Gå til innhold

Angst/Fysisk sykdom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter i julen med ustabil form som jeg har gjort i hele høst.

Jeg har dobbeltime hos fastlegen over nyttår for å prøve å finne en medisin som kan hjelpe meg, komme bort fra Sobril som det blir for mye av føler jeg og redd for å bli avhengig.

Saken er den at jeg har hatt mye kortere perioder med god form utover høsten enn tidligere. Hadde gode perioder på en uke og to uke tidligere i høst, de siste gangene kun EN dag. De har det kun vært tre bare i desember.

F.eks. : Grei form 13.12, ingen spenninger, angst, Sobril, Imovane, bedre humør, mere overskudd, bedre søvn, bedre matlyst, alt mere lystbetont og ingen negavtive tanker om alvorlig sykdom (sykdomsangst som plager meg, utmattelse og fibromyalgi) Jeg er et annet menneske de dagene jeg er sånn.

Dette varte altså EN dag så var det rett inn uroen igjen dagen : negative tanker, uro i magen, romling i magen, romling i halsen, dårlig søvn, lite overskudd, vanskelig å bestemme noe (redd formen ikke er bra).

Det er et spørsmål jeg lurer på som kanskje noen herinne har erfaring med eller om NHD er snill og svarer.

Er det sånn at tar man en Sobril og føler seg mye lettere, blir et annet menneske, alle vondter forsvinner, er det da tegn på at det er psykiske plager jeg sliter med, eller tar Sobrilen også event. fysisk sykdom? Dette har jeg gått og tenkt mye på i det siste. Går det an å være alvorlig syk (tenker kreft) og så plutselig ha SÅ gode dager? Skrevet det tidligere, men ikke gått ned i vekt og blodprøver er ok.

Er meget takknemlig for svar. Det er enda noen dager igen av julen og jeg sliter meg gjennom. Sto opp i dag og kroppen var langt fra god. Fordi jeg skal ha barn, barnebarn og svigerbarn på lunsj i dag måtte jeg ta en Sobril for å komme i gang, få vekk vonde tanker og vondter, komme i gang med matforberedelser.

Jeg sliter med meg selv fordi jeg må ha Sobril for å gjennomføre dette, får dårlig samvittighet og vet det blir "kunstig form". Dårlig samvittighet for barnebarna som jeg har så lite overskudd til, dette plager meg enormt mye. Føler meg som en dårlig bestemor.

Kjenner noen seg igjen med disse svingningene når det gjelder angst? Ingen spsielle opplevelser som skjer meg da de dårlige dagene kommer, de bare kommer.

Skal på hotelltur i nyttårshelgen med barn, svigerbarn og barnebarn, vil jo så gjerne være i form, nyte samværet med hele min gode familie, ikke minst de søte små barnebarna, vet ikke hva jeg skal gjøre for å få en fin helg.

På forhånd takk for svar fra både dere herinne og NHD. Fortsatt god jul til dere alle!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når Sobril har så god effekt, er det en bekreftelse på at dette er psykiske plager.

Skrevet

Når Sobril har så god effekt, er det en bekreftelse på at dette er psykiske plager.

Tusen takk for svar, NHD og takk for tidligere svar i år også.

Fortsatt god jul og et riktig godt nytt år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...