Gå til innhold

2 sms`er med godt nytt år!

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Jeg gadd ikke lese hele innlegget ditt, men jeg regner med at det var det at du fikk bare to nyttårsmeldinger som var problemet?

Vi snakket om det i går, at for en del år tilbake haglet det inn med nyttårshilsninger på tlf, men nå er det knapt noen som sender. Jeg fikk fire og det er veldig veldig mange færre enn for la oss si fem år siden. Det er en trend og ha lite med verken asperger eller noe annet å gjøre.

Godt nytt år!!

Skrevet

Jeg gadd ikke lese hele innlegget ditt, men jeg regner med at det var det at du fikk bare to nyttårsmeldinger som var problemet?

Vi snakket om det i går, at for en del år tilbake haglet det inn med nyttårshilsninger på tlf, men nå er det knapt noen som sender. Jeg fikk fire og det er veldig veldig mange færre enn for la oss si fem år siden. Det er en trend og ha lite med verken asperger eller noe annet å gjøre.

Godt nytt år!!

Hei!

Godt nytt år til deg :) også

Skrevet

Jeg har mange gode venner og har en familie som bryr seg, men jeg fikk bare tre smser. Jeg sendte ikke ut NOEN smser først selv. Det er nok den viktigste grunnen til at jeg fikk få, pluss at mine venner vet at jeg ikke pleier sende sms. Å ikke sende sms er ikke noe symptom på asperger.

To smser som jeg fikk var fra kollegaer, den andre fra en full pasient som jeg jobber med. Det er ikke regler for sms på nyttår. Det vanlige er imidlertid å svare på det man får, selv om en ikke kan regne med noe. En del liker ikke å taste på telefonen, inkludert meg selv. Kjeder meg og blir fort irritert da det blir feil på teksten osv da jeg ikke er vant med telefonen. Det med smser er uansett i endring, mange sender nå nyttårsmeldinger på facebook, twitter og med julekort osv. Enig i at en ikke kan regne med hilsner fra profesjonelle.

Selv om du syns du har skjønt en del sosiale spilleregler så virker det som du mangler en viss evne til å se på sosiale spilleregler på en litt mer fleksibel måte. Det er ikke svart hvitt. Det er nyanser av hva som anses som riktig og ikke, dessuten fins det ulike regler i ulike kulturer, generasjoner osv. Feks forventer jeg kortere og sjeldnere svar fra min mor enn fra min yngre søster.

Hei!

Ja okey,

jeg skjønner dette nå og det er egentlig greit å vite :)

Godt nytt år til deg :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Hun bør tåle at jeg er direkte, jeg pynter kun på sannheten når jeg kommer på det, og det er ikke så ofte.

Jo det er sant, men jeg vet hun ikke hadde noe spesielt den kvelden.

:) alt i orden, hun er en skikkelig venn og hun vet ikke minst at selv om jeg er direkte så er jeg enkel og sier unnskyld når det trengs og jeg går over streken (hvis du skjønner hva jeg mener med det) Hun har sagt unnskyld til meg, jeg sier unnskyld når hun opplyser meg om at jeg har evt. såret henne, jeg er glad for alle oppklaringer.

Det er fordelen med en asperger venn, ingen grunn til tårer når misforståelser kan løses ved forklaringer.

Selv fikk jeg 3 sms`er. Det er fordi jeg var alene i går og kom på at jeg skulle sende til tre stykker som ikke bruker facebook. Jeg fikk kjapt svar på dem, men det tror jeg er fordi jeg sendte dem i 21-tiden. Hadde jeg sendt dem i 24-tiden, er det ikke sikkert at jeg hadde fått svar før dagen etter.

Vanligvis sender jeg ikke sms i det hele tatt for å ønske godt nyttår. Jeg har som regel fullt av folk rundt meg den kvelden og tar meg ikke tid til det. Jeg ønsker jo folk god jul og godt nyttår før jul, så en ekstra nyttårshilsen i tillegg til det blir litt smør på fleks. (hvis du skjønner hva jeg mener med " smør på flesk" ;-) )

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Jeg fikk kun en sms. resten stod på facebook. hadde du fulgt med litt i media, så hadde du sett at det ikke ble sendt så mange sms med jul og nyttår som det pleier, pga de fleste går på facebook, og eventuelt legger ut et god jul godt nyttår som status, eller de sender e-post.

Og jeg synes du snart må godta at du har en diagnose. Dette med sms'ene har ingenting med asperger å gjøre. Du virker veldig selvopptatt, at du blir såret når noen ikke sender til deg? Men gjør du noe selv, sender du sms først?

Jeg synes det er veldig interessant å lese det du skriver, som andre også sier. Jeg har selv en sønn med autisme, og nå en datter som skal utredes for asperger og eventuelt add. Håper virkelig at hun får en diagnose! Hun sier selv at hun håper de kan finne ut hvorfor hun er som hun er. Husk at en diagnose betyr ikke så mye, annet enn at du vet hvorfor du er litt annerledes. Og en diagnose kan hjelpe en litt med rettigheter. Hvis en f.eks. ikke klarer å jobbe sammen med mennesker, og har andre store problemer. Så kan diagnosen hjelpe til slik at en kan være sikret inntekt ved å få uføretrygd. En kan jo ikke bli forsørget av mor og far hele livet. eller av mannen/konen.

Håper at du en gang godtar din diagnose. Lykke til videre.

Skrevet

Jeg fikk bare 1, og jeg har ikke asperger.. Tror mye skjer på facebook;)

Skrevet

Selv fikk jeg 3 sms`er. Det er fordi jeg var alene i går og kom på at jeg skulle sende til tre stykker som ikke bruker facebook. Jeg fikk kjapt svar på dem, men det tror jeg er fordi jeg sendte dem i 21-tiden. Hadde jeg sendt dem i 24-tiden, er det ikke sikkert at jeg hadde fått svar før dagen etter.

Vanligvis sender jeg ikke sms i det hele tatt for å ønske godt nyttår. Jeg har som regel fullt av folk rundt meg den kvelden og tar meg ikke tid til det. Jeg ønsker jo folk god jul og godt nyttår før jul, så en ekstra nyttårshilsen i tillegg til det blir litt smør på fleks. (hvis du skjønner hva jeg mener med " smør på flesk" ;-) )

Hei!

dette er bra å vite.

Da er det ikke mangel på sms `er som er noe symptom på noe :)

jeg er glad for å høre at du også får så få sms og at du i tillegg må sende til andre for å få :)

Ja det er jo nok som skjer den kvelden, men min mann får mange og jeg pleier å få noen flere, men da sender jeg jo, men denne kvelden sovnet jeg med min sønn fordi han ble litt dårlig og jeg ble glad for å trekke meg tilbake på rommet mitt.

Denne var morsom og jeg skjønte den :)

" (hvis du skjønner hva jeg mener med " smør på flesk" ;-) )"

:) :) Det er fint du lærer hvordan det skal gjøres. :)

Skrevet

Jeg fikk kun en sms. resten stod på facebook. hadde du fulgt med litt i media, så hadde du sett at det ikke ble sendt så mange sms med jul og nyttår som det pleier, pga de fleste går på facebook, og eventuelt legger ut et god jul godt nyttår som status, eller de sender e-post.

Og jeg synes du snart må godta at du har en diagnose. Dette med sms'ene har ingenting med asperger å gjøre. Du virker veldig selvopptatt, at du blir såret når noen ikke sender til deg? Men gjør du noe selv, sender du sms først?

Jeg synes det er veldig interessant å lese det du skriver, som andre også sier. Jeg har selv en sønn med autisme, og nå en datter som skal utredes for asperger og eventuelt add. Håper virkelig at hun får en diagnose! Hun sier selv at hun håper de kan finne ut hvorfor hun er som hun er. Husk at en diagnose betyr ikke så mye, annet enn at du vet hvorfor du er litt annerledes. Og en diagnose kan hjelpe en litt med rettigheter. Hvis en f.eks. ikke klarer å jobbe sammen med mennesker, og har andre store problemer. Så kan diagnosen hjelpe til slik at en kan være sikret inntekt ved å få uføretrygd. En kan jo ikke bli forsørget av mor og far hele livet. eller av mannen/konen.

Håper at du en gang godtar din diagnose. Lykke til videre.

Hei!

Jeg godtar diagnosen stort sett, men det hender jeg glemmer det, og det er vist bra også sier min psykiater.

Jeg håper det går bra med utredningen av din datter, selv venter vi også på utredning, men jeg er ganske usikker på det hele, tror ikke min datter vil få diagnosen, ikke i Norge i vertfall.

Lykke til.

Skrevet

Jeg fikk bare 1, og jeg har ikke asperger.. Tror mye skjer på facebook;)

Hei!

ja det viste ikke jeg og jeg har ikke lest aviser i julen for har vært for mye annet.

:)

Skrevet

Hei!

ja men jeg har ikke facebook :)

Godt nytt år :)

Godt nytt år til deg også :)

Gjest facebook er tingen nå
Skrevet

Jeg sendte ikke til alle mine venner jeg heller,

det er dyrt (jeg har ikke gratis sms på mitt abonnement)

og ikke alle vil ha sms...

Skrev på facebook enkelt og greit

Ønsker alle et riktig godt nytt år!

Da var det flere som svarte i kommentar under, godt nytt år til deg og :-)

Det var koselig.

Jeg skrev på veggen til noen,

men jeg har over 200 venner der, så da blir det litt "spam" og ikke minst travelt å skrive til alle.

Gjest running activity
Skrevet

Jeg har ikke asberger, og jeg fikk faktisk bare en sms med godt nyttår. Jeg trodde egentlig "godt nytt år-smser" var litt ute nå?

Skrevet

Jeg har mange venner, men fikk bare tre-fire sms med Godt Nytt år, så jeg tror slike sms er på vei ut... De fleste skriver godt nytt år på statusen sin på Facebook, og så holder det - like greit synes nå jeg da ;)

Skrevet

Jeg har ikke asberger, og jeg fikk faktisk bare en sms med godt nyttår. Jeg trodde egentlig "godt nytt år-smser" var litt ute nå?

Hei!

Okey, jeg er ikke oppdatert på hva som er in :)

Skrevet

Jeg har mange venner, men fikk bare tre-fire sms med Godt Nytt år, så jeg tror slike sms er på vei ut... De fleste skriver godt nytt år på statusen sin på Facebook, og så holder det - like greit synes nå jeg da ;)

Hei!

ja takk for informasjonen.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...