Gå til innhold

2 sms`er med godt nytt år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg driver på med mail med spørsmålsliste (ny) til min psykiater nå, til i morgen, og da kom jeg på at selv om jeg fikk til festen for min mann, og jeg nevner alt jeg lagde av mat og kevalaas dessert osv.. og skålen og talen osv.. og det hele, så skrudde jeg på min mobil i dag tidlig, som først måtte lades opp lenge, jeg var spent på om jeg hadde fått noen nytt års hilsner, og jeg håpet det skulle komme mange.

Jeg fant to stk godt nytt års hilsninger. Fra mine to venner. Ingen fra Bella Dotte (venn nr 3), ingen fra en annen venn (venn nr 4) jeg har. Enten har de glemt seg eller de ikke vet vanlig kotyme. Selv sovnet jeg jo, fordi jeg var utslitt, da min man gikk ut og ikke kom inn, tenkte jeg "nå går jeg inn på mitt rom" også gjorde jeg det, der sovnet jeg.

Jeg sendte en hilsen på mail nå til Bella Dotte :), slike aspergere vet nok ikke alltid hva som er rett og riktig å gjøre, men det er i orden. Jeg gjør jo mange feil selv, på andre områder.

Det jeg skulle frem til er imidlertid dette:

Dette er nok et symptom på asperger syndrom, ja at så få mennesker sender meg sms, selv ikke min psykiater, men jeg skal si dette til henne i morgen. Og jeg tror vel nå som "rusen" fra i går har begynt å gå over, (jeg mener jeg var stolt og ruset på alt jeg fikk til, ikke alkohol, jeg drakk ca 3 glass vin kanskje mer som jeg sovnet av, men jeg var ikke ruset i dag da jeg skrev)

Nå som ting begynner å synke inn (som det heter, hvis dere skjønner) så ser jeg at okey, jeg fikk til festen, men jeg har nok mest sannsynlig som flere viser til asperger syndrom.

Takk for tålmodigheten fra dere her inne, men det andre punktet til min psykiater er : Takk for at du ikke gir meg opp.

Jeg gir snart meg selv opp, Bella Dotte du er en skikkelig venn det skal du vite, du er snill og pen og forteller og minner meg på sannheten, at jeg har asperger syndrom osv...

Hvis du var en mann ville jeg fridd til deg.

Gjest mamma til jente med adhd...
Skrevet

Vel - jeg fikk ingen SMS er - alle er på FB nå :-)

Skrevet

''Enten har de glemt seg eller de ikke vet vanlig kotyme.''

Jeg har heller ikke fått så mange sms'er - og ikke sendt noen utenom å svare på de få jeg fikk. Jeg - og sikkert flere med meg - synes det blir litt overdrevent å sende sms'er til mange bare for å si et standard "Godt nytt år".

Skrevet

''Enten har de glemt seg eller de ikke vet vanlig kotyme.''

Jeg har heller ikke fått så mange sms'er - og ikke sendt noen utenom å svare på de få jeg fikk. Jeg - og sikkert flere med meg - synes det blir litt overdrevent å sende sms'er til mange bare for å si et standard "Godt nytt år".

Hei!

:) takk, da er jeg ikke alene :)

Godt nytt år til deg likevel. :)

Skrevet

Vel - jeg fikk ingen SMS er - alle er på FB nå :-)

Hei!

:)

ja det er sant, jeg glemte det, får lage meg en profil :)

Skrevet

Hei!

:) takk, da er jeg ikke alene :)

Godt nytt år til deg likevel. :)

Godt nytt år, Madelenemie :-)

Skrevet

Jeg fikk heller ingen sms'er med Godt Nyttår, unntatt fra faren min som er på Gran Canaria i jula og søstra mi som er i Paris nyttårshelga.

Skrevet

Hei!

ja det er sant, jeg glemte det, får lage meg en profil :)

Jeg fikk bare to sms jeg også og som andre sier, det er vanligere å å bruke facebook.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg må le litt nå for her er du jo veldig rett frem (en typisk asperger) mot Bella Dotte som du sier ikke eier kotyme. Hun kan lese det du skriver og hun kunne jo blitt fornærmet. Forhåpentligvis tåler hun det :-)

Det kan være at de andre var like travelt opptatt som deg, så du kan jo ikke forvente mer av andre enn av deg selv :)

Skrevet

Unnskyld da...! Jeg ville ikke forstyrre! Jeg har forresten bare fått to jeg også...

Skrevet

Unnskyld da...! Jeg ville ikke forstyrre! Jeg har forresten bare fått to jeg også...

Hei!

Til meg trenger du ikke si unnskyld :)

2 sms`er til deg og 2 til meg :) = Like mye asperger syndrom

Er det ikke morsomt ?

Skrevet

" selv ikke min psykiater," Psykiatere, og andre behandlere/helse personell, skal ikke drive å sende nyttårshilsner til sine pasienter, likegyldig hva diagnose man har.

Skrevet

Jeg må le litt nå for her er du jo veldig rett frem (en typisk asperger) mot Bella Dotte som du sier ikke eier kotyme. Hun kan lese det du skriver og hun kunne jo blitt fornærmet. Forhåpentligvis tåler hun det :-)

Det kan være at de andre var like travelt opptatt som deg, så du kan jo ikke forvente mer av andre enn av deg selv :)

Hei!

Hun bør tåle at jeg er direkte, jeg pynter kun på sannheten når jeg kommer på det, og det er ikke så ofte.

Jo det er sant, men jeg vet hun ikke hadde noe spesielt den kvelden.

:) alt i orden, hun er en skikkelig venn og hun vet ikke minst at selv om jeg er direkte så er jeg enkel og sier unnskyld når det trengs og jeg går over streken (hvis du skjønner hva jeg mener med det) Hun har sagt unnskyld til meg, jeg sier unnskyld når hun opplyser meg om at jeg har evt. såret henne, jeg er glad for alle oppklaringer.

Det er fordelen med en asperger venn, ingen grunn til tårer når misforståelser kan løses ved forklaringer.

Skrevet

Jeg fikk heller ingen sms'er med Godt Nyttår, unntatt fra faren min som er på Gran Canaria i jula og søstra mi som er i Paris nyttårshelga.

Hei!

Takk :)

Fint å høre, da er vi i samme båt, selv om det er rart å tenke på :)

Skrevet

Hei!

Takk :)

Fint å høre, da er vi i samme båt, selv om det er rart å tenke på :)

Jeg leste en avisartikkel her forleden der det sto at god jul og godt nyttår-sms'er er litt "ut".

Det meste skjer vel på Facebook og Twitter for tiden.

Skrevet

Godt nytt år, Madelenemie :-)

Hei!

Godt nytt år til deg også :)

Skrevet

Jeg fikk bare to sms jeg også og som andre sier, det er vanligere å å bruke facebook.

Hei!

ja men jeg har ikke facebook :)

Godt nytt år :)

Skrevet

" selv ikke min psykiater," Psykiatere, og andre behandlere/helse personell, skal ikke drive å sende nyttårshilsner til sine pasienter, likegyldig hva diagnose man har.

Hei!

ja men min psykiater gjorde det i fjor og året før !

Jeg ble glad, men forbauset.

Skrevet

Jeg leste en avisartikkel her forleden der det sto at god jul og godt nyttår-sms'er er litt "ut".

Det meste skjer vel på Facebook og Twitter for tiden.

Hei!

Jeg har ikke FB men jeg har twitter, men en venn :)

Litt av en venn da en kjendis :)

Skrevet

Jeg har mange gode venner og har en familie som bryr seg, men jeg fikk bare tre smser. Jeg sendte ikke ut NOEN smser først selv. Det er nok den viktigste grunnen til at jeg fikk få, pluss at mine venner vet at jeg ikke pleier sende sms. Å ikke sende sms er ikke noe symptom på asperger.

To smser som jeg fikk var fra kollegaer, den andre fra en full pasient som jeg jobber med. Det er ikke regler for sms på nyttår. Det vanlige er imidlertid å svare på det man får, selv om en ikke kan regne med noe. En del liker ikke å taste på telefonen, inkludert meg selv. Kjeder meg og blir fort irritert da det blir feil på teksten osv da jeg ikke er vant med telefonen. Det med smser er uansett i endring, mange sender nå nyttårsmeldinger på facebook, twitter og med julekort osv. Enig i at en ikke kan regne med hilsner fra profesjonelle.

Selv om du syns du har skjønt en del sosiale spilleregler så virker det som du mangler en viss evne til å se på sosiale spilleregler på en litt mer fleksibel måte. Det er ikke svart hvitt. Det er nyanser av hva som anses som riktig og ikke, dessuten fins det ulike regler i ulike kulturer, generasjoner osv. Feks forventer jeg kortere og sjeldnere svar fra min mor enn fra min yngre søster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...