Gå til innhold

Hvis du røyker; ønsker du å slutte?

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

I denne undersøkelsen er det bare 18% av røykerne om ønsker å slutte. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/To-av-ti-rykere-vil-slutte-6731950.html

Det er et lavt tall. Men de har bare spurt 190 røykere, så utvalget er lite. Derfor lurer jeg på hvordan det er med dols røykere. Hvis du røyker nå; har du ønske om å slutte?

Selv sluttet jeg å røyke for noen år siden.

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg sluttet for mange år siden, så jeg er nok ikke i målgruppen for spørsmålet ditt.

Men hvis jeg skal tillate meg å anta noe, vil jeg tro de aller fleste røykere innerst inne ønsker å slutte, de ønsker bare ikke prosessen, i hvertfall ikke nå. Dermed er det fort å svare "nei" på spørsmålet.

nitty-gritty

De aarene jeg roeyket var jeg saerdeles ambivalent. Til dags dato elsker jeg a roeyke, men har bestemt meg for en roeykfri tilvaerelse, da jeg tross alt ikke vil ha KOLS, kreft, bruke penger jeg ikke har, lukte vondt for mange eller gjoere mine barn syke.

Saa jeg kan forstaa at dette ikke er et enkelt ja eller nei svar for de fleste.

Annonse

Gjest nytt år

Jeg er også eksrøyker og har intet ønske om å begynne med dette igjen nei. Nå har også en venninne fått lungekreft. Skjønner ikke at man ikke gjør det man kan for å slutte når man vet hva røykingen kan føre til. Moraliserende hilsen

Mitt inntrykk er at de fleste røykere har et ønske eller en (langsiktig) plan om å slutt. Jeg har "slutta", les: hatt opphold, fleire ganger, men fant alltid en tåpelig grunn til å begynne igjen, _midlertidig_, så klart...

Siden i går har jeg kun røyka en "elektronisk" sigarett som fylles med flytende væske bestående av litt nikotin og valgfri smak, kun luktfri damp kommer ut - prinsippet likner vel litt på vannpipe. Håper inderlig at jeg klarer å holde meg til denne og er totalt røykfri om noen uker ;)

Gjest Elextra

Mitt inntrykk er at de fleste røykere har et ønske eller en (langsiktig) plan om å slutt. Jeg har "slutta", les: hatt opphold, fleire ganger, men fant alltid en tåpelig grunn til å begynne igjen, _midlertidig_, så klart...

Siden i går har jeg kun røyka en "elektronisk" sigarett som fylles med flytende væske bestående av litt nikotin og valgfri smak, kun luktfri damp kommer ut - prinsippet likner vel litt på vannpipe. Håper inderlig at jeg klarer å holde meg til denne og er totalt røykfri om noen uker ;)

Lykke til, skal følge deg opp! :P

Sluttet selv en nyttårsaften for ... *teller* 18 år siden.

Lykke til, skal følge deg opp! :P

Sluttet selv en nyttårsaften for ... *teller* 18 år siden.

Takk, trenger nok det ;)

Så flink du er! Det er nok så enkelt og så vanskelig som viljestyrke. Jeg har gåttt i fella og overvurdert min, til tross for opphold i fleire år i slengen. Jaja, bedre seint enn aldri; føler det er nå eller aldri!

Hmmf... Man kan jo ikke kalle det en "gyldig" undersøkelse iom at det er så få spurte. Må si for meg sjøl at jeg de åra jeg røykte stadig ble mer lei av det. For tre år siden slutta jeg. Angrer ikke et sekund. Alle de jeg kjenner som røyker sier de helst vil slutte med det. Andre igjen sier at de intenst angrer at de begynte. Veldig få av de røykerne jeg kjenner sier eksplisitt at de ikke vil slutte.

Gjest Hulderen

Hmmf... Man kan jo ikke kalle det en "gyldig" undersøkelse iom at det er så få spurte. Må si for meg sjøl at jeg de åra jeg røykte stadig ble mer lei av det. For tre år siden slutta jeg. Angrer ikke et sekund. Alle de jeg kjenner som røyker sier de helst vil slutte med det. Andre igjen sier at de intenst angrer at de begynte. Veldig få av de røykerne jeg kjenner sier eksplisitt at de ikke vil slutte.

Helt enig, de hadde alt for få spurte. Svaret ditt bekrefter min oppfatning: at de aller fleste ønsker å slutte. Det stemmer også bra med de andre svarene i tråden.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...