Gå til innhold

Kan jeg greie å slanke meg 40 kilo før sommeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Tja... 2 kg i uka er i overkant av hva som er sunt og anbefalt og mulig. Hvordan hadde du tenkt å gjøre det da?

Det kan vel ikke være mulig å gå ned to kg pr dag (varig)?

Et kilo fett utgjør ca 10 000 kcal., mao må man da gå ca 20 000 kcal i "underskudd" pr dag? Da skal man virkelig spise lite og trene mye....

Gjest Elextra

Tja... 2 kg i uka er i overkant av hva som er sunt og anbefalt og mulig. Hvordan hadde du tenkt å gjøre det da?

Rotet visst litt med dager og uker i svaret mitt, men å gå 20 000 kcal "i underskudd" i uka er uansett også mye :-).

Annonse

Jeg skal trene 60 min hver dag og spise sunt.

likevel er 40 kilo mye. Du må nok regne med at du går ned masse til å begynne med, så stopper det opp litt. Da er det fort å bli frustrert om du har satt deg for høye mål.

Lykke til med forsøket uansett. :)

Annonse

Hvor mange kg du kan gå ned i løpet av 6 mnd, vil avhenge av mange faktorer, deriblant hvor overvektig du er. Dersom du har stor overvekt, vil du i begynnelsen kunne gå ned ganske fort. Som de andre i tråden sier, så vil det ikke være å anbefale at du går ned mer enn ca 1 kg pr uke.

Gjest ikke idag tror jeg

Gå ned 40kg før sommeren er mulig, men det er nok ikke lett å holde vekta.

Jeg gikk ned fra 120 i august til 70 i februar.

Jeg slutta nesten å spise - var ikke spesielt aktiv eller noe(orka ikke det etterhvert heller- svimmel av ingenting, konsentrasjon på bunn, alt var ekkelt egentlig...(*enda mindre skrift* men jeg er villig til det en gang til...)Jeg fikk hjelp til å stoppe vektnedgangen-ikke at jeg egentlig ville det, men fikk et valg jeg ikke kunne gjøre annerledes. "De" fikk meg til å spise igjen, men ingen hjalp meg der det trengtes. Slippe komme til det punktet hvor det ble overspising igjen...ja..er lettere spiseforstyrret)

Det jeg vil si er: sett deg realistiske mål. Et overordnet mål - et vekttap som kan holdes.

Sett deg delmål - som hva skal du mestre i løpet av ei uke/14dager. Delmålene kan være små i begynnelsen og over kortere perioder. Etterhvert setter du mål som varer en måned eller to. Delmålene kan endres etterhvert som tida går, men hovedmålet er det store Punktum Finale

Ikke hvis du jobber og prioriterer helse over vekt.Trener du så hardt og spiser så lite eller så lite proteiner at du taper deg 10 kg per mnd,da tror jeg nok du fort kan bli syk.Det må være om du veier 130-170 kg det da.

Det er usundt for noen å bare veie 60 kg om du veide 100 i utgansgpunktet.Hjertet vil ikke tåle den belastningen.

150 kg.

Ikke hvis du jobber og prioriterer helse over vekt.Trener du så hardt og spiser så lite eller så lite proteiner at du taper deg 10 kg per mnd,da tror jeg nok du fort kan bli syk.Det må være om du veier 130-170 kg det da.

Det er usundt for noen å bare veie 60 kg om du veide 100 i utgansgpunktet.Hjertet vil ikke tåle den belastningen.

150 kg.

''Det er usundt for noen å bare veie 60 kg om du veide 100 i utgansgpunktet.Hjertet vil ikke tåle den belastningen.''

Hæ? Det er da mer usunt for hjertet å veie 100 kg enn 60 kg (selvfølgelig avhengig av høyden). En ekstremt rask vektnedgang kan være uheldig på mange måter, men en kontrollert og fornuftig vektnedgang er ikke noe problem for hjertet.

''Det er usundt for noen å bare veie 60 kg om du veide 100 i utgansgpunktet.Hjertet vil ikke tåle den belastningen.''

Hæ? Det er da mer usunt for hjertet å veie 100 kg enn 60 kg (selvfølgelig avhengig av høyden). En ekstremt rask vektnedgang kan være uheldig på mange måter, men en kontrollert og fornuftig vektnedgang er ikke noe problem for hjertet.

Med 10 kg per mnd eller 333 gram hver bidige dag?

Hvem har tid til å trene så mye,eller har råd til bare fisk og grønnsaker?

Med 10 kg per mnd eller 333 gram hver bidige dag?

Hvem har tid til å trene så mye,eller har råd til bare fisk og grønnsaker?

Jeg spurte jo hvordan vedkommende hadde tenkt å gjøre det - så spør ikke meg! Jeg synes 40 kg på 5-6 mnd høres alt for mye ut. Man har ikke lagt på seg 40 kg på et halvår og kan ikke regne med å gå det ned på den tiden heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...