Gå til innhold

Brennpunkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da jeg fikk sett brennpunkt i kveld om ABB syns jeg det vel verdt tid anvendt, da jeg fikk et bilde av hans stefar som var litt tankevekkende, egentlig posotivt, samt bekreftet min følelse av at ABB er et følsomt menneske.

Og ikke noe uhyre slik man liker å fremstille dem som gjør forferdelige ting.

Som hans stefar syns synd på ABB slik har jeg det også, deilig å høre noen si det, ikke føle meg alene om den følelsen også. For som hans stafar sa, når ABB våkner/forstår hva han har gjort, hvis han gjør det, så viste han ikke om han ville kunne leve med det.

Det setter våre tanker om gode og dårlige mennesker om ondskap og hva vi mennesker kan gjøre i bedr perspektiv, skulle bare ønske debatten ble hevet mer på et nivå man kanskje ser mer tendensene til i utenlandsk mediadekning.

Men nå er jeg fryktelig trøtt av alle de pikekyssene, men håper å høre om noen så dette brennpunkt i kveld?

Skrevet

Jeg så det ikke. Men jeg tror faktisk man kan være frisk og ond. Og at man kan være syk og god. Men akkurat slik ingen har valgt å bli syk, så har ingen valgt å bli ond. Derfor bruker jeg begrepet "bli rammet av ondhet", slik man sier "rammet av sykdom".

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Som hans stefar syns synd på ABB slik har jeg det også, deilig å høre noen si det, ikke føle meg alene om den følelsen også. For som hans stafar sa, når ABB våkner/forstår hva han har gjort, hvis han gjør det, så viste han ikke om han ville kunne leve med det''

Jeg så programmet og jeg er enig med deg. Hvis han noen gang kommer ut av den virkelighetsoppfatningen han er i nå, blir det veldig synd på han.

Skrevet

Jeg så det ikke. Men jeg tror faktisk man kan være frisk og ond. Og at man kan være syk og god. Men akkurat slik ingen har valgt å bli syk, så har ingen valgt å bli ond. Derfor bruker jeg begrepet "bli rammet av ondhet", slik man sier "rammet av sykdom".

Hei!

Ja det høres bedre ut.

God natt , jeg er fryktelig trøtt, mente ikke såre deg blir kort når sliten, veldig sliten for alene om:

lysstøping, smile, pakke inn pikekyss, kjøpe gaver, lage romkuler, karameller, pakke inn alle gaver og legge i poser, håper mannen min blir helt frisk i morgen hvis ikke må jeg fortsett å gjøre alt selv og alene. han er bare syk i halsen så blir jo frisk :)

God natt. :)

Skrevet

''Som hans stefar syns synd på ABB slik har jeg det også, deilig å høre noen si det, ikke føle meg alene om den følelsen også. For som hans stafar sa, når ABB våkner/forstår hva han har gjort, hvis han gjør det, så viste han ikke om han ville kunne leve med det''

Jeg så programmet og jeg er enig med deg. Hvis han noen gang kommer ut av den virkelighetsoppfatningen han er i nå, blir det veldig synd på han.

Hei!

:) Fint du tenker sånn også.

God natt, veldig veldig trøtt nå.

Skrevet

Hei!

Ja det høres bedre ut.

God natt , jeg er fryktelig trøtt, mente ikke såre deg blir kort når sliten, veldig sliten for alene om:

lysstøping, smile, pakke inn pikekyss, kjøpe gaver, lage romkuler, karameller, pakke inn alle gaver og legge i poser, håper mannen min blir helt frisk i morgen hvis ikke må jeg fortsett å gjøre alt selv og alene. han er bare syk i halsen så blir jo frisk :)

God natt. :)

Du høres ut som drømmekvinnen :)

Natta!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

:) Fint du tenker sånn også.

God natt, veldig veldig trøtt nå.

God natt :-)

Skrevet

Du høres ut som drømmekvinnen :)

Natta!

Hei!

:) :) Natta

Skrevet

Hei!

:) :) Natta

Ps. jeg er forelsket i en dame med aspergers. Noen tips om hvordan gå frem?

Skrevet

Ps. jeg er forelsket i en dame med aspergers. Noen tips om hvordan gå frem?

Hei!

:)

Jeg er veldig sliten nå for jeg er alene om alt skjønner du har kjørt juleposer og smilt og handlet og smilt og bukker til kassadamene og alle var hyggelige, men jeg er så så så sliten nå.

men jeg skal svare på ditt spørsmål, men må bli ferdig først, pakket inn alle gaver og lest bok på sengen, vært på tur med min hund, ryddet hele huset så ganske klart for vasking i morgen, jeg er så sliten at jeg nok må sette på klokken for å våkne kl 06.00 i morgen.

Håper du derfor skjønner hvorfor jeg må svare deg litt senere ja for jeg må jo tenke meg om.

Men så fint at du er forelsket i en dame ned asperger syndrom :)

Min mann sier om meg at selv om jeg blir sliten av normale og rare ting så er jeg trofast og ærlig og enkel og alt det er vist meget positivt da han tidligere har erfaringer med mer kompliserte kvinner og de kjefter.

Skrevet

Hei!

:)

Jeg er veldig sliten nå for jeg er alene om alt skjønner du har kjørt juleposer og smilt og handlet og smilt og bukker til kassadamene og alle var hyggelige, men jeg er så så så sliten nå.

men jeg skal svare på ditt spørsmål, men må bli ferdig først, pakket inn alle gaver og lest bok på sengen, vært på tur med min hund, ryddet hele huset så ganske klart for vasking i morgen, jeg er så sliten at jeg nok må sette på klokken for å våkne kl 06.00 i morgen.

Håper du derfor skjønner hvorfor jeg må svare deg litt senere ja for jeg må jo tenke meg om.

Men så fint at du er forelsket i en dame ned asperger syndrom :)

Min mann sier om meg at selv om jeg blir sliten av normale og rare ting så er jeg trofast og ærlig og enkel og alt det er vist meget positivt da han tidligere har erfaringer med mer kompliserte kvinner og de kjefter.

Du må ikke slite deg ut sånn da! Det går helt fint å vente på svaret ditt. Jeg tør sikkert ikke sjekke henne opp uansett. Men, ville høre med deg uansett.

Skrevet

Du må ikke slite deg ut sånn da! Det går helt fint å vente på svaret ditt. Jeg tør sikkert ikke sjekke henne opp uansett. Men, ville høre med deg uansett.

Hei!

Jeg er sliten, men nå har jeg litt tid meg julegodt som skal i strømper inne på rommet mitt, men min mann er fortsatt syk, derfor kan ikke svare deg skikkelig nå, men dette er jeg ganske sikker på.

Du må være veldig ærlig, og moral hva angår lovlydighet er svært viktig. Jeg ble forbløffet da jeg leste en bok om asperger som min mann har at aspergere går ikke i like stor grad etter utseende, men det kan feks være kvaliteter man selv, mangler som den andre innehar og som man forelsker seg i. Slik ble det for meg med min mann, han kan skli inn i alle sosiale miljøer og med ulike mennesker, det merket jeg meg først ved han, der etter setter jeg ærlighet svært høyt og at man ikke bryter reglene som det sosiale felleskapet har arbeidet for.

Men det er mye mer, men har ikke tid.

Er du innbilsk og jålete og skryter av deg selv tror jeg faktisk ikke du bør sjekke henne opp, men er du ærlig og ydmyk om dine begrensinger så tror jeg det er større mulighet for å bli likt.

God jul :)

Skrevet

''når ABB våkner/forstår hva han har gjort, hvis han gjør det, så viste han ikke om han ville kunne leve med det.''

Er det noe jeg virkelig håper, så er det at ABB våkner opp en dag og forstår...virkelig FORSTÅR hva det er han har gjort. Det er den eneste rettferdige straffen den mannen kan få. Jeg orker ikke tanken på at han skal forbli i sin desillusjonerte verden og tro at det er riktig det han har gjort. Og den dagen ER det synd på mannen, men det har han virkelig fortjent!!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''når ABB våkner/forstår hva han har gjort, hvis han gjør det, så viste han ikke om han ville kunne leve med det.''

Er det noe jeg virkelig håper, så er det at ABB våkner opp en dag og forstår...virkelig FORSTÅR hva det er han har gjort. Det er den eneste rettferdige straffen den mannen kan få. Jeg orker ikke tanken på at han skal forbli i sin desillusjonerte verden og tro at det er riktig det han har gjort. Og den dagen ER det synd på mannen, men det har han virkelig fortjent!!

Målet må vel være at han skal bli frisk, ikke få det jævligst mulig.

Skrevet

Hei!

Det syns jeg ingen fortjener heller ikke ABB, skulle blitt fanget opp og sett før.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hei!

Det syns jeg ingen fortjener heller ikke ABB, skulle blitt fanget opp og sett før.

Helt enig med deg.

Skrevet

''Og den dagen ER det synd på mannen, men det har han virkelig fortjent!!''

Jeg forstaar ikke hvordan noen kan tenke slik, naar de vet han mest sannsynlig er psykotisk.

Skrevet

Hei!

Jo, jeg håper virkelig han en dag innsert hva det er han har gjort... det er den eneste rettferdige straffen!

Skrevet

Jeg forstaar ikke hvordan noen kan tenke slik, naar de vet han mest sannsynlig er psykotisk.

Og så? Hva med alle de han drepte og tok livet av? PÅrørende? Jo - jeg håper virkelig han en dag våkner opp og innser hva det egentlig er han har gjort...

Skrevet

Men hvem andre er muligvis psykotisk, da?

Stalin? Hitler? Bin Laden? Mussolini?

Det er jo ikke usannsynlig at hvis psykiatere hadde snakket med dem, så ville de kommet opp med en diagnose eller to.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...