de kanskje ha med seg et egg?''

Lavkarbo er ikke bare egg. Det finnes masse godterier som er lavkarbo, men man må stort sett lage dem selv da. Finnes flere oppskriftsbøker med kun lavkarbogodis og kaker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En stor del av foreldregruppa har visst ytret ønske om lavkarbomat til ungene, så til neste juleavslutning må de kanskje ha med seg et egg?''

Lavkarbo er ikke bare egg. Det finnes masse godterier som er lavkarbo, men man må stort sett lage dem selv da. Finnes flere oppskriftsbøker med kun lavkarbogodis og kaker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg står og lager lavkarbogodteri til skoleavslutning, er det på høy tid å begynne med hjemmeundervisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg står og lager lavkarbogodteri til skoleavslutning, er det på høy tid å begynne med hjemmeundervisning.

Hadde dette vært FB hadde jeg klikket "liker."

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg:) Jeg synes det er tullete å forby godteri og kaker den ene dagen i året. Da får heller de ekstreme sende med ungene egen mat. Det er ikke det man putter i seg på juleavslutninga som er problemet, men det man spiser daglig. Jeg blir provosert av at spiseforstyrra voksne skal bestemme hva barna skal få lov til å kose seg meg på juleavslutninga. Jeg synes nesten dette er verre enn å nekte dem å ha nisseluer, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg:) Jeg synes det er tullete å forby godteri og kaker den ene dagen i året. Da får heller de ekstreme sende med ungene egen mat. Det er ikke det man putter i seg på juleavslutninga som er problemet, men det man spiser daglig. Jeg blir provosert av at spiseforstyrra voksne skal bestemme hva barna skal få lov til å kose seg meg på juleavslutninga. Jeg synes nesten dette er verre enn å nekte dem å ha nisseluer, jeg.

Hvorfor kan man ikke trykke *liker* her? I så fall skulle jeg gjort det på dette innlegget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er på sett og vis helt enig med deg, men samtidig: Når 2-3 av barna i en klasse har med seg 3-4 av de største sjokoladeplatene + ekstra godteri som en bigsize smågodtpose + brus - så kan det bli i overkant mye for en lærer å håndtere. Jeg var tilstede på en avslutningsdag for en av mine for 2 år siden, og for et jævla kaos... Disse med all denne sjokoladen brukte dagen til å være sjefer, som delte ut litt til de som hadde "fortjent" det, de spiste masse selv og gikk omtrent bananas, det ble i grunnen en veldig lite hyggelig dag for hele klassa.

Så jeg kan jo se poenget med å gi klare instrukser om både mengde og type kos man kan ta med, selv om det ikke burde være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...