Gå til innhold

Når man ikke tåler stress?

Anbefalte innlegg

Gjest pinglelinge
Skrevet

Hva gjør man da? Jeg blir helt rar av alt dette. Har angst og ting går litt skjevt her.

Hva kan man så gjøre for å bli sterkere igjen? Jeg var jo ikke sånn før jeg ble syk. Min behandler sier jeg har psykosesymptomer, men jeg må da kunne bli bra av dette en gang? Var forresten litt bedre før jul, men med dette stresset som følger med julen, har jeg blitt verre igjen. Jeg er syk.

Jeg vil bli mere hardhudet igjen, sånn som jeg engang var. Jeg kan jo være tøff nå også når jeg står oppe i en situasjon, men etterpå sliter jeg voldsomt i flere dager.

Ikveld vet jeg det kommer besøk av en som jeg er veldig redd. Jeg prøver å "manne" meg opp og si til meg selv at denne personen greier jeg å kaste ut om han ikke oppfører seg. Jeg er jo stor og sterk nå. (Denne personen har truet med å ta livet av oss i flere sammenhenger og kan bli veldig ubehagelig når og hvis han har drukket, jeg vet ikke om han har drukket idag).

Jeg har lyst til å springe og gjemme meg og aldri mere komme fram. Er jeg en pyse? Kan noen svare meg på dette? Vet jo at det er mange i verden som har det helt forferdelig og jeg blir syk av så lite som litt julestress?

Skrevet

''Ikveld vet jeg det kommer besøk av en som jeg er veldig redd. Jeg prøver å "manne" meg opp og si til meg selv at denne personen greier jeg å kaste ut om han ikke oppfører seg. Jeg er jo stor og sterk nå. (Denne personen har truet med å ta livet av oss i flere sammenhenger og kan bli veldig ubehagelig når og hvis han har drukket, jeg vet ikke om han har drukket idag).''

Hvorfor kommer denne personen hjem til deg/dere? Sjansen for at vedkommende har eller vil drikke er vel stor på en dag som denne?

Gjest pinglelinge
Skrevet

''Ikveld vet jeg det kommer besøk av en som jeg er veldig redd. Jeg prøver å "manne" meg opp og si til meg selv at denne personen greier jeg å kaste ut om han ikke oppfører seg. Jeg er jo stor og sterk nå. (Denne personen har truet med å ta livet av oss i flere sammenhenger og kan bli veldig ubehagelig når og hvis han har drukket, jeg vet ikke om han har drukket idag).''

Hvorfor kommer denne personen hjem til deg/dere? Sjansen for at vedkommende har eller vil drikke er vel stor på en dag som denne?

''Hvorfor kommer denne personen hjem til deg/dere? Sjansen for at vedkommende har eller vil drikke er vel stor på en dag som denne?''

Fordi min mann synes veldig synd på han. Jeg synes han er bare ubehagelig. Han har sexterrorisert meg i mange år og jeg føler meg ikke trygg når jeg er sammen med han. Jeg vet aldri om det kommer en hand på steder som er mine private.

Min mann mener jeg skal slå om dette oppstår og det har han sikkert rett i. Problemet er at jeg har blitt misbrukt da jeg var mindre og er ikke flink i forhold til grensesetting. Jeg tror liksom at andre har rett på meg og jeg blir bare flau og syk av det.

Jeg lever nok over kvelder. Ønsker deg også et godt nyttår!

Gjest pinglelinge
Skrevet

Det er blitt i den senere tid mer fokus på et mer helhetlig perpektiv også når det gjelder psykisk helse. Man tenker at når kroppen har det bra, så har psyken det også bra og omvendt.

Synes denne boken gav en del svar på akkurat dette:

http://www.bibsent.no/kulturraad/2009/voksen/sakprosa/oiestad.aspx

Takk for boktips. Skal se om jeg får skaffet meg den i det nye året. Jeg gruer meg til ikveld, men jeg overlever nok. Du har nok dessverre også rett i at selvbildet mitt er nærme nullpunktet. Jeg har liksom ingen rett til å sette grenser, kroppen er brukt av andre og da blir det litt vanskelig. Den er liksom ikke bare min om du skjønner.

Jeg skal nå manne meg opp og jeg håper denne kvelden går fort. Heldigvis er det et år igjen til neste jul. Jeg liker ikke dette stresset som har vært. De som bor i samme hus som meg mener ikke vi stresser, men jeg tåler ingenting for tiden.

Godt nyttår til deg også :-)

Skrevet

''Hvorfor kommer denne personen hjem til deg/dere? Sjansen for at vedkommende har eller vil drikke er vel stor på en dag som denne?''

Fordi min mann synes veldig synd på han. Jeg synes han er bare ubehagelig. Han har sexterrorisert meg i mange år og jeg føler meg ikke trygg når jeg er sammen med han. Jeg vet aldri om det kommer en hand på steder som er mine private.

Min mann mener jeg skal slå om dette oppstår og det har han sikkert rett i. Problemet er at jeg har blitt misbrukt da jeg var mindre og er ikke flink i forhold til grensesetting. Jeg tror liksom at andre har rett på meg og jeg blir bare flau og syk av det.

''Fordi min mann synes veldig synd på han. Jeg synes han er bare ubehagelig. Han har sexterrorisert meg i mange år og jeg føler meg ikke trygg når jeg er sammen med han. Jeg vet aldri om det kommer en hand på steder som er mine private. ''

Vet din mann om dette!? Hvis han fremdeles synes synd på denne fyren og i tillegg ber ham hjem til dere så skal jeg ikke si hva jeg synes om din mann...

Har du ingen mulighet til å dra til noen andre denne kvelden? Jeg synes ikke du skal utsette deg selv for dette. *klem*

Gjest Høstløv
Skrevet

''Fordi min mann synes veldig synd på han. Jeg synes han er bare ubehagelig. Han har sexterrorisert meg i mange år og jeg føler meg ikke trygg når jeg er sammen med han. Jeg vet aldri om det kommer en hand på steder som er mine private. ''

Det er dårlig gjort av mannen din!

Be ham om å ta mer hensyn til deg, dine følelser og din rett til å ha private steder i fred, og få ham til å ikke å invitere en slik person til deres felles hjem. For deg blir det en invadering.

Vil mannen din ha sosial omgang med denne personen, så be ham om å gjøre det et annet sted enn i ditt hjem.

Gjest pinglelinge
Skrevet

Vet din mann om dette!? Hvis han fremdeles synes synd på denne fyren og i tillegg ber ham hjem til dere så skal jeg ikke si hva jeg synes om din mann...

Har du ingen mulighet til å dra til noen andre denne kvelden? Jeg synes ikke du skal utsette deg selv for dette. *klem*

Hei. Min mann og jeg har alltid prøvd å samle den rare familien vår. Det er stort sett problematisk hele veien. Schizofreni, alkoholikere og mye psykiske problemer.

Vi greide å lage en fin kveld igår og min mann gråt nesten etterpå. Det betyr masse for han å faktisk ha kontakt med den lille, rare familien han har igjen. Mange er døde nå.

Det er jeg som har et problem når det gjelder denne mannen. Jeg sørget for å ikke komme for nær han og ikke alene med han igår. Det gikk bra og jeg har det bra nå.

Skrevet

Be ham om å ta mer hensyn til deg, dine følelser og din rett til å ha private steder i fred, og få ham til å ikke å invitere en slik person til deres felles hjem. For deg blir det en invadering.

Vil mannen din ha sosial omgang med denne personen, så be ham om å gjøre det et annet sted enn i ditt hjem.

Enig!!!

Gjest pinglelinge
Skrevet

Ja, han burde vel ikke be hjem dette mennesket. Samtidig tror jeg årsaken til dette er at han har for stor makt over min mann. Min mann har også blitt trakasert og banket opp veldig mye som barn og oppover hele livet egentlig.

Nå har det seg sånn at min mann har visst en egen evne til å tilgi og se at de som har oppført seg ille bør få en ny sjanse. Han er ganske unik på dette område. Greier å legge ting bak seg og se at ting kanskje kan bli bedre. Jeg har kanskje noe å lære der?

Uansett er jeg lettet over at gårkvelden gikk såpass bra som den gjorde. Jeg har ikke tålt stress noe bra i julen og nå føler jeg at jeg endelig kan puste ut. Kanskje blir jeg litt bedre av denne evige redselen som forfølger meg når jeg bare kan slappe av litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...