Gå til innhold

Lav selvfølelse og selvtillit

Anbefalte innlegg

Hilfe1365381477
Skrevet

Hei, I løpet av det siste året har flere av mine nærmeste slektninger sviktet. Det har vært mange skuffelser i forbindelse med det samt en kjærlighetssorg som har gjort at je ikke ser helt på livet som før. Jeg skulle gjerne snakket med noen om alt dette. Det har gjort at jeg gråter mye, har mistet motet, selvfølelsen og selvtillitten. Mitt spørsmål er at selv om jeg ikke er den kanskje mest trengende, og jeg bare har grått/vært deprimert i et halvt år er dette nok for å få litt hjelp? Jeg er nå sikker på at det nå ikke ordner seg selv. Hva er kriteriene? Jeg lurer også på om en har litt å si selv i forhold til om en får mann eller dame behandler? Og er det mulig for en behandler å gi selvfølelse til pasient? Tusen takk!

Skrevet

"Mitt spørsmål er at selv om jeg ikke er den kanskje mest trengende, og jeg bare har grått/vært deprimert i et halvt år er dette nok for å få litt hjelp?" -Det er det helt klart.

"Jeg lurer også på om en har litt å si selv i forhold til om en får mann eller dame behandler?" - Det viktige er ikke kjønnet til behandleren men om dere samarbeider bra og har en god dialog.

"Og er det mulig for en behandler å gi selvfølelse til pasient?" - Hadde det bare vært så enkelt. Det krever mye jobb, og dette er noe dere må jobbe med sammen, din behandler skal hjelpe deg til å hjelpe degselv. Ta kontakt med din primærlege og be om henvisning til en behandler. Lykke til!

Gjest flere synspunker
Skrevet

Den vanskeligste biten. Selvbildet er knyttet til hvem du selv synes du er, og selvtilliten mer til hva du faktisk tør å gjøre.

Selvbildet bygges ute i samfunnet, ikke i et terapirom.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Skjønner at det er veldig vondt å føle seg svikta! Særlig av flere du har sterke bånd til.

La deg likevel ikke knekke! Veldig lurt av deg å søke profesjonell hjelp til å takle følelsene du sitter med.

Det er styrke!

Gjest Matariki
Skrevet

''Og er det mulig for en behandler å gi selvfølelse til pasient? ''

Nei, men det er mulig for deg selv å jobbe med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...