Gå til innhold

Jobbe med psykisk syke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan har du orket denne jobben, i så mange år? 70% er jo ikke syke, de bare tror det eller vil være det. Bruker en diagnose for alt den er værd. God gammel folkeskikk er tingen for mange!!

Skrevet

Hvor kommer de 70% fra? Hva får deg til å tro at psykisk syke digger psykdommen og livet sitt? Jeg prise meg lykkelig over å ha fått medisiner som gjør at jeg kan fungere tilnærmet normalt.

Klart en psykiater kan bli lei jobben sin.Det kan vel alle til tider! Min psykiater sier det er det mest givende arbeidet han kan tenke seg. Han er glad i mennensker.

Spent på hva NHD har å si.....

Gjest Bipolar58-(Manisk-Depressiv)
Skrevet

Tulling! Du har ikke peiling på hva du snakker om.Mange har så mye angst at de ikke tørr å gå ut døra,men andre bare vil være sammen med sine døde foreldre.

Hadde jeg ikke tatt alle mine medisiner hadde jeg væørt død i løpet av 2005.Far døde i november 04 og mor i januar 05.

Det skulle vært interresant så se hvordan du hadde reagert om du mistet jobben i november,ble skilt i desember og mistet begge foreldre i januer.Hadde du ikke vært neddopa av medisiner hadde også du tatt ditt liv i fortvilelse,sorg og depresjon!!

Så slutt å kom her å belær oss som faktisk er psyke og har fått uføretrygd.(det tok ca 2 år før jeg fikk det,mens jeg heller vil jobbe,ingen har bruk for folk som bare klarer å jobbe 50 eller 75%)

Ja jeg er en slags sinnsyk eller gal,hva er du ussen? Bare kverulant?

Gjest Purple sky
Skrevet

Tulling! Du har ikke peiling på hva du snakker om.Mange har så mye angst at de ikke tørr å gå ut døra,men andre bare vil være sammen med sine døde foreldre.

Hadde jeg ikke tatt alle mine medisiner hadde jeg væørt død i løpet av 2005.Far døde i november 04 og mor i januar 05.

Det skulle vært interresant så se hvordan du hadde reagert om du mistet jobben i november,ble skilt i desember og mistet begge foreldre i januer.Hadde du ikke vært neddopa av medisiner hadde også du tatt ditt liv i fortvilelse,sorg og depresjon!!

Så slutt å kom her å belær oss som faktisk er psyke og har fått uføretrygd.(det tok ca 2 år før jeg fikk det,mens jeg heller vil jobbe,ingen har bruk for folk som bare klarer å jobbe 50 eller 75%)

Ja jeg er en slags sinnsyk eller gal,hva er du ussen? Bare kverulant?

''ingen har bruk for folk som bare klarer å jobbe 50 eller 75%)''

Det er tull, har du lest stillingsannonser? Deltidsstillinger florerer, det er faktisk et "problem"!

Dessuten kan du kan fritt søke jobber, trygden blir gradert etter hvor mye du tjener, og du kan fryse den i inntil fem år under utdanning / 'lukrativ' jobb. Sjekk www.nav.no.

Evt kan du be NAV om bistand for å søke jobb / arbeidspraksis / kurs / utdanning; du er definitivt i målgruppen.

Gjest Bipolar58
Skrevet

''ingen har bruk for folk som bare klarer å jobbe 50 eller 75%)''

Det er tull, har du lest stillingsannonser? Deltidsstillinger florerer, det er faktisk et "problem"!

Dessuten kan du kan fritt søke jobber, trygden blir gradert etter hvor mye du tjener, og du kan fryse den i inntil fem år under utdanning / 'lukrativ' jobb. Sjekk www.nav.no.

Evt kan du be NAV om bistand for å søke jobb / arbeidspraksis / kurs / utdanning; du er definitivt i målgruppen.

Det hjelper lite når man må lyve om sin daiagnose.Jeg søkte på jobb i Posten,men fikk den ikke fordi jeg fortalte sannheten!

Mulig jobben var 100%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...