mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Er det noen foreldre her som står alpint eller har unger som gjør det? Guttungen på snart 13 står sammen med faren sin. Han bruker hjelm, men ikke ryggskjold. Jeg har overhodet ikke greie på dette, men har fått signaler om at dette er noe han bør ha når han er i bakken. Hva sier dere som kan noe om dette? Bør jeg ta opp dette med faren hans, eller er det ikke så viktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Sønnen min fikk brist i ryggen etter fall på snowboard, han brukte ikke ryggskjold, han var over tjue år da ulykken skjedde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Min har hatt ryggskjold hele tida, men han er ganske vågal. Men jeg tror jeg hadde investert i et. Jeg kjøpte et i lær og det er bedre å ha på seg sier han i hvert fall og han har tryna skikkelig noen ganger, men ikke slått ryggen eller halebeinet pga skjoldet. Men nå er jeg kanskje litt ekstra redd, jeg har snakket med litt for mange som har knekt rygg eller nakke i alpinbakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Sønnen min fikk brist i ryggen etter fall på snowboard, han brukte ikke ryggskjold, han var over tjue år da ulykken skjedde. Huff Vet man hvorvidt et slikt ryggskjold ville utgjort noen forskjell for skaden han fikk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Min har hatt ryggskjold hele tida, men han er ganske vågal. Men jeg tror jeg hadde investert i et. Jeg kjøpte et i lær og det er bedre å ha på seg sier han i hvert fall og han har tryna skikkelig noen ganger, men ikke slått ryggen eller halebeinet pga skjoldet. Men nå er jeg kanskje litt ekstra redd, jeg har snakket med litt for mange som har knekt rygg eller nakke i alpinbakken. Jeg har jo ikke greie på dette i det hele tatt. Visste ikke at noe slikt fantes engang, trodde de var safe dersom de brukte hjelm fram til i dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Helt kurant å bruke. Man får kjøpt myke gode som man ikke merker særlig til. MC førere bruker slike, fallet på ski fra 80km/t er ikke særlig mykere enn fallet fra MC.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Det er vel neppe oppfunnet bare for moro skyld, selv om en del bransjer ser ut til å finne opp ting til behov vi ikke visste at vi hadde. ) Jeg hadde nok kjøpt et sånt dersom mine sto på alpinski. For omtrent hundre år siden kjøpte jeg en sikkerhetsvest beregnet for ridning, jeg var den første på stallen som hadde en slik. Mange trakk på smilebåndet av meg da jeg kom med den, men det tok ikke mange månedene før omtrent samtlige av de ungene som red fast hadde slike. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har jo ikke greie på dette i det hele tatt. Visste ikke at noe slikt fantes engang, trodde de var safe dersom de brukte hjelm fram til i dag... Jeg betalte 1500 kr for minstemann sitt for tre år siden på XXL og det passer selv om han har vokst opp til 1,85 Jeg synes absolutt du skal kjøpe et. Siden det er av lær er det mykt selv om det er hardt, men har nok reddet ryggen hans et par ganger på snowboard. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Ifølge gubben er det viktigst hvis man hopper/kjører i park, for å unngå ryggskader. Jentungen har ikke, men hun er ganske forsiktig i bakken. Hvor vågal er han da? Det kan han vel beskrive selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Ifølge gubben er det viktigst hvis man hopper/kjører i park, for å unngå ryggskader. Jentungen har ikke, men hun er ganske forsiktig i bakken. Hvor vågal er han da? Det kan han vel beskrive selv? ''Hvor vågal er han da? Det kan han vel beskrive selv?'' Aner ikke. Han hopper litt, og han kjører i svart løype. Som sagt - dette har jeg overhodet ikke greie på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Det er vel neppe oppfunnet bare for moro skyld, selv om en del bransjer ser ut til å finne opp ting til behov vi ikke visste at vi hadde. ) Jeg hadde nok kjøpt et sånt dersom mine sto på alpinski. For omtrent hundre år siden kjøpte jeg en sikkerhetsvest beregnet for ridning, jeg var den første på stallen som hadde en slik. Mange trakk på smilebåndet av meg da jeg kom med den, men det tok ikke mange månedene før omtrent samtlige av de ungene som red fast hadde slike. ) Får ta en diskusjon med faren om det. De er på fjellet nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Helt kurant å bruke. Man får kjøpt myke gode som man ikke merker særlig til. MC førere bruker slike, fallet på ski fra 80km/t er ikke særlig mykere enn fallet fra MC.. Aner ingenting om hvor vågal han er i bakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 ''Hvor vågal er han da? Det kan han vel beskrive selv?'' Aner ikke. Han hopper litt, og han kjører i svart løype. Som sagt - dette har jeg overhodet ikke greie på. Hmm... Jeg har ikke greie på det jeg heller.. Men kanskje det hadde vært like greit å starte nå før han treffer fjortistrassen og argumenterer imot? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Alle jeg kjenner som står på ski har ryggskjold. Det koster 5-800 kroner, det er en veldig liten investering kontra å brekke ryggen... Og det er som med hjelm. Det er ikke så nøye om HAN er vågal, god eller hvilken bakke han kjører i. Det handler ganske mye om alle andre. Han trenger ikke treffe på mer enn én som ikke har kontroll før han faller, og han kan fort falle galt - det skal ikke så mye til på ski, og enda mindre brett. Jeg antar han har sykkelhjelm også, selv om han antagelig er god til å sykle 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vi kjører jo en del slalåm, og ungene våre har ikke ryggskjold. Vi har faktisk ikke vurdert det. Spurte mannen min nå, og han mener å ha hørt at det er mest for de som kjører brett og som hopper mye. Eldstemann kjører egentlig ganske tøft, og han hopper ganske langt/høyt - men han går ikke rundt (salto) altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Sønnen min bruker ryggskjold, men i motsetning til oss andre kjører han brett istedenfor slalomski. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Sønnen min bruker ryggskjold, men i motsetning til oss andre kjører han brett istedenfor slalomski. Men det er sikkert lurt å bruke likevel. Når jeg begynner på igjen skal jeg polstres overalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Vi kjører mye, er aktive i alpint og har ryggskjold på alle tre barna Har brukt det fra eldste startet å kjøre, og det er nå 9 år siden. Ville ikke latt mine kjøre uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Huff Vet man hvorvidt et slikt ryggskjold ville utgjort noen forskjell for skaden han fikk? Nei, det vet jeg ikke. Han snakker ikke så mye om ulykken, vil ikke snakke om det, han var vel for dumdristig, tenker jeg. Han er blitt helt bra i ryggen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg brakk ryggen på ski i vinter, og anbefaler det IKKE! :-( Så ja, er det noe som kan beskytte, så go for it, sier jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.