Gjest Rota Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Er det noen mulighet for å få hjemmehjelp? Ikke vasket siden juni nå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Undersøk med kommunen din hvilke krav som stilles for at du skal ha rett på hjemmehjelp. 0 Siter
Bookworm Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 ''Er det noen mulighet for å få hjemmehjelp? Ikke vasket siden juni nå.'' Eh, det kommer jo helt an på... Hva er grunnen til at du ikke har vasket siden juni? Har du ikke giddet, eller har du ikke klart det? Du får undersøke/søke kommunen, så får du svar på om det er noen mulighet for å få hjemmehjelp... 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Du bør kanskje få hjelp og veiledning til å komme i gang vaske _selv_. 0 Siter
Gjest Rota Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Du bør kanskje få hjelp og veiledning til å komme i gang vaske _selv_. Jeg vet jo hvordan det gjøres, klarer bare ikke. 0 Siter
Gjest Rota Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 ''Er det noen mulighet for å få hjemmehjelp? Ikke vasket siden juni nå.'' Eh, det kommer jo helt an på... Hva er grunnen til at du ikke har vasket siden juni? Har du ikke giddet, eller har du ikke klart det? Du får undersøke/søke kommunen, så får du svar på om det er noen mulighet for å få hjemmehjelp... Jeg har ikke giddet, og det plager meg sinnssykt hvordan det ser ut hver dag, og jeg får bare lyst til å flytte ut. Jeg bare klarer det ikke. 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har ikke giddet, og det plager meg sinnssykt hvordan det ser ut hver dag, og jeg får bare lyst til å flytte ut. Jeg bare klarer det ikke. Kanskje det er lettere å komme igang om du tar en ting om gangen? Sett deg mål, skriv dem gjerne opp. "I dag skal jeg støvsuge gulvet." Så gjennomfører du det du skal, og kjenner på den gode følelsen. Neste mål kan være " I dag skal jeg tørke støv i stua." Små steg, så blir det ikke så uoverkommelig. Og så er det så godt å kjenne at man har gjennomført det man har planlagt:-) 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Jeg vet jo hvordan det gjøres, klarer bare ikke. Da må noen hjelpe deg (i gang), men ikke gjøre det for deg. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Jeg vet jo hvordan det gjøres, klarer bare ikke. Da er det kanskje en støttekontakt, du trenger, en som kan hjelpe deg å komme igang med arbeidet. http://www.lovdata.no/all/hl-20110624-030.html 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. desember 2011 Skrevet 31. desember 2011 Betal noen for å hjelpe deg slik at huset blir strøkent og deretter er det mye lettere å ta en ting av gangen. Du må uansett rydde før hjemmehjelpen kommer og vasker gulvet og dermed er du like langt. Så setter du opp en timeplan over hvilken dag du skal gjøre de tingene man ikke gjør hver dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.