Gjest lamictal, migrene Skrevet 2. januar 2012 Skrevet 2. januar 2012 Jeg håper du kan svare meg på følgende spørsmål. Jeg startet med lamictal for fire uker siden, og skal fra i morgen av begynne på 100 mg. I denne perioden har jeg hatt tre lange, utmattende og harde migreneanfall, en migreneplage som har vært i sjakk i et par år nå, så det er ingen tvil om at dette har sammenheng med opptrapping. 1) Er dette en kjent bivirkning? 2) Kan jeg håpe på at dette stabiliseres når jeg kommer opp i riktig dose, eller er dette en bivirkning som henger ved? Både svar eller eventuelt synsing tas i mot med stor takk. Jeg ønsker ikke å slutte nå, men jeg kommer ikke til å fortsette om migrenen min forverres slik. 0 Siter
Gjest leopard Skrevet 2. januar 2012 Skrevet 2. januar 2012 Jeg fikk heftig migrene av lamictal (klar sammenheng, jo høyere dose jo mer migrene). Hodepine er dessverre en vanlig bivirkning i følge pakkevedlegget. Hadde ikke migrene før dette, men det "festet seg" visst og kommer tilbake fra tid til annen nå selv om jeg har gått uten lamictal i snart to år . 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2012 Skrevet 3. januar 2012 Lamictal og andre antiepileptika brukes som forebyggende medisin mot migrene. At det kan gi økte anfall i oppstartfasen har jeg ikke opplevd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.