Gå til innhold

Jula, den glade jula.. hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julaften nærmer seg med stormskritt.

Vi blir 21 stykker på julaften. Fem seks unger. Besøk fra Japan (fetteren min og nye kjæresten).

Pappa, pappas søster, søstera mi,kjæresten hennes...

Og tante er forsåvid ute i seperasjon med eks onkelen min som vi skal feire jul hos.

Så kommer eks onkelens søster og mann på besøk...

En flott gjeng men kjenner jeg blir svimmel av tanken. Masse som skal gjøres, lage mat, dekke bordet... Gaver som skal åpnes... Kommer sikkert til å bli et to meter høyt gavepakke fjelle i stua.

Og alt er over på et par timer. Da har altså folk stresset i godt over en måned med julepakker og annet som må ordnes.

Selv har jeg tatt det knakende med ro, kjøpe gaver når sentret åpner i morra. Fort hjem og pynte tre hos pappa.

Noen gode tips for å overleve julaften med så mange ?

blir så utrolig sliten når det foregår så utrolig mye på engang.

Har ikke samme kapasitet som resten av energi fulle gjengen.

Og kjenner jeg gruer meg til små "kleine" familiesituasjonen. Hvor det er en stor rosa elefant i rommet. Som ingen vil snakke om... *sukk*..

Gleder meg til julaften er over.

Men på en annen side så gleder jeg meg til å innta julemat rundt bordet, praten og mange smil. Så noe godt er det vel med julaften...

Skrevet

Vi skal være 9 stk i år, det meste jeg har vært med på er vel 11 eller 12 og det holder lenge. Jeg tror faktik ikke jeg hadde orket en julaften med 21 mennesker. Det er sikkert for sent å endre noe nå, men til senere går det vel an å foreslå at man deler seg og heller møtes i flere mindre selskaper i romjula?

Skrevet

Vi skal være 9 stk i år, det meste jeg har vært med på er vel 11 eller 12 og det holder lenge. Jeg tror faktik ikke jeg hadde orket en julaften med 21 mennesker. Det er sikkert for sent å endre noe nå, men til senere går det vel an å foreslå at man deler seg og heller møtes i flere mindre selskaper i romjula?

Hehe.

Ta med meg hørselsvern og valium. Gjemme meg i kjellern.

Kan jo forsåvidt velge hvor mye jeg skal bruke av energien min.

Gjest Matariki
Skrevet

Gleder meg til akkurat julaften er over. Har aldri likt den dagen men går vel greit. 21 stk? Måttet hatt masse vival da ja....

Gjest Purple sky
Skrevet

Du sier selv at det hele varer et par timer. Du spøker også med å ta Vival, samt:

''gleder jeg meg til å innta julemat rundt bordet, praten og mange smil.''

Så hva er problemet? Dere er mange, men da bør kanskje et ørlite mindretall bidra?

Ønsker uansett deg og dine en god jul :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...