Gjest sårtilheling Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hva er best å ha i sår av calendula og alovera? Kan jeg ha på begge deler eller bør jeg velge bare en av de? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Kommer jo an på hva slags sår det er snakk om. Bør ikke ha noe som helst i åpne (dype) sår, annet enn å holde rent og dekket. Vask evt med rent vann, fysiologisk saltvann (svir mindre) for å løsne skorper/materie o.l. På små rifter og klor kan man kanskje bruke aloe vera, kjenner ikke til calendula. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg synes begge deler er en smule oppskrytt og bruker bare vanlige salver (brulidin, pyrisept o.l.). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Aloe Vera er flott på brannsår og lignende. Calendula er flott på andre typer sår. Problemet med begge produktene er at det finnes så utrolig mange salver som inneholder fint lite av virkestoffene, så se at du har skikkelige produkter uansett hva du velger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.