Gå til innhold

Er jeg bundet av en bokbestilling i butikken?

Anbefalte innlegg

Gjest priskonkurranse

Jeg bestilte to eksemplarer av en bok, og har fått beskjed om at den er kommet til bokhandelen. Men i mellomtiden har jeg oppdaget at den selges for en tredjedel av prisen et annet sted. Er jeg bundet av bestillingen, eller kan jeg bare ringe og si at jeg ikke ønsker bøkene likevel? Eller bare la være å hente dem...?

De kan jo sikkert få solgt dem til noen andre?

Fortsetter under...

Annonse

I disse juletider er som regel bokhandlerne veldig greie ift ting som har med bytting o.l å gjøre. Jeg ville sagt at du fikk boka i gave til jul og derfor ikke trengte den likevel. Antagelig slepper du unna med det. I verste fall så må du betale 30-50 kr i retur porto. Verre er det ikke. Jeg ville ihvertfall ikke bare latt være å møte opp. Det er bare slemt og et stort irritasjonsmoment.

Gjest priskonkurranse

I disse juletider er som regel bokhandlerne veldig greie ift ting som har med bytting o.l å gjøre. Jeg ville sagt at du fikk boka i gave til jul og derfor ikke trengte den likevel. Antagelig slepper du unna med det. I verste fall så må du betale 30-50 kr i retur porto. Verre er det ikke. Jeg ville ihvertfall ikke bare latt være å møte opp. Det er bare slemt og et stort irritasjonsmoment.

Jeg bestilte jo to eksemplarer av boka, så det høres litt rart ut.... Jeg tenkte jeg skulle bare ringe og si fra.

Gjest Hulderen

Men er det ikke slik at de kan returnere den til forlaget da?

Det vet jeg ikke. Men jeg har spurt i bokhandler om de kunne ta inn en bok jeg ønsket å titte på før jeg kjøpte den.Og det ville de ikke, fordi boken var så spesiell at de ikke regnet med å kunne selge dn til andre hvis jeg bestemte meg for å ikke kjøpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...