Gå til innhold

Bør man egentlig stole på diagnosen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er jo poenget om han forsøker (med overlegg) å skaffe seg en diagnose, ved å ha lest seg opp på symptomer, og si det som han mener en paranoid schizofen vil si.

Det er en helt annen situasjon enn for en regulær pasient.

Med vennlig hilsen

Gjest skremmende
Skrevet

Her er jo poenget om han forsøker (med overlegg) å skaffe seg en diagnose, ved å ha lest seg opp på symptomer, og si det som han mener en paranoid schizofen vil si.

Med vennlig hilsen

Hvor mange timer tror du behandlere bruker på psykisk syke når de skal bestemme en diagnose? Her har de jo brukt veldig lang tid i forhold.

Gjest skremmende
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvor mange timer tror du behandlere bruker på psykisk syke når de skal bestemme en diagnose? Her har de jo brukt veldig lang tid i forhold.

Gjest dsafras
Skrevet

Med vennlig hilsen

Dette er spekulasjoner:

''Her er jo poenget om han forsøker (med overlegg) å skaffe seg en diagnose, ved å ha lest seg opp på symptomer, og si det som han mener en paranoid schizofen vil si.

Det er en helt annen situasjon enn for en regulær pasient. ''

Hvordan vet du eller hvorfor tror du at han faker schizofreni? Og regulære pasienter kan ha interesse av å fake alvorlig sykdom slik at de feks får trygd eller omsorg. Viser blant annet til denne saken, der noen har lurt både psykiatrien og NAV og der resultatet er diagnose og trygd. http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article325058.ece

Skrevet

Dette er spekulasjoner:

''Her er jo poenget om han forsøker (med overlegg) å skaffe seg en diagnose, ved å ha lest seg opp på symptomer, og si det som han mener en paranoid schizofen vil si.

Det er en helt annen situasjon enn for en regulær pasient. ''

Hvordan vet du eller hvorfor tror du at han faker schizofreni? Og regulære pasienter kan ha interesse av å fake alvorlig sykdom slik at de feks får trygd eller omsorg. Viser blant annet til denne saken, der noen har lurt både psykiatrien og NAV og der resultatet er diagnose og trygd. http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article325058.ece

Du skriver: "Dette er spekulasjoner".

Det er nettopp derfor jeg ordla meg som jeg gjorde:

"Her er jo poenget om han forsøker (med overlegg) å skaffe seg en diagnose"

Bemerk: "OM".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Sikkert forskjellig hvilken diagnose det er snakk om, noen er sikkert lettere å mene noe sikkert om.

feks var de i tvil da jeg var barn om jeg hadde den tidens barneautisme, derfor satte de ikke diagnosen sikkert, men antydet lik problematikk, senere som voksen mente de sikkert jeg har asperger syndrom og det selv om jeg ofte selv blir i tvil.

De viste feks ikke på Ullevål om min barnejournal fra Nic Waal, for jeg viste ikke noe om det selv på det tidspunktet, likevel kom de frem til nokså det samme.

Til min forbauselse fikk jeg for noen mnd siden vite at psykologen jeg sluttet til etter to ganger på DPS før jeg kom til Ullevål, har notert at en utredning av asperger var aktuelt, men så sluttet jeg.

3 uavhengige instanser kom altså frem til det samme.

Så jeg tror i mange tilfeller man kan stole på diagnosene man får.

Selv om jeg syns det er rart når det er så diffust på en måte.

Skrevet

Jeg er kritisk til min diagnose selv om jeg vet at jeg har vært veldig syk. Føler jeg ikke blir forstått ordentlig og at legene er for sjappe og tar avgjørelser over hodet på meg. Og ikke tar seg tid. Jeg kan faktisk reflektere over lidelsen min selv om jeg er på det sykeste.

Jeg står hele tiden fast på at jeg kan bli frisk og dette er noe jeg skal, men det tviler visst legene på, det enkleste for dem er jo å la meg stå på medisiner livet ut, det er jo utrolig lettvint for da slipper de nemlig å få kritikk for at de har dømt feil hvis jeg blir syk igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...