Gå til innhold

Hjemmehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen mulighet for å få hjemmehjelp? Ikke vasket siden juni nå.

Skrevet

Undersøk med kommunen din hvilke krav som stilles for at du skal ha rett på hjemmehjelp.

Skrevet

''Er det noen mulighet for å få hjemmehjelp? Ikke vasket siden juni nå.''

Eh, det kommer jo helt an på... Hva er grunnen til at du ikke har vasket siden juni? Har du ikke giddet, eller har du ikke klart det? Du får undersøke/søke kommunen, så får du svar på om det er noen mulighet for å få hjemmehjelp...

Skrevet

Du bør kanskje få hjelp og veiledning til å komme i gang vaske _selv_.

Skrevet

Du bør kanskje få hjelp og veiledning til å komme i gang vaske _selv_.

Jeg vet jo hvordan det gjøres, klarer bare ikke.

Skrevet

''Er det noen mulighet for å få hjemmehjelp? Ikke vasket siden juni nå.''

Eh, det kommer jo helt an på... Hva er grunnen til at du ikke har vasket siden juni? Har du ikke giddet, eller har du ikke klart det? Du får undersøke/søke kommunen, så får du svar på om det er noen mulighet for å få hjemmehjelp...

Jeg har ikke giddet, og det plager meg sinnssykt hvordan det ser ut hver dag, og jeg får bare lyst til å flytte ut. Jeg bare klarer det ikke.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg har ikke giddet, og det plager meg sinnssykt hvordan det ser ut hver dag, og jeg får bare lyst til å flytte ut. Jeg bare klarer det ikke.

Kanskje det er lettere å komme igang om du tar en ting om gangen?

Sett deg mål, skriv dem gjerne opp. "I dag skal jeg støvsuge gulvet." Så gjennomfører du det du skal, og kjenner på den gode følelsen. Neste mål kan være " I dag skal jeg tørke støv i stua." Små steg, så blir det ikke så uoverkommelig. Og så er det så godt å kjenne at man har gjennomført det man har planlagt:-)

Skrevet

Jeg vet jo hvordan det gjøres, klarer bare ikke.

Da må noen hjelpe deg (i gang), men ikke gjøre det for deg.

Skrevet

Betal noen for å hjelpe deg slik at huset blir strøkent og deretter er det mye lettere å ta en ting av gangen. Du må uansett rydde før hjemmehjelpen kommer og vasker gulvet og dermed er du like langt.

Så setter du opp en timeplan over hvilken dag du skal gjøre de tingene man ikke gjør hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...