Gå til innhold

Er jeg hårsår?

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

I år var vi bedt bort på nyttårsaften og kvelden gikk med til god mat, prat og koselig samvær. Klokka 12 gikk vi ut å så på rakettene før vi takket for oss å gikk hjem.

Jeg pleier alltid sende sms og ønske godt nytt år. Men i år gadd jeg ikke dra frem mobilen mens vi var i selskap. Ingen andre hadde mobil fremme, og jeg ville ikke være usosial å sitte å taste. Vel hjemme var klokka to og det var i seneste laget å sende melding. Jeg hadde fått et par standard godt nytt år meldinger. Jeg pleier å få mange, men det er kanskje fordi jeg sender først?

Utpå ettermiddagen idag sendte jeg sms til mine barn og mine foreldre. Håper og tror at ingen er sure og fornærmet fordi det ble litt sent.

Bedre sent enn aldri :) De ble sikkert ikke sure.

Jeg er litt sur, men det er fordi jeg ikke har fått svar og klokka er over 22.

Nå vet jeg at hun har lagt seg.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

4

• nitty-gritty

2

• Katt-ja

1

• tonie

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke brydd meg om det. Det er litt tilfeldig hvor "flinke" jeg og brødrene mine er med slike ting og det varierer fra år til år hvem av oss som evt. husker eller glemmer hva.

Det er alltid jeg som har tatt initiativet til nyttårsønsket oss i mellom. Så da var det koselig at ihvertfall den ene søsteren min sendte sms alikevel,

Får jeg sms av den andre søsteren min i f.eks morgen så er jeg blid igjen.

Gjest sangsol
Skrevet

Det er alltid jeg som har tatt initiativet til nyttårsønsket oss i mellom. Så da var det koselig at ihvertfall den ene søsteren min sendte sms alikevel,

Hev deg bare over det der.

De ønsker deg alt godt, og de er sikker på at du vet det.

Jeg skriver ingen SMS om godt nytt år i morgen. Likevel ønsker jeg aller jeg kjenner et godt nytt år.

Hev deg bare over det. Ikke la det oppstå dårlige følelser og/eller dårlig forhold dere i mellom bare fordi den ene av dere er sløvere med SMS med den andre.

Skrevet

''Får jeg sms av den andre søsteren min i f.eks morgen så er jeg blid igjen.

''

Håper at søsteren din vet at du reagerer slik da;-) Jeg har forøvrig ikke svart på mer enn noen få av de sms'ene jeg fikk i går, men bør sikkert gjøre det i løpet av uken. Jeg tror ikke jeg kunne blitt sur for manglende nyttårs-sms, men dersom jeg hadde sendt en melding og spurt om noe konkret, så kunne jeg nok ha blitt gretten om jeg ikke fikk svar innen rimelig tid .

Gjest sangsol
Skrevet

''

Håper at søsteren din vet at du reagerer slik da;-) Jeg har forøvrig ikke svart på mer enn noen få av de sms'ene jeg fikk i går, men bør sikkert gjøre det i løpet av uken. Jeg tror ikke jeg kunne blitt sur for manglende nyttårs-sms, men dersom jeg hadde sendt en melding og spurt om noe konkret, så kunne jeg nok ha blitt gretten om jeg ikke fikk svar innen rimelig tid .

''...så kunne jeg nok ha blitt gretten om jeg ikke fikk svar innen rimelig tid .''

Det at jeg ikke svarer innen "rimelig tid" skjer rett som det er. Om jeg har glemt mobilen på jobb, blir den der til dagen etterpå. Jeg har veldig avslappet forhold til mobilen og SMS. Kanksje vil noen si jeg er sløv.

Men de som kjenner meg vet jo dette. Dersom de trenger svar NÅ, så ringer de i stedet på fast-telefon/mobil med gjevne mellomrom.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hev deg bare over det der.

De ønsker deg alt godt, og de er sikker på at du vet det.

Jeg skriver ingen SMS om godt nytt år i morgen. Likevel ønsker jeg aller jeg kjenner et godt nytt år.

Hev deg bare over det. Ikke la det oppstå dårlige følelser og/eller dårlig forhold dere i mellom bare fordi den ene av dere er sløvere med SMS med den andre.

Jeg må prøve på det. Jeg vet jo at hun har det travelt.

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg må prøve på det. Jeg vet jo at hun har det travelt.

Riktig. Hun har det travelt. Det er sikkert forklaringen. Hun vet du er søstera og at du skjønner henne. Hun føler seg trygg på at du vet at hun ønsker deg alt godt, og blir derfor ikke stresset om hun ikke rekker svare. :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''

Hva om du ringer en av brødrene dine for å spørre om noe, men han svarer ikke. Du legger ikke igjen beskjed på mobsvar.

Forventer du at han ringer deg tilbake når anledningen byr seg?

Gjest sangsol
Skrevet

Hva om du ringer en av brødrene dine for å spørre om noe, men han svarer ikke. Du legger ikke igjen beskjed på mobsvar.

Nei, jeg forventer det ikke. Jeg ringer selv aldri opp igjen heller. Jeg regner med at folk som vil ha tak i meg selv ringer på nytt igjen om det var viktig.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, jeg forventer det ikke. Jeg ringer selv aldri opp igjen heller. Jeg regner med at folk som vil ha tak i meg selv ringer på nytt igjen om det var viktig.

ok.

Skrevet

''Får jeg sms av den andre søsteren min i f.eks morgen så er jeg blid igjen.''

Med en slik tankegang legger du egen lykke og eget velbefinnede utenfor din egen makt. Du er styrt av ytre forhold. Dersom du alltid skal la omgivelsene bestemme hvordan du skal ha det, så er du hele tiden prisgitt dine omgivelsers respons. Hva med å ta ansvar for egne følelser og eget liv? Hva med å godta at andre ikke legger like mye i sms-kontakt som du? Kan være at andre har det mer travelt og ikke syns sms er særlig givende måte å kommunisere på, selv om du syns dette betyr mye for deg.

Skrevet

''...så kunne jeg nok ha blitt gretten om jeg ikke fikk svar innen rimelig tid .''

Det at jeg ikke svarer innen "rimelig tid" skjer rett som det er. Om jeg har glemt mobilen på jobb, blir den der til dagen etterpå. Jeg har veldig avslappet forhold til mobilen og SMS. Kanksje vil noen si jeg er sløv.

Men de som kjenner meg vet jo dette. Dersom de trenger svar NÅ, så ringer de i stedet på fast-telefon/mobil med gjevne mellomrom.

Jeg tenkte på situasjoner hvor man ikke får tak i folk på telefon og så stiller et viktig spørsmål på sms. Hvis det da går flere dager uten svar, så kunne jeg sikkert bli sur av det.

Skrevet

''Hva om du ringer en av brødrene dine for å spørre om noe, men han svarer ikke. Du legger ikke igjen beskjed på mobsvar. Forventer du at han ringer deg tilbake når anledningen byr seg?

''

Ikke nødvendigvis. Dersom det er viktig for meg at de ringer tilbake, så sender jeg en sms og sier dette.

Skrevet

Mange liker ikke å smse og har brukt facebook og twitter til å skrive nyttårshilsener. Kanskje søsteren din har tatt en generell hilsen der?

Gjest alvende
Skrevet

''Hadde du vært det?''

Nei, men noen blir sure på meg. Det kan gå lang tid før jeg svarer på meldinger, og noen svarer jeg ikke på i det hele tatt hvis det strengt tatt ikke er nødvendig.

Gjest Elextra
Skrevet

Beg ringer ikke bestandig tilbake, ikke alltid det passer. Regner med at de legger igjen beskjed eller sender sms om det haster eller er viktig.

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg tenkte på situasjoner hvor man ikke får tak i folk på telefon og så stiller et viktig spørsmål på sms. Hvis det da går flere dager uten svar, så kunne jeg sikkert bli sur av det.

Hadde jeg hørt noen fortelle meg at du har ringt flere ganger, og ville ha tak i meg, så ville jeg nok tatt kontakt.

Men å se et nummer på displayet til telefonen at noen har ringt en gang- er ikke nok til å få meg til å ringe tilbake.

Skrevet

Hei!

Hvis du sovnet så gjorde jeg det også til informasjon.

Da trenger du ikke være såret, kanskje de andre sovnet også.

Det er vist litt "ut" med nyttårshilsen på sms, nå brukes FB :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hadde jeg hørt noen fortelle meg at du har ringt flere ganger, og ville ha tak i meg, så ville jeg nok tatt kontakt.

Men å se et nummer på displayet til telefonen at noen har ringt en gang- er ikke nok til å få meg til å ringe tilbake.

''Men å se et nummer på displayet til telefonen at noen har ringt en gang- er ikke nok til å få meg til å ringe tilbake''

Hvorfor ikke?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du er hårsår.

Det finnes grunner til at en ikke kan svare med en gang. Det hender også at folk er syke eller glemmer noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...