Gå til innhold

Nedtrapping cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har gått på Cipralex i to år nå. Gått på 20 Mg.

Har siste året jobbet knallhardt i terapi og med meg selv.

Går forsåvidt på Lamictal også da det er humørsvninger (hypomane episoder/depresjon).

Og har siste måneden trappet ned. Fra 20 til 15 i en uke osv. Er nå tre dager igjen av nedtrappingen. Sliter med veldig uro på kvelden/natta hvor det er mye irritasjon og angst.

Er dette et tegn på seponeringen ?Og er det noen tegn jeg bør være på vakt etter,kroppslig og mentalt ?

Føler meg noe mer sårbar etter at jeg har begynt å trappe ned men føler til gjengjeld at jeg ikke er så tung i hodet,kroppen og er flat i humøret når jeg ikke har slike hypomane episoder.

Men er redd for å havne nedi i "møkka" igjen. Og vet at det kommer slike tanker når jeg beveger meg fremover og at det er normalt hvis jeg tar et skritt tilbake.

Hva er forskjellen på alle disse medisinene som brukes for å forhindre depresjoner/vedlikeholde ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med denne sykehistorien skal du trappe ned med 5 mg hver måned ikke hver uke.

5mg per uke er alt for raskt, og risikoen for tilbakefall er svært stor.

Skrevet

Med denne sykehistorien skal du trappe ned med 5 mg hver måned ikke hver uke.

5mg per uke er alt for raskt, og risikoen for tilbakefall er svært stor.

Og da anbefaler du at jeg går opp i dose igjen ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...