Gå til innhold

Hull i ørene

Gjest prust

Anbefalte innlegg

For noe herk :-(

Jentene er fornøyde da - til og med hun minste klarer å glede seg over den ene øredobben hun har.

Kjøp små ringer i gull som ikke detter ut. Dattera mi hadde samme paret hele barndommen og byttet ikke før hun ble 14 år og gjorde det sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Kjøp små ringer i gull som ikke detter ut. Dattera mi hadde samme paret hele barndommen og byttet ikke før hun ble 14 år og gjorde det sjøl.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hun fikk med var av titan, og det skulle være veldig bra ift nikkelallergi, sa de. De hun fikk til jul i tillegg, var av "sterling silver" - og da er det vel ikke nikkel i dem?

Jeg er veldig redd for nikkelallergi, vi har mye allergi i familien, og det er bl.a. derfor jeg har ventet såpass lenge med å la dem få lov til å ta hull i ørene.

Jeg tåler ikke sterling silver altså, dem er det nikkel i. Jeg tåler bare gull og titan,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men forresten - er ikke noe av greia med øredobber at de skal bytte ut og pynte seg med ulike typer til ulike typer tøy?

Jeg vet nå ikke. Jeg ville ikke ha hull i ørene da de andre jentene i klassen fikk det i 9-13 års alderen, fordi jeg ville gjøre motsatt av alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke sterling silver altså, dem er det nikkel i. Jeg tåler bare gull og titan,

Æsj, er det nikkel i sterling silver?

Det var dumt. Da får hun ikke bruke dem det første året i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hun fikk med var av titan, og det skulle være veldig bra ift nikkelallergi, sa de. De hun fikk til jul i tillegg, var av "sterling silver" - og da er det vel ikke nikkel i dem?

Jeg er veldig redd for nikkelallergi, vi har mye allergi i familien, og det er bl.a. derfor jeg har ventet såpass lenge med å la dem få lov til å ta hull i ørene.

Øredobber i sølv er ofte blandet ut med nikkel ja. Jeg kan ikke bruke noe av sølv, plast (!) eller andre "billigøredobber", ikke alle dobber av gull heller. Men de man får med hos frisøren når man tar hull tåler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men forresten - er ikke noe av greia med øredobber at de skal bytte ut og pynte seg med ulike typer til ulike typer tøy?

Jeg vet nå ikke. Jeg ville ikke ha hull i ørene da de andre jentene i klassen fikk det i 9-13 års alderen, fordi jeg ville gjøre motsatt av alle andre.

Som voksen kanskje, men til et barn ville jeg kjøpt noen helt enkle, pene i gull som kunne sitte i hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi brydde seg ikke om det da hun var mindre, men hun er ikke noe særlig opptatt av smykker nå heller. Hun har ørepynt kun når hun pynter seg nesten og ingen ringer. Hun ligner ikke på sin mor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hovner opp av noe sølv men ikke av alt så det går an å teste ut. Men nå blir sølv svart på meg også og så brekker det. Og jeg kan bruke hva som helst i noen timer men tar dem alltid ut om kvelden og setter i et par gullringer som jeg bruker nesten bestandig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Uff, må jeg til piercingstudio med henne? Æsj, har ikke lyst til det. Ser for meg en luguber bule.... :-(

Fikk ikke ringt frisøren i dag, men får gjøre det på mandag og høre hva hun synes. Det er jo uaktuelt å ta om igjen hos henne.

For noe dill :-(

Det er ikke lugubre buler. Og, de har veldig mye høyere fokus på hygiene å sikkerhet enn mange frisørsalonger...

Dessuten gjør det ikke så vondt å bli piercet. Pistolen smeller jo, men den nålen de setter inn er så skarp at det ikke kjennes før etter en god stund.

Og så stikker de bare én gang, og setter øredobben i før de trekker ut nålen. Det kommer til å gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Men det er forskjell på 35 og 500 spenn og da ;)

Det er det, men nå har jeg sett så mange dårlige hull og stygge øreflipper, at jeg hadde faktisk lagt penger i det.

Ser bare på nesa mi, som er skutt hull og ørene, så veldig pent er det ikke.

Og er det tilbøyeligheter for at det fort blir krøll og ønsket er stort om hull, så ville jeg anbefale piercing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, må jeg til piercingstudio med henne? Æsj, har ikke lyst til det. Ser for meg en luguber bule.... :-(

Fikk ikke ringt frisøren i dag, men får gjøre det på mandag og høre hva hun synes. Det er jo uaktuelt å ta om igjen hos henne.

''Ser for meg en luguber bule.... :-(

''

Da bør du kanskje ta deg en tur da, for å finne ut at du tar feil. De aller fleste er seriøse skikkelige steder.

Piercingstudioet her har stavkirketema, kan virke litt spesielt, men slett ikke lugubert selv om butikken er litt midgardsinspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1325342446' post='4697064]

Det er det, men nå har jeg sett så mange dårlige hull og stygge øreflipper, at jeg hadde faktisk lagt penger i det.

Ser bare på nesa mi, som er skutt hull og ørene, så veldig pent er det ikke.

Og er det tilbøyeligheter for at det fort blir krøll og ønsket er stort om hull, så ville jeg anbefale piercing.

Hullet i nesa mi går oppover så det er umulig å skru fast skruen inni der, så jeg kan bare bruker bøyde piercinger og det er irriternde. De har utrolig fine nesedobber i gull på Grønland, men det er et helvete å få skrudd dem fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ser for meg en luguber bule.... :-(''

Haha, du kan like gjerne se for deg noe annet med en gang, for seriøse piercingstudioer er så langt fra lugubre som man kommer. De har langt bedre hygiene enn f.eks frisørsalonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så fordomsfull og prippen, prust! ;)

Som flere andre her sier, de har i det minste mye mer fokus på hygiene enn frisørsalonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I piercingstudio selger de ofte smykker også, og der har vi kjøpt i kirurgisk stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Piercingstudio er mye tryggere enn å ta hull hos frisøren. datteren min fikk sine hull i ørene der, og hun hadde mye mindre problem i etterkant enn kusinen som tok hos en frisør. Hullene ble penere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1325950242' post='4701189]

Hvordan gikk det med hullet hennes?

Jeg har vært syk hele uka, så jeg har ikke fått gjort noe med det :-( Har ikke orket å ringe frisøren en gang der vi tok hull... Skal gjøre det og høre med henne. Men ellers var det jo tydelig fra dere at vi bør gå til et piercing-sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk hele uka, så jeg har ikke fått gjort noe med det :-( Har ikke orket å ringe frisøren en gang der vi tok hull... Skal gjøre det og høre med henne. Men ellers var det jo tydelig fra dere at vi bør gå til et piercing-sted.

Det er jo litt greitt for jenta å kunne bruke begge øredobbene. :o)

Håper formen din er bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...