Gjest kokodeli Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hei! Jeg har en sønn som straks blir ett år. Han var frisk ved fødsel, men begynte allerede på barselavdelingen å kaste opp jevnlig. Jeg snakker ikke da om normal gulping, men voldsomme oppkast - noen ganger med sprut i nitti grader rett ut av munnen. Han var også motorisk urolig, virket irritert, slapp brystet gjentatte ganger under amming og vred seg ofte bakover, slik at han fikk form som en s. Han framsto som smertepreget, hadde ikke øyekontakt før 13 uker og smilte også sent. Han kastet opp mellom 5-15 ganger i døgnet. Ofte måtte vi skifte sengetøy i vår dobbeltseng flere ganger pr. natt fordi mengdene som kom opp var så voldsomme. Jeg kan også nevne at han fikk RS-vius i en alder av 3 uker med en kort sykehusinnleggelse. I etterkant av dette har han vært svært mye tett i brystet med hoste og surkling og forkjølelser som aldri ser ut til å gi seg. Etter ca. 5-6 mnd. med tydelig mistrivsel og ubehag hos lillemann, ble han etterhvert mye bedre. I dag framstår han som en harmonisk, svært blid, tillitsfull og fornøyd gutt. Han er tynn og lang, men spiser greit. Sover relativt godt, får fortsatt litt pupp og er etter forholdene "helt frisk" bortsett fra elendig blodsirkulasjon perifert og tidvis blåhet på lepper, hender og føtter. Hender og føtter er ofte også iskalde. Som om det ikke er blod i dem i det hele tatt. Klemmer man på dem da, etterlates et hvitt avtrykk som blir værende opp til 30 sekunder. Leppene blir blå uavhengig av dette. Det har alltid vært slik med ham. Legene har hele veien sagt at han lider av refluks (tidl. nevnte smerter og oppkast), men nå hørte jeg om en annen liten baby med like symptomer som viste seg å ha to hjertefeil. Bør min sønn utredes eller kan vi ta det med ro så lenge AT hans er så bra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Når i tvil, få nye øyne til å se på saken. Så får du sjelefred og det er like viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Har ingen leger sett på ham med tanke på hjertet? Jeg hadde forlangt henvisning til barnekardiolog umiddelbart med den erfaringen jeg har med eget hjertebarn. Forhåpentligvis er det ingenting, men da har man i alle fall utelukket det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det er ikke normalt at et lite barn er cyanotisk på ekstremiteter og lepper. Jeg hadde bedt om henvisning til barnelege og evt. undersøkelse av barnekardiolog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det ser ut til at barnet ditt har vært mye plaget de første mnd- men at han nå er kommet seg godt , men har blodsirkulasjon som ikke er tilfresstillende etter din beskrivelse. Jeg synes det er grunn til at han bør undersøkes av en barnecardiolog og med blodpøver som måler surstoffmetning. Be fastlegen din om henvisning til en spesialist på barnehjerter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.