Gå til innhold

Min psykiater lo fra 3-6 ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da er alt i orden og banket inn (hvis man kan si/skrive det slik?)

Jeg har asperger syndrom tross nyttårsfesten min og alle rettene.

Min psykiater lo og sa at det gledet henne å lese dette og det var ikke skryt, det spurte jeg også om, det kunne kanskje minne om det når jeg ramset opp alle forberedelser og retter, samt klokkeslett og andre detaljer.

Dette utelukker ikke asperger syndrom og hun lo slik at jeg selv lo fordi det var tydelig at min psykiater nå i dag syns min tvil var morsom. Det er sjelden hun ler så mye så jeg er skikkelig glad nå for den gleden smitter liksom.

Jeg er glad, alt er oppklart, holde nyttårsfest er altså ikke uforenelig med asperger syndrom, min psykiater bemerket også at jeg var forsiktig med temaer og kalte dette økt sosial kompetanse, men ingen fare for at hun ikke mente jeg hadde asperger syndrom, hun mener tvert i mot at dette er en vedvarende tilstand, men, i motsetning til nhd her inne presiserer hun at jeg er psykisk frisk og ikke syk slik nhd mener.

Jeg må forholde meg til de som kjenner meg.

Jeg ble ikke overrasket, men jeg liker at hun VET hvor sosial jeg er for tiden og ikke at dette skal komme som en overraskelse.

Det var andre ting som overrasket min psykiater i dag, men det har ikke med denne saken å gjøre.

Takk for støtten og hjelpen.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

He he, jeg må også le litt. Bare overskriften din er litt uvanlig og viser at du har asperger, men hva så? Du er flink og kan få til mye. Jeg blir også stresset og kaver meg veldig opp når jeg skal lage selskap, så jeg tror ikke du er så unormal der. Nå vet du at du kan det også :-)

Skrevet

Jeg ler også litt godmodig når jeg leser dette:-)

Begrepene "sykdom" og "psykisk lidelse" er ganske uklare og passer ikke like godt i alle sammenhenger. Jeg tenker at selv om vi alle er forskjellige, er noen litt mer forskjellige enn flertallet. Dine levende beskrivelser av ditt liv og din måte å oppfatte verden på gir meg ikke tanker om sykdom, men om en form for annerledeshet som er ganske gjennomgripende. Allikevel er du mest lik alle andre mennesker, selv om din annerledeshet også er fremtredende.

Jeg håper du ikke skriver mer på dol enn hva som er godt for deg selv, men det er ingen tvil om at dine innlegg gir mange av oss andre innsyn i et perspektiv som vi ellers ikke hadde fått tilgang til. Du skriver også på en måte som får mange av oss til å bli litt glad i deg :-)

Skrevet

Jeg ler også litt godmodig når jeg leser dette:-)

Begrepene "sykdom" og "psykisk lidelse" er ganske uklare og passer ikke like godt i alle sammenhenger. Jeg tenker at selv om vi alle er forskjellige, er noen litt mer forskjellige enn flertallet. Dine levende beskrivelser av ditt liv og din måte å oppfatte verden på gir meg ikke tanker om sykdom, men om en form for annerledeshet som er ganske gjennomgripende. Allikevel er du mest lik alle andre mennesker, selv om din annerledeshet også er fremtredende.

Jeg håper du ikke skriver mer på dol enn hva som er godt for deg selv, men det er ingen tvil om at dine innlegg gir mange av oss andre innsyn i et perspektiv som vi ellers ikke hadde fått tilgang til. Du skriver også på en måte som får mange av oss til å bli litt glad i deg :-)

Hei!

Det høres fint ut.

Jeg er glad i mange her inne selv.

nei jeg må nå kutte ned litt på skrivingen her fordi jeg må fullføre noe, og jeg klarer ikke finne balansen slik dere andre gjør :)

Da er du enig med min psykiater du da, at syk er jeg ikke, bare litt gjennomgripende forstyrret :)

Ja min psykiater har jo jobbet på ganske mange psykiatriske sykehus og vet hva psykisk sykdom er.

Ha en god kveld,

selv er jeg kun sliten i kveld.

Skrevet

He he, jeg må også le litt. Bare overskriften din er litt uvanlig og viser at du har asperger, men hva så? Du er flink og kan få til mye. Jeg blir også stresset og kaver meg veldig opp når jeg skal lage selskap, så jeg tror ikke du er så unormal der. Nå vet du at du kan det også :-)

Hei!

Ja og det ble min psykiater rett og slett så glad for at jeg ikke bare laget en fest, men hygget meg også.

Hun hadde kun hygglige kommentarer, og sa flere ganger at jeg kun jo har denne aspergeren og på alle andre områder er jeg jo helt normal, jeg liker egentlig å høre det, for det er sant.

Når jeg skrev at min psykiater lo fra 3 - 6 ganger og ikke presiserte dette bedre skyldtes det at 3 av gangene var jeg sikker da jeg hørte latterlyd, de tre andre så jeg mer et smil, kanskje lurt? men jeg vet ikke, det blir gjetning, fikk følelsen av at hun lo inni seg, men det er jo usikkert og hvorfor skulle jeg få den følelsen. Det var som om hun strevde med å ikke le, men dette er kun gjetning fra min side. Men 3 ganger er jeg sikker, for jeg hørte det, og jeg liker når min psykiater er så glad på timene som i dag. "That makes my day" (hvis du skjønner hva jeg mener med det?)

ha en god kveld. :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ja og det ble min psykiater rett og slett så glad for at jeg ikke bare laget en fest, men hygget meg også.

Hun hadde kun hygglige kommentarer, og sa flere ganger at jeg kun jo har denne aspergeren og på alle andre områder er jeg jo helt normal, jeg liker egentlig å høre det, for det er sant.

Når jeg skrev at min psykiater lo fra 3 - 6 ganger og ikke presiserte dette bedre skyldtes det at 3 av gangene var jeg sikker da jeg hørte latterlyd, de tre andre så jeg mer et smil, kanskje lurt? men jeg vet ikke, det blir gjetning, fikk følelsen av at hun lo inni seg, men det er jo usikkert og hvorfor skulle jeg få den følelsen. Det var som om hun strevde med å ikke le, men dette er kun gjetning fra min side. Men 3 ganger er jeg sikker, for jeg hørte det, og jeg liker når min psykiater er så glad på timene som i dag. "That makes my day" (hvis du skjønner hva jeg mener med det?)

ha en god kveld. :)

''Når jeg skrev at min psykiater lo fra 3 - 6 ganger og ikke presiserte dette bedre skyldtes det at 3 av gangene var jeg sikker da jeg hørte latterlyd, de tre andre så jeg mer et smil, kanskje lurt? men jeg vet ikke, det blir gjetning, fikk følelsen av at hun lo inni seg, men det er jo usikkert og hvorfor skulle jeg få den følelsen. Det var som om hun strevde med å ikke le, men dette er kun gjetning fra min side. Men 3 ganger er jeg sikker, for jeg hørte det, og jeg liker når min psykiater er så glad på timene som i dag. "That makes my day" (hvis du skjønner hva jeg mener med det?)''

Jeg mente ikke at du trengte å presisere dette :-) Tvert i mot så tenkte jeg at andre ville ha nøyd seg med: Min psykiater lo eller min psykiater lo godt.

Vi ville ikke ha telt eller skrevet hvor mange ganger hun lo, men det er ikke noe galt i at du gjør det :-)

Skrevet

''Når jeg skrev at min psykiater lo fra 3 - 6 ganger og ikke presiserte dette bedre skyldtes det at 3 av gangene var jeg sikker da jeg hørte latterlyd, de tre andre så jeg mer et smil, kanskje lurt? men jeg vet ikke, det blir gjetning, fikk følelsen av at hun lo inni seg, men det er jo usikkert og hvorfor skulle jeg få den følelsen. Det var som om hun strevde med å ikke le, men dette er kun gjetning fra min side. Men 3 ganger er jeg sikker, for jeg hørte det, og jeg liker når min psykiater er så glad på timene som i dag. "That makes my day" (hvis du skjønner hva jeg mener med det?)''

Jeg mente ikke at du trengte å presisere dette :-) Tvert i mot så tenkte jeg at andre ville ha nøyd seg med: Min psykiater lo eller min psykiater lo godt.

Vi ville ikke ha telt eller skrevet hvor mange ganger hun lo, men det er ikke noe galt i at du gjør det :-)

Hei!

Okey.

men for meg er det vanskeligere å skrive lo, lo godt eller lo mye osv...

Hvor mange ganger er: Lo godt? Eller lo mye? Det blir ofte litt vanskeligere med slike ord enn eksakte tall, da kan hver enkelt selv tenke.

takk for at du informerer meg :)

Gjest Elextra
Skrevet

Hei!

Okey.

Hvor mange ganger er: Lo godt? Eller lo mye? Det blir ofte litt vanskeligere med slike ord enn eksakte tall, da kan hver enkelt selv tenke.

Jeg ville synes det var svært vanskelig å holde regnskap over hvor mange ganger andre ler i en samtale, så vi er nok forskjellige, ja :).

Skrevet

Jeg ville synes det var svært vanskelig å holde regnskap over hvor mange ganger andre ler i en samtale, så vi er nok forskjellige, ja :).

Hei!

Det er ikke slik at jeg alltid teller.

Jeg telte i dag og jeg vet ikke hvorfor, kanskje fordi hun lo mye med lyd og ikke bare smilte, da ble jeg mer obs på at hun lo.

Men jeg likte det, så alt er i orden:)

Gjest Elextra
Skrevet

Hei!

Det er ikke slik at jeg alltid teller.

Jeg telte i dag og jeg vet ikke hvorfor, kanskje fordi hun lo mye med lyd og ikke bare smilte, da ble jeg mer obs på at hun lo.

Men jeg likte det, så alt er i orden:)

At noen ler med en føles godt. Å bli ledd av er noe ganske annet.

Din psykiater gjorde tydeligvis førstnevnte :).

Skrevet

At noen ler med en føles godt. Å bli ledd av er noe ganske annet.

Din psykiater gjorde tydeligvis førstnevnte :).

Hei!

:) ja det er en god følelse :)

Skrevet

Hei!

Okey.

Poenget her er nok at ingen av oss andre ville ha skrevet noe om antall ganger, eller klassifisert latteren som den ene eller andre måten å le på...

Skrevet

Poenget her er nok at ingen av oss andre ville ha skrevet noe om antall ganger, eller klassifisert latteren som den ene eller andre måten å le på...

Hei!

Ja det er greit,

jeg ser og skjønner forskjellen.

Skrevet

Hei!

Ja jeg legger bare min egen tanke inn her:

For selv om min psykiater og alle andre mennesker er sikre på at jeg har asperger syndrom så må jeg jo få lov å være forundret!

Forundret over at noe så høyst uklart og diffust og i mange tilfeller feildiagnostisert gir noen en slik sikkerhet.

Det må jeg lære meg å akseptere, men jeg syns ikke det er lett, men selv jeg gir etter i blant for flertallet. (ikke ofte, men i blant)

Men forundringen den er min, og det jeg ser i speilet er min oppfattelse av meg selv, der ser jeg dessverre ikke tegn til noe syndrom, men når andre SER det så TYDELIG så er jeg vel blind for noe selv. Og det skjer jo at man er blind selv, jeg er blind for helheter.

Skrevet

Hei!

:) ja det er en god følelse :)

Hei:)

Jeg må bare si det Madelenemie; Du virker som en utrolig god jente/dame:) Liker hva du skriver, hvordan du skriver det, og er så detaljert som du er. Mitt inntrykk av deg er at du er helt hærlig som du er!

Ønsker deg og din familie Godt Nytt År

Skrevet

Hei:)

Jeg må bare si det Madelenemie; Du virker som en utrolig god jente/dame:) Liker hva du skriver, hvordan du skriver det, og er så detaljert som du er. Mitt inntrykk av deg er at du er helt hærlig som du er!

Ønsker deg og din familie Godt Nytt År

Hei!

takk :)

Godt nytt år til deg også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...