Gå til innhold

Er hårfarging kreftfremkallende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest zipper

Ja, de fleste hårfarger har kreftfremkallende stoffer. Men selv om jeg har hatt kreft selv, så er forfengeligheten større enn at jeg lar være å farge det ;) Det finnes økologiske farger som visstnok er bedre, og om du bor på et større sted finnes det kanskje en frisør der som praktiserer økologisk.

Gjest påtide montro?

Jeg har vært inne på tanken selv. En gang fikk jeg et kraftig utseltt over hele kroppen. Men jeg fant ikke ut om det kom av hårfargingen som jeg gjorde samme dag.

Det kan også ha vært en reaksjon av virus.

Men i alle fall; Jeg farger håret en gang i måneden, og tenker at det er ALTFOR ofte.

Jeg har problemer med veldig ømme bryster.

Jeg bruker i tillegg en god del ekle stoffer i håret for at det skal se ekstra fint ut.

Kanskje det er på tide å klippe seg helt kort? Jeg liker ikke å være så forfengelig. Men jeg kler jo absolutt best langt mørkt hår, enn kort grått....

Gjest Annmaiken

Hårfarge og parfyme inneholder helseskadelige stoffer, flere av dem er kreftfremkallende. Stoffene trekker inn gjennom huden og inn i kroppen. Det er funnet kjemikalier fra parfyme i kreftsvulster.

Allikevel ser det ut til at trangen til å dufte, som ikke har noen annen funksjon enn å dufte, er større enn risikoen ved langvarig bruk.

Det er dessuten ikke så mange som vet om farene, til det tror jeg industrien er for stor.

Det er ikke uten grunn at det anbefales å ikke bruke parfymerte produkter på små barn.

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.7574130

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...