Gå til innhold

Selvmord? Hva skjer hvis jeg sier fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år og bor i Nord.. Jeg har bodd på et ungdomshjem i 1 år før jeg flytta ut i egen leilighet. Barnevernet mener jeg er så flink med alt og at jeg klarer alt kjempe bra. Men dem vet ikke hvordan jeg virkelig føler det.. Jeg har slitt med selvmordstanker i rundt 3 år nå men aldri fortalt det til noen. Så derfor lurer jeg på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde fortalt det til f.eks barnevernet, lege eller noen? Hva hadde dem gjort hvis jeg hadde sagt at jeg til tider tenker på selvmord? Hadde dem da fått meg lagt inn eller noe ?

Skrevet

Det som skjer er at du får god hjelp :-) nå skal ikke jeg si om du blir innlagt eller ikke, jeg tror ikke det med mindre du har selvmords_planer_.

Men jeg vil absolutt anbefale deg å fortelle det til legen din, det er ikke noe farlig, og du vil få veldig god hjelp, for slik skal du ikke ha det. tro meg :-)

Ønsker deg masse lykke til videre :-)

Skrevet

Det som skjer er at du får god hjelp :-) nå skal ikke jeg si om du blir innlagt eller ikke, jeg tror ikke det med mindre du har selvmords_planer_.

Men jeg vil absolutt anbefale deg å fortelle det til legen din, det er ikke noe farlig, og du vil få veldig god hjelp, for slik skal du ikke ha det. tro meg :-)

Ønsker deg masse lykke til videre :-)

Gjest ei anna fra nord
Skrevet

Synes du skal si fra - du får god hjelp til å komme ut av det hele, du skal ikke behøve slite flere år med selvmordstanker..

Det skjer lite hvis du sier du har tanker.. De prøver best mulige løsninger for deg før de går til det skrittet og legger deg inn - det er i alle fall min erfaring.

Jeg ville sagt fra til lege. Sier du det til Barnevernet må de videre henvise/si fra til din lege som igjen henviser til psykiatrien (med mindre legen din er dyktig i det psykiske og-min er det)

Lykke til :-)

Skrevet

Du MÅ si fra om dette.... jeg kjenner ikke til systemet, men er ganske sikker på du får den hjelpen du trenger når du forteller hvordan du har det. Du er vel under barnevernets omsorg en stund til..

Det er leit å lese hvordan du har det... får lyst å ta deg under mine beskyttende vinger :(

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...