Gå til innhold

Lamictal og andre sykdomer

Anbefalte innlegg

Gjest Therese Beatrice
Skrevet

Har en handikkapede sønn på 35 år. Han har CP qudriplegi, diabetes fra han var 12 år gammel, svulst i hode (godartet - liten størrelse), seboreisk eksem bruker Diprosalic i hodebunnen og fungoral i ansiktet, refluks husker ikke navn på tabletter. Han har opperert inn en baclofenpumpe (286 mikroml.)pr.døgn. Dette antakeligvis gjør at han er slappere og mindre bevegelse når det gjelder armer. Sitter i rullestol ellers. Pga stress, antakeligvis( ikke bekreftet) angst fikk han Lamictal i fjor, Denne ble tatt fra ham da det var ikke påvist epilepsi hos ham. Da begynte han å bli dårlig - det så vi på at han ofte han skrikkeanfall som fører til spasmer. Etter en episode da vi havnet på sykehuset ble Lamictal skrevet på nytt med opptrapping. Nå er han på 175 mg pr.døgn.I utgangspunktet legen skrevet 200 mg. men boligen der hvor sønnen bor klager på at han er trøtt og slapp. Det påstår også dagsenteret hvor han pleier å være om dagen. Skrikkeanfallene som vi ser avtar ikke. Men det er nesten sjelden når han er hos meg. Men det jeg har observert er at han sliten med søvnproblemer. Han sover skjeldent 7 /8 t, sammenhende. Og det synes jeg som mor er årsak til hans tretthet dagen etter. Kan dette stemme, eller tror du samme med de andre at Lamictal kan gjøre en så veldig trøtt.

Skrevet

Jeg har ingen svar eller råd - jeg vil bare uttrykke min medfølelse og respekt for det du og din sønn går igjennom. Det høres helt fryktelig ut, fra ende til annen. Får meg til å tenke på hvor godt *jeg* virkelig har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...