Gå til innhold

På by'n

Anbefalte innlegg

Gjest Matariki
Skrevet

Noen som skal ut på by'n i dag?

Ikke by her da men fikk ekstremt lyst ut å danse ;)

Gi F i det "syke" sinnet mitt, gi F i medisiner. Kan vel ikke skade?

Skrevet

Høres mye sunnere ut enn medisiner og å tenke på sykdom. Men: ta medisinene du trenger.

Skrevet

Det er viktig at du prioriterer å ta medisinene i anbefalt dose hver dag.

Gjest Matariki
Skrevet

Høres mye sunnere ut enn medisiner og å tenke på sykdom. Men: ta medisinene du trenger.

Kan jeg det hvis jeg blir full da?

Fikk akutt behov for å gå ut. Ikke vært ute på tre år, vet det er konsert en plass.

Gjest Matariki
Skrevet

Det er viktig at du prioriterer å ta medisinene i anbefalt dose hver dag.

En dag uten gjør vel ingenting?

Skrevet

Kan jeg det hvis jeg blir full da?

Fikk akutt behov for å gå ut. Ikke vært ute på tre år, vet det er konsert en plass.

Kan du ikke bare gå ut, danse og nyte musikken?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gå ut, kos deg, dans.

Ta medisiner, avstå fra alkohol.

Gjest Matariki
Skrevet

Gå ut, kos deg, dans.

''Gå ut, kos deg, dans.''

Ble glad når du skrev dette.

''Ta medisiner, avstå fra alkohol.''

Men ikke dette. Sdader ikke å ikke avstå fra medisiner en dag?

Trenger jo alkohol for å ha det gøy, har så lyst å glemme sykdom å problemer...en kveld bare.

Gjest Matariki
Skrevet

Kan du ikke bare gå ut, danse og nyte musikken?

Har lyst til det ja, men må kunne ta meg noen cider til da.

Gjest Matariki
Skrevet

Gå ut, kos deg, dans.

''Ta medisiner, avstå fra alkohol.''

Får gjøre det i dag da...ta medisin, selv om jeg har drukket to cider. Fikk litt nedtur, men vil ut en dag i nærmere fremtid :) Og drikke, og droppe medisiner for en kveld.

Skrevet

Har lyst til det ja, men må kunne ta meg noen cider til da.

Hei.

Skal kanskje ikke si dette, men gjør det alikevel. Jeg tar medisin hver kveld, hvis jeg har vært ute tar jeg de når jeg kommer hjem. Og hvis jeg skal på byen, går det både i øl og drinker. Drikker meg ikke drita, men til veldig glad form:O) Selv om jeg har fått diagnosen BP 2, skal jeg jammen meg ikke la meg styre av at jeg ikke kan gå på byen å drikke. Mulig jeg får litt over middels fylleangst noen ganger, men det er over dagen etter igjen.

Skrevet

Hei.

Skal kanskje ikke si dette, men gjør det alikevel. Jeg tar medisin hver kveld, hvis jeg har vært ute tar jeg de når jeg kommer hjem. Og hvis jeg skal på byen, går det både i øl og drinker. Drikker meg ikke drita, men til veldig glad form:O) Selv om jeg har fått diagnosen BP 2, skal jeg jammen meg ikke la meg styre av at jeg ikke kan gå på byen å drikke. Mulig jeg får litt over middels fylleangst noen ganger, men det er over dagen etter igjen.

Ut fra det jeg husker her fra DOL den siste tiden, er ikke trådstarter i "frisk/stabil" fase av sin sykdom. I slike faser gjør rusmidler lang mer skade enn når en er inne i en fredelig fase av sykdommen.

Gjest Matariki
Skrevet

Hei.

Takk :)

Glad du skriver dette, da kan jeg ta medisin selv om jeg drikker?

Snakker ikke om dritafull, bare litt full. Vil ut om noen dager tror jeg, på tide ;)

Skrevet

Ut fra det jeg husker her fra DOL den siste tiden, er ikke trådstarter i "frisk/stabil" fase av sin sykdom. I slike faser gjør rusmidler lang mer skade enn når en er inne i en fredelig fase av sykdommen.

Ja, har ikke lest alt som står her inne, og jeg er nok ganske bra nå i forhold til hva jeg har vært. Men tenker på at hvis jeg er skikkelig deppa, eller har masse angst, så vil jeg heller ikke ha noe alkohol. Vil heller ikke dra på steder der jeg kan få angsten.

Da er det beste å være hjemme i trygge omgivelser.

Skrevet

Snakker ikke om dritafull, bare litt full. Vil ut om noen dager tror jeg, på tide ;)

Hvis du vet fra før at du ikke blir verre av det og ikke gjør noe du angrer på, er det bra for psyken å more seg.

Skrevet

Altså, hvis du er skikkelig nede om dagen, er vel det beste å være alkoholfri, Men jeg syntes at det ofte hjelper å komme seg ut, ta noen øl med venner.. Glemme hele meg selv en stund. For meg er det viktig med friminutt fra tankene og meg selv:)

Ønsker deg i allefall en god opplevelse edru eller brisen:)

Gjest Matariki
Skrevet

Hvis du vet fra før at du ikke blir verre av det og ikke gjør noe du angrer på, er det bra for psyken å more seg.

Skal gjøre det en dag. Er ikke vant med å mixe piller og alkohol, er bare det. Og blir ikke verre når jeg i utgangspunktet er glad og litt gira, blir bare bra da.

Gjest Matariki
Skrevet

Altså, hvis du er skikkelig nede om dagen, er vel det beste å være alkoholfri, Men jeg syntes at det ofte hjelper å komme seg ut, ta noen øl med venner.. Glemme hele meg selv en stund. For meg er det viktig med friminutt fra tankene og meg selv:)

Ønsker deg i allefall en god opplevelse edru eller brisen:)

''Glemme hele meg selv en stund''

Det jeg ville, bare høre musikk og danse, kose meg. Satser på en an dag. Er ikke nede nå, men svinger fort. Tatt medisinen nå uansett.

Gjest Matariki
Skrevet

Men har ikke gode erfaringer fra før, bare tenker at det kan ha blitt bedre. Alkohol er gift og "de gode" vil ikke jeg skal drikke det, men de vil heller ikke jeg skal ta medisiner. "De onde" liker at jeg drikker alkohol for da slipper de enda lettere til, siden jeg blir dratt ned på et lavt nivå av astralplanet.

De onde oppfordrer meg til å ta medisiner hånlig. De vil skade meg, det vil ikke de gode, de vil hjelpe meg. Sånn er det bare.

Skrevet

''Gi F i det "syke" sinnet mitt, gi F i medisiner. Kan vel ikke skade?''

Åhjaaa... Akkurat det er veldig fristende for meg mange ganger også. Drikke meg fra sans og samling og glemme alt vondt. Bare suse rundt og gi F i alt...

Men fornuften seirer hver gang... Har faktisk aldri fått meg til å gjøre det... Iallefall ikke i voksen alder. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...