Gå til innhold

leggetid 14 år (8. klassing)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferskenblomst

Min datter på 14 har egentlig leggetid kl 22.00 på hverdager, men ser ar den ofte strekker seg noe over det. Hun er i seng absolutt senest kl 22.30. Hun kan være ganske trøtt om morgenen, når hun vekkes ca kvart over seks, men det går stort sett greit.

Annonse

trollemor;o)

Min datter på 14 har egentlig leggetid kl 22.00 på hverdager, men ser ar den ofte strekker seg noe over det. Hun er i seng absolutt senest kl 22.30. Hun kan være ganske trøtt om morgenen, når hun vekkes ca kvart over seks, men det går stort sett greit.

Han har hatt leggetid kl 22.00 til nå, men drøyer det veldig. Jeg gav ham ny leggetid i dag, nemlig 22.30. Men han mente at 23.00 var passe..da la nemlig kameraten seg.

Gjest Monicaen

Jaja, jeg ville gjerne hatt ham i seng kl 21.15, men nei, det ER for tidlig for en ungdomskoleelev. Han kan sove til 07.40 hver morgen.

At han sover helt til 7:40 har selvsagt stor betydning. Min tenåring vekkes 6:50, så når din kan sove nesten en time lenger, så merkes selvsagt det.

Er du sikker på at din sønns kamerat virkelig får lov til å fast være oppe til kl 23? Jeg ville tatt en prat med foreldrene hans.

Han har hatt leggetid kl 22.00 til nå, men drøyer det veldig. Jeg gav ham ny leggetid i dag, nemlig 22.30. Men han mente at 23.00 var passe..da la nemlig kameraten seg.

Det kan godt hende kameraten også egentlig skal legge seg 2230, men at det stort sett blir nærmere 23 allikevel.

Hvis min sønn (snart 13) blir spurt av en kompis, er situasjonen som beskrevet ovenfor, så han svarer sikkert kl. 23. Han har aldri trengt mye søvn.

Annonse

Jaja, jeg ville gjerne hatt ham i seng kl 21.15, men nei, det ER for tidlig for en ungdomskoleelev. Han kan sove til 07.40 hver morgen.

''Jaja, jeg ville gjerne hatt ham i seng kl 21.15, men nei, det ER for tidlig for en ungdomskoleelev. Han kan sove til 07.40 hver morgen.''

Min sovner jo ikke kl. 21:15. Søstra som er 2 år yngre legger seg samtidig og ofte ligger de begge på hans rom en halvtimes tid og leser, spiller eller herjer. :o) Da sovner hun temmelig kjapt når hun må gå inn til seg selv mens han får ligge og lese så lenge han gidder, jeg har sluttet å kreve at han skal slå av lyset til et bestemt tidspunkt da. :o)

Vanligvis er han oppe rundt 6:45, men på onsdager begynner han senere og i dag vekket jeg ham ca. 7:45 og da sov han som en stein ennå. Og så lenge han selv ikke protesterer noe veldig så lar jeg det bare være sånn.

Min, som blir 14 i februar, skal egentlig på badet 22.30, men det har begynt å drøye. Jeg synes at på ett eller annet tidspunkt så må de få lov til å styre dette litt selv. Hun er vanskelig å få opp om morgenen uansett når hun legger seg (dette har vi testet), men hun er lys våken og helt med på skolen når hun først har kommet seg opp.

trollemor;o)

At han sover helt til 7:40 har selvsagt stor betydning. Min tenåring vekkes 6:50, så når din kan sove nesten en time lenger, så merkes selvsagt det.

Er du sikker på at din sønns kamerat virkelig får lov til å fast være oppe til kl 23? Jeg ville tatt en prat med foreldrene hans.

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva kameraten hans får lov til, og i dag godtok han vår nye avtale om å gå på badet 22.30 :-)

hidi, the scorpion

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva kameraten hans får lov til, og i dag godtok han vår nye avtale om å gå på badet 22.30 :-)

''Jeg bryr meg egentlig ikke om hva kameraten hans får lov til, og i dag godtok han vår nye avtale om å gå på badet 22.30 :-)''

Høres veldig bra ut;) Hverken for tidlig eller for sent:)

Bare de står opp når de må;)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...