Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips om hvordan man skal mest mulig energi i hverdagen? Både hva man bør tilføre og hva man bør unngå.

Skrevet

Jeg blir i mye bedre form om jeg holder meg langt unna hvetemel og sukker. Det er vel det som kalles raske karbohydrater. Prøv dette i noen dager så får du se om det virker for deg også. I tillegg gjør alkohol meg syk og slapp slik at jeg blir veldig trett.

Gjest luftslott
Skrevet

Unngå det som gir rask blodsukkerstigning, som sukker, hvitt mel og til en viss grad fruktsukker.

Spis mat med mye proteiner og riktig fett, få nok fiber og drikk nok vann. Og sørg for å spise ofte nok, det beste er ca 4 timer mellom hvert lite måltid. Mellom de måltidene er det bra å ha "småmat" som en liten neve nøtter, noen få rosiner, snacksgulrøtter osv. Og sørg for å spise frokost! Havregrøt med litt havrekli og noen nøtter/litt frukt er en god frokost.

Sier hun som "har det for travelt" til å lage skikkelig mat, og lever på brødmat og kyllingfilet. Riktignok hjemmebakt og ganske grov brødmat, men likevel ikke akkurat bra...

Skrevet

Jeg blir i mye bedre form om jeg holder meg langt unna hvetemel og sukker. Det er vel det som kalles raske karbohydrater. Prøv dette i noen dager så får du se om det virker for deg også. I tillegg gjør alkohol meg syk og slapp slik at jeg blir veldig trett.

Takk for tipset!

Skrevet

Unngå det som gir rask blodsukkerstigning, som sukker, hvitt mel og til en viss grad fruktsukker.

Spis mat med mye proteiner og riktig fett, få nok fiber og drikk nok vann. Og sørg for å spise ofte nok, det beste er ca 4 timer mellom hvert lite måltid. Mellom de måltidene er det bra å ha "småmat" som en liten neve nøtter, noen få rosiner, snacksgulrøtter osv. Og sørg for å spise frokost! Havregrøt med litt havrekli og noen nøtter/litt frukt er en god frokost.

Sier hun som "har det for travelt" til å lage skikkelig mat, og lever på brødmat og kyllingfilet. Riktignok hjemmebakt og ganske grov brødmat, men likevel ikke akkurat bra...

Takk. Det var gode tips og råd.

Skrevet

Jeg får mer energi av å spise mye grønnsaker og frukt, og kutte ned på kjøtt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...