Gå til innhold

Hull i ørene

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Vel - da er en kamel svelget. Jentene fikk hull i ørene og øredobber til jul - og strålte av lykke :-)))

I går var vi avgårde og fikk tatt hullene, hos en frisør på svigermors hjemsted. Gikk fint det. I dag kjørte vi hjem.

Da vi hadde kjørt ca 9 timer, sa minstejenta at den ene øredobben var borte. Hun hadde oppdaget det da vi stoppet i 14-tida, men ville ikke fortelle det. Vi lette i bilen, men fant den ikke. Da vi kom hjem her i kveld (etter nesten 11 timers biltur), fant jeg frem de øredobbene hun hadde fått i gave til jul (et annet par altså), renset den ene med klorheksidin, og prøvde å sette den i. Det gikk ikke. Den kom en mm inn, men så var det stopp.

Kjipt :-(

Hvorfor for søren skjedde dette? Hun hadde ikke pillet på den (hun er lite fiklete og pillete av seg). Kan den ha vært festet dårlig, eller er dette sånn en må regne med skjer hele tiden? Jeg har ikke hull i ørene, og kan ingenting om dette. Den som ble satt inn hos frisør var av titan og skulle være i i 6 uker - rensing 1-2 ganger hver dag.

For noe dill :-(

Hva gjør jeg nå forresten? Kan jeg ringe og klage til frisøren og be dem om å sende meg en ny øredobb? HUn må vel ta hull på nytt - kan hun gjøre det med en gang, eller må det gro ordentlig først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Kan dere ikke prøve å "åpne" hullet igjen ? Syns det var rart at det grodde så fort.

Hvordan gjør vi det da? Jeg prøvde jo å stikke inn en øredobb i hullet i kveld, men det gikk ikke, og var veldig vondt, så hun begynte å grine :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør vi det da? Jeg prøvde jo å stikke inn en øredobb i hullet i kveld, men det gikk ikke, og var veldig vondt, så hun begynte å grine :-(

Jeg har bare brukt øredobben og presset den inn, og gravd litt rundt liksom :P Vondt som fy, men har som regel gått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det med datteren min også - tydeligvis godt grohold ;-) Noe som dessverre bare er en halv sannhet. Hun blødde tidvis (blod eller blodvann) fra ørehullene i ukevis.

Her endte det med at hullene fikk gro igjen - en drøy måned etter at hun hadde fått dem mistet hun ene øredobben mens hun var å skolen. Da hun kom hjem hadde det (etter bare få timer) dannet seg en hinne, og det gjorde så vondt da vi skulle sette inn ny øredobb at hun ikke gadd å styre på med det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ta nytt hull og det koster jo nesten ikke noe. Jeg har tatt hull i nesa tre ganger fordi jeg skulle ta MR og måtte ta den ut. Nå har de funnet ut at jeg slipper å ta ut piercingene, sikkert flere enn meg som har protestert og ingenting har skjedd inne i maskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg har mistet nyinnsatt dobb og det grodde veldig raskt. Jeg fiklet heller ikke, kanskje bakdelen ikke satt skikkelig på?

Jeg hadde nok tatt nytt, men jeg er pinglete med å pirke bori halvgrodde hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må ta nytt hull og det koster jo nesten ikke noe. Jeg har tatt hull i nesa tre ganger fordi jeg skulle ta MR og måtte ta den ut. Nå har de funnet ut at jeg slipper å ta ut piercingene, sikkert flere enn meg som har protestert og ingenting har skjedd inne i maskinen

Mine to hull i nesa gror ikke, eller kun bittelitt inni, men ellers har de fleste hull grodd fort om de har vært ferske, nå har jeg bare "gamle" igjen som ikke gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1325291323' post='4696851]

Mine to hull i nesa gror ikke, eller kun bittelitt inni, men ellers har de fleste hull grodd fort om de har vært ferske, nå har jeg bare "gamle" igjen som ikke gror.

Mine er også gamle nå, men det i nesa tok lang tid før det grodde skikkelig. Jeg klarte til og med å få sykehusinfeksjon i det på sykehuset da jeg hadde hatt det noen måneder. Den i øyenbrynet har jeg bare tatt ut en gang og satt i ny dobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær inderlig forsiktig med å stikke nye hull. jeg holdt på slik et par ganger, og det endte med at øredobben til slutt grodde seg ut på egenhånd, og jeg har i dag en øreflipp som er 1 cm eller noe LENGRE enn den andre, på grunn av arret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gå til en piercer i dag

Jeg ville tatt henne med til et piercingstudio der dere bor i dag, Evt til en frisør. Men det beste er et piercingstudio, de bruker ikke pistol og kan derfor enda lettere treffe nøyaktig samme hullet. Men det kan en erfaren frisør med pistol også. Gå i dag, så tidlig som mulig, så slipper hullet å gro helt igjen. La henne ta en paracet på forhånd hvis hun er redd for at det skal gjøre vondt etter dere prøvde hjemme i går.

Et skikkelig piercingstudio kan nok virke mer fremmed enn en frisør, men det er jo også en opplevelse..

Jeg ville ikke laget noen sak av det med hun som tok de første hullene, om jenta di har fiklet med den eller ikke blir ord mot ord. Og en ny øredobb koster ikke så mye. Om de ikke er helt like disse første ukene gjør ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bakdelen på dobben ikke sitter skikkelig så spretter den av bare man drar en genser over hodet. Og ja - nylagde hull gror kjempefort om man mister dobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at en frisør skulle prøve å treffe det samme hullet en gang til, da ville jeg heller tatt henne med til et piercingstudio hvor sjansen for at de treffer riktig er større.

Det er ikke særlig pent med to hull ved siden av hverandre, som jo kan bli et alternativ dersom de ikke treffer skikkelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at en frisør skulle prøve å treffe det samme hullet en gang til, da ville jeg heller tatt henne med til et piercingstudio hvor sjansen for at de treffer riktig er større.

Det er ikke særlig pent med to hull ved siden av hverandre, som jo kan bli et alternativ dersom de ikke treffer skikkelig :(

''da ville jeg heller tatt henne med til et piercingstudio hvor sjansen for at de treffer riktig er større.

''

Ville jeg også gjort.

Søstera mi har hatt mange pistolhull, alltid problemer, grodde igjen, væsket, så piercet hun hull og har ikke problemer. Hullene hennes er også mye finere enn mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1325326510' post='4696915]

''da ville jeg heller tatt henne med til et piercingstudio hvor sjansen for at de treffer riktig er større.

''

Ville jeg også gjort.

Søstera mi har hatt mange pistolhull, alltid problemer, grodde igjen, væsket, så piercet hun hull og har ikke problemer. Hullene hennes er også mye finere enn mine.

Men det er forskjell på 35 og 500 spenn og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, må jeg til piercingstudio med henne? Æsj, har ikke lyst til det. Ser for meg en luguber bule.... :-(

Fikk ikke ringt frisøren i dag, men får gjøre det på mandag og høre hva hun synes. Det er jo uaktuelt å ta om igjen hos henne.

For noe dill :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bakdelen på dobben ikke sitter skikkelig så spretter den av bare man drar en genser over hodet. Og ja - nylagde hull gror kjempefort om man mister dobbene.

For noe herk :-(

Jentene er fornøyde da - til og med hun minste klarer å glede seg over den ene øredobben hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær inderlig forsiktig med å stikke nye hull. jeg holdt på slik et par ganger, og det endte med at øredobben til slutt grodde seg ut på egenhånd, og jeg har i dag en øreflipp som er 1 cm eller noe LENGRE enn den andre, på grunn av arret :(

Uff da :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe herk :-(

Jentene er fornøyde da - til og med hun minste klarer å glede seg over den ene øredobben hun har.

Jeg ville ikke brukt noe annet enn de dobbene man får med der man tar hull, ikke de første 2-3 mnd minst. Nikkelallergi er ikke morsomt å få. Selv har jeg problemer med smykker, klokker, belter og til og med klær med metalltråder i (som skjerf f.eks.). Jentungen her vet dette og vet også at derfor har jeg veldig lite lyst til at hun skal ta hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt noe annet enn de dobbene man får med der man tar hull, ikke de første 2-3 mnd minst. Nikkelallergi er ikke morsomt å få. Selv har jeg problemer med smykker, klokker, belter og til og med klær med metalltråder i (som skjerf f.eks.). Jentungen her vet dette og vet også at derfor har jeg veldig lite lyst til at hun skal ta hull i ørene.

De hun fikk med var av titan, og det skulle være veldig bra ift nikkelallergi, sa de. De hun fikk til jul i tillegg, var av "sterling silver" - og da er det vel ikke nikkel i dem?

Jeg er veldig redd for nikkelallergi, vi har mye allergi i familien, og det er bl.a. derfor jeg har ventet såpass lenge med å la dem få lov til å ta hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...