Gå til innhold

Inn i det nye året.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi som sliter psykisk har en tendens til å grave oss ned. Ikke fordi vi vil, men det river og sliter sånn i oss at vi mister helt fotfeste. Det er hardt og vanskelig. MEN! Hadde vi bare lært oss til å være snille mot oss selv tror jeg mye kan være gjort. Være takknemlig for det vi har, beskytte oss mot uheldige mennesker og situasjoner. Og så var det dette med nyttårsforsetter da. Jeg har tre: begynne å trene igjen, gjøre noe med kostholdet mitt og beherske småprating. Jeg kunne lagt til mye mer, men det er det jeg kommer på.

Godt nyttår og lykke til alle sammen!

hidi, the scorpion
Skrevet

''Vi som sliter psykisk har en tendens til å grave oss ned. Ikke fordi vi vil, men det river og sliter sånn i oss at vi mister helt fotfeste. Det er hardt og vanskelig. MEN! Hadde vi bare lært oss til å være snille mot oss selv tror jeg mye kan være gjort. Være takknemlig for det vi har, beskytte oss mot uheldige mennesker og situasjoner. Og så var det dette med nyttårsforsetter da. Jeg har tre: begynne å trene igjen, gjøre noe med kostholdet mitt og beherske småprating. Jeg kunne lagt til mye mer, men det er det jeg kommer på.''

Godt nytt år, Gondor!

Dette var et herlig innlegg å lese, det gjorde meg så glad;)

Livet går ikke alltid på skinner, men legger vi vilje bak målene våre, så er det faktisk håp!

Veldig viktig å være snille mot oss selv, og ta vare på seg selv;)

Og være takknemlig for de vi har, er utrolig viktig! Jeg er ikke kravstor, har mange gamle møbler og TV som er tjue år, men den virker;)

Jeg sliter ikke psyksisk, men har kroniske smerter. Jeg forsøker å fokusere minst mulig på smertene, og prater sjelden om det til andre. Jeg er uføretrygdet, så om jeg ikke får sove på noen netter, så er det ikke krise, fordi jeg ikke skal på jobb dagen etter...

Jeg gjør det jeg kan, og hviler på sofaen, når dagen er elendig.

Etter et alvorlig fall før jul i fjor, så mistet jeg smak og luktesans, så matgleden er ikke den samme som før, men jeg spiser jo;)

Håper du når dine mål, Gondor, men det ingen krise om du ikke klarer alle målene på en gang;) Vi har tiden foran oss;)))

Mange klemmer fra

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

kloke ord :-)

Gjest pinglelinge
Skrevet

''MEN! Hadde vi bare lært oss til å være snille mot oss selv tror jeg mye kan være gjort. Være takknemlig for det vi har, beskytte oss mot uheldige mennesker og situasjoner. Og så var det dette med nyttårsforsetter da. Jeg har tre: begynne å trene igjen, gjøre noe med kostholdet mitt og beherske småprating.''

Dette har du helt rett i. Jeg skal også bli mye flinkere på disse områdene. I tillegg har jeg lovet meg selv å ikke drikke alkohol på lange tider. Har vært meget forsiktig før, men nå er det slutt. Jeg skal spise sunt og bli et nytt og bedre menneske. Godt nytt år :-)

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Knallbra!!!!! Begynn med kostholdet først. Så trening. Så øve seg i smalltalk. I den rekkefølgen! Utvid gradvis. Ikke alt på en gang.

Jeg har fulgt innleggene dine og synes det kommer svært mye bra fra deg generelt!!!!

Ikke ha dårlig samvittighet for at du til tider har "gravd deg ned", Dårlig samvittighet for det etterpå er bortkasta energi - bare nyt suksessen NÅR den kommer!!!! :-)

Skrevet

Knallbra!!!!! Begynn med kostholdet først. Så trening. Så øve seg i smalltalk. I den rekkefølgen! Utvid gradvis. Ikke alt på en gang.

Jeg har fulgt innleggene dine og synes det kommer svært mye bra fra deg generelt!!!!

Ikke ha dårlig samvittighet for at du til tider har "gravd deg ned", Dårlig samvittighet for det etterpå er bortkasta energi - bare nyt suksessen NÅR den kommer!!!! :-)

Tusen takk.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...