Gå til innhold

Ser du mye på tv?

Anbefalte innlegg

Leide en periode filmer fra lovefilm.no,menfølte at jeg hadde for liten tid til både å se nye filmer og nye serier på tv.Jeg har nå gått over til å bare berstille blue-ray siden jeg fikk en bra Philips spiller av min sønn.

Før var jeg mest på nettet,men nå som jeg ønsket Canal

Digital i jula,har det blir for mye.Jeg må ta matpauser etter 3 timer og tar også pause for å surfe på nettet en times tid.

Har både en hhd opptager og nå 2 dvd spillere,en vanlig og den Phillipsen.

Det kan fort bli at jeg blir sittende fra kl 19.00 til2-3 tiden,bare avbrutt av mat.Forsøker å spise middag i 18 tida slik at jeg kan ta en middagslur fra 18.30-19.00,Da mister jeg minst mulig på tv.

Ble uføretrygdet i 2002,og har hatt pc siden 1992 eller 93.

Jeg var vel en av de aller første som fikk internett på Haugenstua i 1995.Det var et US robotics modem på bare 14400 baud.(Eller 7200)

Jeg ble skilt i 92,og følte at jeg hadde valget mellom alkohol eller pc.Nyskjerrigheten vant siden far hadde jobbet med elektroniske kontormaskiner mens de var mekaniske.De het Frieden og de aller første brukte papirbånd med huller i.Disse kom rett etter hullkortene på 70 tallet.

Da far ble syk,hadde han ikke noe med disse aller første

"datamaskinene" å gjøre.Han fikk sin første i 95/96.

Jeg ble på 2000 tallet litt lei datamaskiner som tok mye tid og som gjerne hindret direkte kontakt mellom mennesker.

Jeg bestemte meg for å se om jeg turde å se på skrkkfilmer.De 2 aller første var skuffende.Carry hadde griseblod over seg og ikke menneskeblod,og hele Cujo filmen fremstiller mødre som feige nervebunter.Jeg hadde løpt bort til balltreet selv om det var brukket og enten slått med det,elelr stukket med det.

Følte vel at det var litt teit at "Båtsmann" skulle få rabies!

Siden har jeg sett de fleste av gode action,Sci-Fi,thriller og skrekkfilmer,også de med 18 års grense.

Synes at "The last exorsism" var litt teit.Det er jo fysisk umulig at ei vanlig jente som aldri driver med gymnastikk,kan bøye kroppen på den måten.Også "den falske predikanten" var noe tull.

Nå liker jeg best spionfilmer med CIA og KGB /MI6.Jason Bourne er vel best?

Begynner å ta litt avstand fra de filmene med stygge monstre og aliens,og synes heller at tanken om mennesker på andre planeter som i "The event" og Taken virker mye mer spennende.

Synes at "Terra Nova" er en tulleserie,men det er bra med action,og den er godt skrevet,men at man i 2149 ikke har punkteringsfrie dekk er tull.Det er allerede funnet opp 2 typer.

Orker ikke mer av Oprah og Dr.Phil,men ser gjerne på Conan og Ellen.Hvor har det blitt av Jon Steward og Letterman?

Har lenge hatt et anstrengt forhold til USA,men ser nå at amerikanerne selv jo også har det,men bare de vanlige arbeiderne,ikke de rike.

Morro også med konspirasjonsteorier.

Som dere ser har jeg nok de siste 20 årene sett på tv i kanskje i en 5-6 år! (1/3,eller 6-8 timer i døgnet)

Det meste laget etter 1995 holder høy kvalitet både fra USA og UK:

Etter år 2000 har det kommet mange høykvalitets tv-serier.

På 90 tallet var det "Soap" ,Dallas" og "Hill street blues" som var mest populære,mens på 70 tallet var det Kruttrøyk,Derrik og Olsen Banden.80 tallet husker jeg ikke så nøye utenom Santa Barbara og en serie fra Australia om en fotomodell.Før da var det mest krim,eller politi og røver.Nå er det like mye fra sykehus og brannstasjoner!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374265-ser-du-mye-p%C3%A5-tv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du er like avhengig av film som andre er av alkohol... Syns det var et lurt valg av deg å velge film framfor alkohol. Men kanskje det er på tide å begrense film/TV og begynne å fokusere på andre ting også? Jeg tenker især på å prøve å bli litt mer sosial og være sammen med mennesker. Gå turer i frisk luft og fin natur. Bare for å ta eksempler.

Det går an å bestemme deg for å sitt foran en skjerm i maks 2 timer hver dag feks. Det gir deg plenty med tid til å gjøre andre ting.

Og hva med en film-fri dag per uke, sånn i begynnelsen?

Annonse

Annonse

Åttitallets store serie var vel Dynastiet - og senere Falcon Crest :-).

Nei, det var sånne evighetserier, skikkelig såpe.

Men jeg så de også jeg da. En av grunnene var vel at jeg var alene med to unger og alltid var hjemme og så vel det som var på tv. Tror det kostet 45 kr å leie en film og det var jo rådyrt den gangen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...