hoppsideisi Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Min datter blir 11 år og vi lurer på hvilke leker vi skal ha eller hva vi skal fylle bursdagen med utover å spise pizza og kaker. Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Kanskje noe hobby-greier? De kan lage ett eller annet som de kan ta med seg hjem etterpå. Eller disco-party? Sminke-party? Hårstyling-party? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Det vi hadde suksess med på 11-årsdagen var "pakkeleken" (kjøpte inn noen gaver, noen fine, noen rare), satte kjøkkenuret på f.eks 11 min. Ungene vet ikke når kl ringer. Ungene kaster terning en etter en, og når de får 6'er får de velge en gave (som pakkes opp). Når det er tomt for gaver fortsetter de og kaster terning (helt til klokka ringer), dersom noen nå får 6'er får de velge seg en gave fra de andre som har fått gaver. De beholder gavene de har når klokka ringer. I tillegg ble de delt inn i lag og fikk dopapir og tape. De skulle lage en kjole på en av gruppedeltakerne med bruk av dopapiret og tapen. De fikk til noen veldig fine kreasjoner... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Adjektivhistorie, lag den slik at det mangler et adjektiv pr. gjest. Kims spill, altså sånn huskelek. F.eks. to lag som får se massevis av ting på et brett en kort stund, og må skrive ned hvilke ting de husker etterpå. Og en variant av pakkelek: Pakk inn et eller annet (noe småtteri som gjør at ikke halvparten blir sure fordi det bare blir én vinner) i flere lag papir. Du trenger også en terning, en kniv og en gaffel. Én får terningen, den som sitter på venstre side av ham / henne, får pakken pluss kniv og gaffel. Den som har pakken, kan pakke opp så mye h*n klarer, mens den andre kaster terningen. Men bare ved hjelp av kniv og gaffel og bare inntil den som kaster terning, får en sekser. Da sendes både terning og pakke, kniv og gaffel videre én plass mot høyre. Den som har fått sekseren, overtar altså pakken og sender terningen videre. Den som pakker opp siste papirlag, beholder innholdet. Jo mere tape osv. du bruker, desto vanskeligere blir det. Håper det ble forståelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Det vi hadde suksess med på 11-årsdagen var "pakkeleken" (kjøpte inn noen gaver, noen fine, noen rare), satte kjøkkenuret på f.eks 11 min. Ungene vet ikke når kl ringer. Ungene kaster terning en etter en, og når de får 6'er får de velge en gave (som pakkes opp). Når det er tomt for gaver fortsetter de og kaster terning (helt til klokka ringer), dersom noen nå får 6'er får de velge seg en gave fra de andre som har fått gaver. De beholder gavene de har når klokka ringer. I tillegg ble de delt inn i lag og fikk dopapir og tape. De skulle lage en kjole på en av gruppedeltakerne med bruk av dopapiret og tapen. De fikk til noen veldig fine kreasjoner... ''Det vi hadde suksess med på 11-årsdagen var "pakkeleken" (kjøpte inn noen gaver, noen fine, noen rare), satte kjøkkenuret på f.eks 11 min. Ungene vet ikke når kl ringer. Ungene kaster terning en etter en, og når de får 6'er får de velge en gave (som pakkes opp). Når det er tomt for gaver fortsetter de og kaster terning (helt til klokka ringer), dersom noen nå får 6'er får de velge seg en gave fra de andre som har fått gaver. De beholder gavene de har når klokka ringer.'' Og dette går gjennom uten sure miner fra dem som evt.ikke sitter igjen med noen gaver? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 ''Det vi hadde suksess med på 11-årsdagen var "pakkeleken" (kjøpte inn noen gaver, noen fine, noen rare), satte kjøkkenuret på f.eks 11 min. Ungene vet ikke når kl ringer. Ungene kaster terning en etter en, og når de får 6'er får de velge en gave (som pakkes opp). Når det er tomt for gaver fortsetter de og kaster terning (helt til klokka ringer), dersom noen nå får 6'er får de velge seg en gave fra de andre som har fått gaver. De beholder gavene de har når klokka ringer.'' Og dette går gjennom uten sure miner fra dem som evt.ikke sitter igjen med noen gaver? Uten problemer, har også prøvd det med suksess i en 9-årsdag også. Forklar reglene tydelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Adjektivhistorie, lag den slik at det mangler et adjektiv pr. gjest. Kims spill, altså sånn huskelek. F.eks. to lag som får se massevis av ting på et brett en kort stund, og må skrive ned hvilke ting de husker etterpå. Og en variant av pakkelek: Pakk inn et eller annet (noe småtteri som gjør at ikke halvparten blir sure fordi det bare blir én vinner) i flere lag papir. Du trenger også en terning, en kniv og en gaffel. Én får terningen, den som sitter på venstre side av ham / henne, får pakken pluss kniv og gaffel. Den som har pakken, kan pakke opp så mye h*n klarer, mens den andre kaster terningen. Men bare ved hjelp av kniv og gaffel og bare inntil den som kaster terning, får en sekser. Da sendes både terning og pakke, kniv og gaffel videre én plass mot høyre. Den som har fått sekseren, overtar altså pakken og sender terningen videre. Den som pakker opp siste papirlag, beholder innholdet. Jo mere tape osv. du bruker, desto vanskeligere blir det. Håper det ble forståelig. Det var en kuul lek! Tusen takk for tipset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Uten problemer, har også prøvd det med suksess i en 9-årsdag også. Forklar reglene tydelig... Jeg har ikke barn så jeg trenger ikke arrangere noe. Hehe. Men jeg så for meg sutring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.