Gå til innhold

ABB - igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner enda ikke hvofor psykiatere mener at han var psykotisk. Jeg som har hatt psykose kjenner meg ikke igjen i historien til Breivik i det hele tatt. Når jeg var psykosesyk så hørte jeg stemmer som jeg ikke skjønte hvor kom fra og de stemmene kunne være så høye at det var umulig for meg å lese en bok, eller ta til meg kunnskap. Jeg kunne sitte sammen med behandlerne mine uten å høre hva de snakket om fordi det bråkte sånn i hodet.

Så det var sikkert vanskelig å få kontakt med meg.

Hvis Breivik har en psykose så må det i så fall være noe helt annet enn det jeg slet med. Man må vel være ganske så tilregnelig for å gjøre en sånn handling?. Han visste hva han gjorde og det var gjennomtenk. Ikke kaotisk og psykotisk, tenker nå jeg. Han hadde tenkt ut sin egen livsfilosfi om hvordan han ønsket at verden skulle være og det kan sammenlignes med andre vanvittige ideologier. .........det virker som de ikke har klare definisjoner på psykose Siden psykiaterne ikke greier å ta klare standpunkt om han var psykotisk eller ikke og bruker så lang tid. Og da er ikke diagnosekriteriene gode nok.

Nå blir dere vel lei av dette pratet mitt om ABB tenker jeg, siden jeg igjen skriver om dette,men Jeg har problemer med å bli ferdig med denne saken. Det er veldig vanskelige følelser for meg.

Hilsen

Skrevet

Ikke alle psykotiske hører stemmer.

Det er vrangforestillingen som bestemmer om det er psykose, ikke hallusinasjoner.

Vrangforestillingen til breivik er at han tror han skal bli en regent i Norge.

Slik som de som tror de er jesus. Uten å høre stemmer.

Håper det ble klarere for deg.

Skrevet

Ikke alle psykotiske hører stemmer.

Det er vrangforestillingen som bestemmer om det er psykose, ikke hallusinasjoner.

Vrangforestillingen til breivik er at han tror han skal bli en regent i Norge.

Slik som de som tror de er jesus. Uten å høre stemmer.

Håper det ble klarere for deg.

hehe... slik som de som tror de er jesus uten å være det??.

Får håpe at den jesusen vi snart skal feire er den rette jesusen da :-)

Skrevet

hehe... slik som de som tror de er jesus uten å være det??.

Får håpe at den jesusen vi snart skal feire er den rette jesusen da :-)

hehe :)

Gjest Zyprexus
Skrevet

Synes alt for mange synser om ABB og om han er tilregnelig eller ikke. Vi må stole på at rettspykiaterene gjør jobben sin. Selv stoler jeg fult og helt på dem.

Grunnen til at så mange ikke tror han er psykotisk er at de ikke vil at han skal slippe fengsel. Trenger ikke være bevist, men tror mange automatisk tenker dette.

Skrevet

Synes alt for mange synser om ABB og om han er tilregnelig eller ikke. Vi må stole på at rettspykiaterene gjør jobben sin. Selv stoler jeg fult og helt på dem.

Grunnen til at så mange ikke tror han er psykotisk er at de ikke vil at han skal slippe fengsel. Trenger ikke være bevist, men tror mange automatisk tenker dette.

Er helt enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...