Gå til innhold

Skal ikke pitabrød ha en åpning?

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage fylte pitabrød, og det har jeg ikke gjort før. Jeg åpnet pakken med pitabrød nå, men de ser helt tette ut. Skal ikke pitabrødene har en åpning slik at man kan putte ting inni? Eller må jeg skjære dem opp selv? Hvor og hvordan skal jeg isåfall gjøre det? Noen som vet?

Fortsetter under...

Du skjaerer de opp, ja.

Jeg skjoenner ikke hva du mener med "hvordan". Du bruker en kniv.

De virker så flate og skjøre, og så skal de vel ikke deles i to liksom, det skal vel bare være en åpning man puttet maten

nedi, men de må jo være delt inni også? Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det uten å ødelegge hele pitabrødet.

Annonse

De virker så flate og skjøre, og så skal de vel ikke deles i to liksom, det skal vel bare være en åpning man puttet maten

nedi, men de må jo være delt inni også? Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det uten å ødelegge hele pitabrødet.

Jeg pleier bare å skjære av en "skalk", da åpner pitabrødet seg av seg selv.

Når det er varmt blir det liksom hult inni, det går iallefall lett fra hverandre...

jeg har alltid brukt saks hehe....har en saks som er til mat da seff.

Men klipper du da hele? Deler det så det blir to flate deler? Jeg trodde det skulle være en åpning øverst, og så putter man mat inni, men det virker vanskelig å få til.

Når du lager en åpning, deler resten seg i to automatisk, det blir som en lomme.

http://no.wikipedia.org/wiki/Pita

Når du lager en åpning, deler resten seg i to automatisk, det blir som en lomme.

Aha, dette høres mer ut som jeg trodde det skulle være :-) Må jeg kanskje varme dem litt først da, for det står at de er halvstekte. Mulig de ser mer "riktige" ut når jeg får varmet dem :-)

Gjest Elextra

Men klipper du da hele? Deler det så det blir to flate deler? Jeg trodde det skulle være en åpning øverst, og så putter man mat inni, men det virker vanskelig å få til.

Åpningen skal vel være minst mulig, og du skal lage en lomme inni for fyllet. En ender vel med at knapt halve siden av brødet er åpnet langs kanten, mens resten altså er en lomme.

Annonse

Pitabrødene ser tette ut, men de er hule inni. Hvis du skjærer forsiktig inn i siden på pitaen og bortover (altså inn fra kanten) så kan du lage åpningen så stor du vil.

Til barna mine pleier jeg rett og slett å skjære kniven rett igjennom som om jeg deler en rund ost i to. Da blir det to åpne halvmåner.

Pitabrødene ser tette ut, men de er hule inni. Hvis du skjærer forsiktig inn i siden på pitaen og bortover (altså inn fra kanten) så kan du lage åpningen så stor du vil.

Til barna mine pleier jeg rett og slett å skjære kniven rett igjennom som om jeg deler en rund ost i to. Da blir det to åpne halvmåner.

Er det ikke mye bedre med pitabrød,enn de "bøyde flatbrødene" som heter tapas? Liker ikke at maten skal knase når jeg spiser den.Er det ikke noe som heter tortillas?Eller myke store "lomper" som er helt hvite og 4 gr så store som lompene og tykkere?

Dersom du får rester av pitabrødet er det kjempegodt å ta på noen striper kethup, noen pølsebiter og til slutt gulost på toppen og steke i stekeovnen som minipizza.

Fungere fint å skjære brødet fra hverandre i to deler, slik at man får dobbelt så mange, og litt tynnere bunn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...