Gå til innhold

Ensomheten.2012

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

18

• Bella Dotte

9

• Angustia

6

• hidi, the scorpion

5

Persille1365381127

''Og hendene, de bittesmå hendene som er helt perfekte - og holder rundt ting akkurat som våre. Og som han varsomt holder oss fast med når han vasker og steller oss :)''

Ja, nydelig beskrevet!

Jepp, må bryte sammen og tilstå at jeg virkelig og oppriktig er glad i denne lille tassen. Hans opprinnelige matmor tok nylig kontakt for å bekjenne at ho ikke var sikker på om det er en hunn eller hann, men vi elsker h*n uansett - det verste som kan skje at Vesla endrer navnet h*ns til Ronja ;-)

Ja, man blir glad i dem. Det blir familiemedlemmer :)

Persille1365381127

Jeg er ikke så veldig glad i at andre overtar min tråd!

Trådstarter.

Skriv ett nytt inlegg til Balla Dotte i egen tråd.

Så vi kan skrive om rotter, hamstere og andre gnagere uten å få kjeft - men når noen stiller et seriøst spørsmål så får de kjeft?

Det er et forum. For alle. Noen ganger utvikler tråder seg. Du trenger jo ikke lese svarene som ikke er til deg.

Persille1365381127

Jeg kunne aldri rørt en rotte uansett kaliber.

Nei, og det er jo poenget mitt. Du kjenner ingen husdyrrotter så du vet ikke hvordan de er eller oppfører seg. Du har gjort deg opp en mening pga noe du har lest, sett eller hørt - du har ikke noen personlig erfaring med dyret.

Jeg tipper du tenker norsk brunrotte fra kloakken når du tenker rotte - og det er noe HELT annet enn de vi har som husdyr. Det blir litt som å si at ulv og hund er det samme, eller katt og løve.

Ja, de har hale, fire ben og lange tenner - men det er også den eneste likheten.

Hei!

Jeg fikk lov å prøve å få inn vikaren fra i sommer, annenhver uke, slik at jeg tilsammen kunne få en samtale hver uke. Det var det jeg ønsket, både fordi det etter min mening er (eller var) behovet mitt for frekvens (den faste har bare tid til en gang annenhver uke), og fordi jeg er så redd for å binde meg for mye til en og oppleve at alt rakner hvis det skulle skjære seg på en eller annen måte. Nå er det eksperimentet avsluttet, vikaren går tilbake til å bare være vikar, for det skapte mye krøll for dem å dele meg mellom seg, uten at jeg helt har innsikten i hva problemene består i. Vikaren har forresten ikke så mye kapasitet til ekstratimer han heller, men i rolige perioder og når han er på jobb mens den faste har ferie, stiller han fremdeles opp. Det er strålende.

Jeg går på habiliteringen, på et sykehus, så det er ikke som om jeg skulle hatt to privatpraktiserende på en gang. Det er visst ikke lov engang. Jeg vet ikke hvorfor. Men, jeg fikk klarsignal fra den privatpraktiserende jeg gikk til en periode om at jeg kunne fortsette hos ham selv om jeg fikk plass på habiliteringen. Det var pga hans manglende kapasitet at ikke han heller kunne gi meg time hver uke, som jeg ønsket.

Jeg betaler bare egenandel opp til taket. Og henvisning gjennom fastlege. Er på habiliteringen fordi jeg har Asperger.

(Når jeg forteller at jeg får time så og så ofte (sjelden), er det ikke hele sannheten; jeg får plage dem ganske mye med mailer gjennom store deler av uka. :-) De er veldig kunnskapsrike og hyggelige, så det er stor stas!

Fint om du og "Dobbelt opp begge deler" kan lage dere en egen tråd,og ikke "kuppe" min.

Jeg kan godt skjerpe meg her inne på dol,men da forventer jeg det samme fra alle.

Så vi kan skrive om rotter, hamstere og andre gnagere uten å få kjeft - men når noen stiller et seriøst spørsmål så får de kjeft?

Det er et forum. For alle. Noen ganger utvikler tråder seg. Du trenger jo ikke lese svarene som ikke er til deg.

Jeg oppdaget det desverre 2 dager for sent.Du skjønner jeg klarer å skrive i 3 forum selv om jeg har en "psykdom"

Jeg kan godt klage på deg og alle andre som ikke vet forskjell på ensomhet og smågnagere!

Har katt,men det var heller ikke spørsmålet mitt.

Annonse

Persille1365381127

Jeg oppdaget det desverre 2 dager for sent.Du skjønner jeg klarer å skrive i 3 forum selv om jeg har en "psykdom"

Jeg kan godt klage på deg og alle andre som ikke vet forskjell på ensomhet og smågnagere!

Har katt,men det var heller ikke spørsmålet mitt.

Vi vet da forskjell på ensomhet og smågnagere.

Men som jeg skrev til deg, så utvikler tråder seg. Noen skrev de ønsket seg hamster for å bli mindre ensom - få selskap. Svaret er at hamstere ikke er selskapelige, rotter er mer selskapelige. Noen synes rotter er ekle, og foreslår kaniner - men de er heller ikke spesielt kosete. Chinchilla er derimot ganske interesserte i selskap, men de er det veldig mye jobb med - og de lever lenge, osv.

Så det var en helt naturlig utvikling av tråden. Det er ikke noe å bli fornærmet for.

Det er heller ingen som har sagt noe om at du ikke kan være i tre forskjellige forum, eller noe om psykdommen din.

Trådstarter.

Nå må du gi deg!

Dette var jo et spørsmål som var relevant i sammenhengen med det Bella Dotte svarte deg. Ikke langt utenfor tema i alle fall.

Du virker lite raus når du svarer "Dobbelt opp og begge deler" på den måten - og i tillegg lager en egen tråd om det (regner med at det var til Webmaster)!!!

At du hadde skrevet det til de som brukte tråden din til å diskutere husdyr, hadde vært litt forståelig - men selv det er det normalt rom for på DOL - trådene utvikler seg ut fra hvilke brukere som engasjerer seg.

Du får lite goodwill fra folk når du svarer slik!

Gjest Elextra

Trådstarter.

''Jeg er ikke så veldig glad i at andre overtar min tråd!''

Her er du helt på jordet.

Du har ikke eierskap til tråder selv om du starter dem.

Det er helt vanlig med ulike "avsporinger" i tråder, og de fleste synes det er helt ok.

Persille1365381127

Nå må du gi deg!

Dette var jo et spørsmål som var relevant i sammenhengen med det Bella Dotte svarte deg. Ikke langt utenfor tema i alle fall.

Du virker lite raus når du svarer "Dobbelt opp og begge deler" på den måten - og i tillegg lager en egen tråd om det (regner med at det var til Webmaster)!!!

At du hadde skrevet det til de som brukte tråden din til å diskutere husdyr, hadde vært litt forståelig - men selv det er det normalt rom for på DOL - trådene utvikler seg ut fra hvilke brukere som engasjerer seg.

Du får lite goodwill fra folk når du svarer slik!

''At du hadde skrevet det til de som brukte tråden din til å diskutere husdyr, hadde vært litt forståelig''

Vel, det var jo tilsvar til den som ville ha hamster for å ikke kjenne så mye på ensomheten da... Så den avsporingen var også naturlig selv om den utviklet seg mer etterhvert.

''Jeg er ikke så veldig glad i at andre overtar min tråd!''

Her er du helt på jordet.

Du har ikke eierskap til tråder selv om du starter dem.

Det er helt vanlig med ulike "avsporinger" i tråder, og de fleste synes det er helt ok.

Hva har 2 psykologer med ensomhet å gjøre?

"Jeg har ikke hørt om før, at man kan ha to psykologer samtidig. Det var interessant. Er det slik at fastlegen har gitt henvisning til begge samtidig? Blir det dekket av trygdkassen (refusjon) for begge? NAV er jo ofte litt firkantet."

''At du hadde skrevet det til de som brukte tråden din til å diskutere husdyr, hadde vært litt forståelig''

Vel, det var jo tilsvar til den som ville ha hamster for å ikke kjenne så mye på ensomheten da... Så den avsporingen var også naturlig selv om den utviklet seg mer etterhvert.

Ja, enig i det - du kuttet jo resten av setningen min der jeg sa noe sånt som "men også det ville være naturlig, at trådene utvikler seg".

Så jeg mener jo helt klart at dette med husdyrene var relevant for tråden - i alle fall de første innleggene - etterhvert ble det litt fjernere fra det som var utgangspunktet, men helt klart innenfor sånn JEG synes DOL skal være-

Hva har 2 psykologer med ensomhet å gjøre?

"Jeg har ikke hørt om før, at man kan ha to psykologer samtidig. Det var interessant. Er det slik at fastlegen har gitt henvisning til begge samtidig? Blir det dekket av trygdkassen (refusjon) for begge? NAV er jo ofte litt firkantet."

Bella Dotte nevner jo dette med to psykologer i en bisetning i et ordentlig svar til deg. Dette fanger en annen bruker opp, og spør Bella Dotte (hun/han skriver til og med at dette er et spørsmål til Bella Dotte) spesifikt om dette.

Dette er helt vanlig kotyme på DOL.

Annonse

Bella Dotte nevner jo dette med to psykologer i en bisetning i et ordentlig svar til deg. Dette fanger en annen bruker opp, og spør Bella Dotte (hun/han skriver til og med at dette er et spørsmål til Bella Dotte) spesifikt om dette.

Dette er helt vanlig kotyme på DOL.

Det gotar jeg IKKE.

At man snakker om kjeledyr har jo noe med ensomheten å gjøre.

Vil man diskutere antall psykologer får man starte en egen tråd på psykiatri forumet.

Det gotar jeg IKKE.

Vil man diskutere antall psykologer får man starte en egen tråd på psykiatri forumet.

Neivel. Da fremstår du i alle fall som lite raus her på DOL, og vil trolig få lite "liv" i trådene dine.

Neivel. Da fremstår du i alle fall som lite raus her på DOL, og vil trolig få lite "liv" i trådene dine.

Da er spørsmålet om jeg kan kaste ut folk eller om webmaster kan det? Både Andeby,Walli og Eras er utvist eller fått mange advarsler.

Er det ikke bedre at vi hjelper hverandre enn å bli kastet ut?

Ok,jeg skal slutte å bry meg og la WM ta av seg alt mulig rart her inne på alle fora.

Persille1365381127

Ja, enig i det - du kuttet jo resten av setningen min der jeg sa noe sånt som "men også det ville være naturlig, at trådene utvikler seg".

Så jeg mener jo helt klart at dette med husdyrene var relevant for tråden - i alle fall de første innleggene - etterhvert ble det litt fjernere fra det som var utgangspunktet, men helt klart innenfor sånn JEG synes DOL skal være-

Enig, litt utenfor - men likevel innenfor relevant område :)

Da er spørsmålet om jeg kan kaste ut folk eller om webmaster kan det? Både Andeby,Walli og Eras er utvist eller fått mange advarsler.

Er det ikke bedre at vi hjelper hverandre enn å bli kastet ut?

Ok,jeg skal slutte å bry meg og la WM ta av seg alt mulig rart her inne på alle fora.

Du kan ikke kaste ut noen, det er det bare webmaster som kan.

Det er imidlertid store og gjentatte overtramp av regler som skal til for å bli kastet ut. Og det skal mye til for at en tråd eller et innnlegg blir slettet også.

Er enig i at det er bra dersom vi hjelper hverandre til å forstå hvordan vi skal bruke forumet korrekt - men den oppfatningen du har her, er det ikke mange dol-brukere som deler.

Gjest Elextra

Det gotar jeg IKKE.

''Det gotar jeg IKKE.''

Det er ikke du som setter reglene her. Godtar du ikke DOL slik det fungerer, er det du som må ut, og ikke alle andre.

Nå sier jeg IKKE at du må ut for min del, men skal du være her, bør du som sagt godta DOL slik det er, og som jeg tror de fleste liker.

Trådstarter.

Du kan ikke klage på avsporinger som ikke legges som svar til deg. Som flere andre skriver, kan du egentlig ikke bestemme dette uansett - men du har i hvert fall ingen grunn til å klage når "sidesporet" ikke oppstår under dine innlegg

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...