laban Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Min sønn er like gammel. Han fikk ryggplate da han begynte å kjøre på twintip-ski. Da var han innstilt på det selv. Han har en litt dyr utgave, det er noe med at den har et "spor" til ryggraden som gjør den effektiv. Vi kjøpte i en sportsbutikk der betjeningen har fagkunnskaper, og ble anbefalt den. Jeg har heller ikke noe særlig peiling, så jeg fulgte bare rådet. Disse gutta gjør triks i bakken som jeg er glad jeg slipper å se. Men de har visst en video på gang, så da får jeg vel ta en titt - da vet jeg jo at de har overlevd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Sønnen til en kollega falt stygt i skibakken i fjor, og skadet nyrer og rygg. Hadde det ikke vært for ryggskjoldet, ville det visst gått betydelig verre! Jeg er ikke i tvil om at mine gutter skal utstyres med ryggskjold om et par år (eller før) om de fortsetter skikjøringen. Særlig yngstemann er en liten villbasse. Storebror er mer forsiktig, men på merkelig vis er det bestandig han som klarer å slå seg mest likevel. Så begge bør nok få, ja :-). Så JA, insister på ryggskjold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg brakk ryggen på ski i vinter, og anbefaler det IKKE! :-( Så ja, er det noe som kan beskytte, så go for it, sier jeg. Huff, det hørtes vondt ut! Ville brudde vært avverget med ryggskjold, tror du? Har aldri vurdert å anskaffe ryggskjold selv, men jeg kjører ganske forsiktig (stort sett). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Sønnen til en kollega falt stygt i skibakken i fjor, og skadet nyrer og rygg. Hadde det ikke vært for ryggskjoldet, ville det visst gått betydelig verre! Jeg er ikke i tvil om at mine gutter skal utstyres med ryggskjold om et par år (eller før) om de fortsetter skikjøringen. Særlig yngstemann er en liten villbasse. Storebror er mer forsiktig, men på merkelig vis er det bestandig han som klarer å slå seg mest likevel. Så begge bør nok få, ja :-). Så JA, insister på ryggskjold. Får ta en prat med faren hans og be ham skaffe det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Min sønn er like gammel. Han fikk ryggplate da han begynte å kjøre på twintip-ski. Da var han innstilt på det selv. Han har en litt dyr utgave, det er noe med at den har et "spor" til ryggraden som gjør den effektiv. Vi kjøpte i en sportsbutikk der betjeningen har fagkunnskaper, og ble anbefalt den. Jeg har heller ikke noe særlig peiling, så jeg fulgte bare rådet. Disse gutta gjør triks i bakken som jeg er glad jeg slipper å se. Men de har visst en video på gang, så da får jeg vel ta en titt - da vet jeg jo at de har overlevd. Får visst ta en prat med faren hans. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg brakk ryggen på ski i vinter, og anbefaler det IKKE! :-( Så ja, er det noe som kan beskytte, så go for it, sier jeg. Huff, det hørtes ordentlig bedritent ut Får visst ta en prat med faren hans. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Vi kjører mye, er aktive i alpint og har ryggskjold på alle tre barna Har brukt det fra eldste startet å kjøre, og det er nå 9 år siden. Ville ikke latt mine kjøre uten. Skjønner at dette er noe mange ser på som en selvfølge. Jeg får visst ta en prat med faren hans. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Men det er sikkert lurt å bruke likevel. Når jeg begynner på igjen skal jeg polstres overalt. ''Men det er sikkert lurt å bruke likevel. Når jeg begynner på igjen skal jeg polstres overalt.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Vi kjører jo en del slalåm, og ungene våre har ikke ryggskjold. Vi har faktisk ikke vurdert det. Spurte mannen min nå, og han mener å ha hørt at det er mest for de som kjører brett og som hopper mye. Eldstemann kjører egentlig ganske tøft, og han hopper ganske langt/høyt - men han går ikke rundt (salto) altså. Jeg ser at de fleste her anbefaler det, så jeg skal ta en prat med faren hans om det. Jeg har jo ikke peiling. Har ikke stått på ski siden jeg var 16, og da brukte jeg ikke hjelm heller. Har jo aldri hatt sykkelhjelm engang, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 Alle jeg kjenner som står på ski har ryggskjold. Det koster 5-800 kroner, det er en veldig liten investering kontra å brekke ryggen... Og det er som med hjelm. Det er ikke så nøye om HAN er vågal, god eller hvilken bakke han kjører i. Det handler ganske mye om alle andre. Han trenger ikke treffe på mer enn én som ikke har kontroll før han faller, og han kan fort falle galt - det skal ikke så mye til på ski, og enda mindre brett. Jeg antar han har sykkelhjelm også, selv om han antagelig er god til å sykle Selvfølgelig har han sykkelhjelm, og han bruker også hjelm når han kjører. Jeg visste ikke at det fantes noe som het ryggbeskyttelse før i går, men jeg skjønner at jeg må ta en diskusjon med faren hans om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Huff, det hørtes vondt ut! Ville brudde vært avverget med ryggskjold, tror du? Har aldri vurdert å anskaffe ryggskjold selv, men jeg kjører ganske forsiktig (stort sett). Hehe... Nei altså, det at jeg brakk ryggen hadde fint lite med risikokjøring å gjøre, mer med at jeg ikke er født med ski på beina, overhodet! ;-) Brakk nederste nakkevirvel, såkalt kompresjonsbrudd. J... vondt, mye bedre nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hei! Ryggskjold er vitkigst når man kjører over rail, det gjør stort sett voksne og eldre barn, jeg gjør det ikke tør ikke. Faller man på stengene kan man brekke ryggen, elle om man gjør mye hopp og kjører svarte løyper. Noe våre barn har begynt med, derfor har de ryggskjold, i vanlig bakke hadde jeg ikke brydd meg med det. Men min sønn brakk hånden sist vinter på snowboard. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hehe... Nei altså, det at jeg brakk ryggen hadde fint lite med risikokjøring å gjøre, mer med at jeg ikke er født med ski på beina, overhodet! ;-) Brakk nederste nakkevirvel, såkalt kompresjonsbrudd. J... vondt, mye bedre nå. Huff... Godt det går bedre. Ryggvondt er noe av det verste som finnes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Mine to som kjører aktivt alpin har ryggskjold begge to. Det tror jeg jammen alle ungene som er på trening har også. (snowboarderne bruker det også her) Skulle ulykken være ute er det jo lurt å ha polstret det som polstres kan... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.