Gå til innhold

utredning av min datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Henvisning er sendt av fastlegen på vår oppfordring for han gjør jo bare som han får beskjed om.

Jeg er så usikker på det hele, trekke en godtfungerende, verbalt og skolesterk flink jente inn til utredning bare fordi hun sliter med noen mindre forhold på skolen, som friminuttene.

Jeg har mest lyst til å trekke hele henvisningen, men så leser jeg dette:

http://www.klikk.no/foreldre/article330089.ece

Jeg sammenligner med meg selv på samme alder og det blir en helt anne situasjon, min datter har ikke ekkolali,og er ikke utpreget og synlig annerledes, hun er flink til å formulere seg, god på blikk kontakt og direkte kontakt, svarer godt for seg og er er langt fremme for alderen faglig.

Likevel friminuttene er vanskelig, blir så lett fortvilt, misforstår, men likt av lærerne, men de, som vi, ser en skoleflink liten jente, søt og flink med ord og snill og pliktoppfyllende.

En ting sier de som vi sier:

Hun misforstår,så lett og så fort, og hun gråter, for lite og ofte, men det holder jo ikke for noen diagnose.

Jeg er usikker, men så tenker jeg kanskje vi bare gjør det, tar utredningen får svar: Ikke asperger, og er glade for det, kanskje riktig, kanskje feil, men da er det noe der, hvis hun ved en senere anledning ikke vil og orker og klarer mer.

Men vet ikke, så så usikker på om det er riktig eller feil å starte utredning av et på mange måter så godtfungerende barn og når lærerne også sier at "men hun er jo så flink",

da blir jeg enda mer usikker, skikkelig i tvil er jeg.

Hadde tilretteleggingen vi nå har, kunne fortsatt selv om vi trekker utredningssøknaden så hadde vi ikke ønsket utredning, men trekker vi den, mister hun den lille tilretteleggingen vi har fått på plass og som fungerer fint.

Jeg kunne bare smilt til en psykiater hvis jeg var liten i dag og sagt, "ringeli horn kringelihorn linken stinken pind for plunder i et klart horn", så ville de satt asperger syndrom, men min datter snakker ikke sånn, hun er nær og tilstedet på en annen måte, når hun må og når andre snakker til henne, det er jeg så glad for, men hvorfor må vi da utrede henne?

Jo bare fordi friminuttene ikke går og noe er det, men helt usynlig på en måte og så veldig skjult.

Skulle ønske det var som i Finland kunne fått hjelp men uten å måtte inn for full utredning.

Gruer meg litt, men tror ikke blir før i mars for 4 mnd ventetid.

Skrevet

Friminuttene er en viktig del av skolehverdagen og sosialiseringen av barn. Jeg var også sånn "men hun er jo så flink". At jeg ikke taklet friminuttene var det ingen som brydde seg om. Mine vansker på det området begynte for alvor først da jeg gikk på ungdomsskolen. At din datter sliter allerede nå, er for meg en indikasjon på at hun kommer til å slite veldig etter som årene går, om hun ikke blir sett og får oppfølging nå. Go for it!

Skrevet

Det er ofte mye verre for et barn å slite sosialt enn å slite faglig. Jeg synes du skal takke ja til utredningen.

Skrevet

Friminuttene er en viktig del av skolehverdagen og sosialiseringen av barn. Jeg var også sånn "men hun er jo så flink". At jeg ikke taklet friminuttene var det ingen som brydde seg om. Mine vansker på det området begynte for alvor først da jeg gikk på ungdomsskolen. At din datter sliter allerede nå, er for meg en indikasjon på at hun kommer til å slite veldig etter som årene går, om hun ikke blir sett og får oppfølging nå. Go for it!

Hei!

Okey, da gjør jeg det!

Skrevet

Det er ofte mye verre for et barn å slite sosialt enn å slite faglig. Jeg synes du skal takke ja til utredningen.

Hei!

Okey da gjør jeg det :)

Ha en hyggelig kveld :)

Skrevet

Hva slags tilrettelegging har hun og hvorfor?

Hei!

veldig travel må svare på det senere.

ha en hyggelig kveld :)

Gjest trilleto
Skrevet

Hei!

veldig travel må svare på det senere.

ha en hyggelig kveld :)

Takk det samme :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...