Gå til innhold

leggetid 14 år (8. klassing)

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Når legger din 8. klassing seg? Min sønn mener at 23.00 er passe, men vi sier 22.30... Hva sier dere? Han er veldig flink om morgenen og står opp uten problem, en kan være trøtt. (det er vel helt normalt å være trøtt om morgenen uansett når man legge seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferskenblomst

Min datter på 14 har egentlig leggetid kl 22.00 på hverdager, men ser ar den ofte strekker seg noe over det. Hun er i seng absolutt senest kl 22.30. Hun kan være ganske trøtt om morgenen, når hun vekkes ca kvart over seks, men det går stort sett greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8-klassing (han er bare 13 da) må tusle på badet ca. kl. 21:15... Han sovner jo ikke med en gang, men ligger og leser en stund eller spiller på ds'en. Han er også grei å få opp om morran. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Min 8-klassing (han er bare 13 da) må tusle på badet ca. kl. 21:15... Han sovner jo ikke med en gang, men ligger og leser en stund eller spiller på ds'en. Han er også grei å få opp om morran. :o)

Oj....DET var tidlig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Min datter på 14 har egentlig leggetid kl 22.00 på hverdager, men ser ar den ofte strekker seg noe over det. Hun er i seng absolutt senest kl 22.30. Hun kan være ganske trøtt om morgenen, når hun vekkes ca kvart over seks, men det går stort sett greit.

Han har hatt leggetid kl 22.00 til nå, men drøyer det veldig. Jeg gav ham ny leggetid i dag, nemlig 22.30. Men han mente at 23.00 var passe..da la nemlig kameraten seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg syns ikke det var tidlig. Tenåringer trenger mye søvn.

Jaja, jeg ville gjerne hatt ham i seng kl 21.15, men nei, det ER for tidlig for en ungdomskoleelev. Han kan sove til 07.40 hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8. klassing er 13, 5 år. Han jages meget motvillig på badet ca.21.30 og er ganske raskt i seng, Noen ganger sovner han umiddelbart mens andre ganger er han våken til 22.30. Han er ikke så enkel å få opp når han skal på skolen, står opp ca.7.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monicaen

Jaja, jeg ville gjerne hatt ham i seng kl 21.15, men nei, det ER for tidlig for en ungdomskoleelev. Han kan sove til 07.40 hver morgen.

At han sover helt til 7:40 har selvsagt stor betydning. Min tenåring vekkes 6:50, så når din kan sove nesten en time lenger, så merkes selvsagt det.

Er du sikker på at din sønns kamerat virkelig får lov til å fast være oppe til kl 23? Jeg ville tatt en prat med foreldrene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hatt leggetid kl 22.00 til nå, men drøyer det veldig. Jeg gav ham ny leggetid i dag, nemlig 22.30. Men han mente at 23.00 var passe..da la nemlig kameraten seg.

Det kan godt hende kameraten også egentlig skal legge seg 2230, men at det stort sett blir nærmere 23 allikevel.

Hvis min sønn (snart 13) blir spurt av en kompis, er situasjonen som beskrevet ovenfor, så han svarer sikkert kl. 23. Han har aldri trengt mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7. klassing legger seg 21.30. Han må opp kl 7 om morran, og er stort sett vanskelig å få opp. Han har alltid trengt veldig mye søvn, helt fra han var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jaja, jeg ville gjerne hatt ham i seng kl 21.15, men nei, det ER for tidlig for en ungdomskoleelev. Han kan sove til 07.40 hver morgen.''

Min sovner jo ikke kl. 21:15. Søstra som er 2 år yngre legger seg samtidig og ofte ligger de begge på hans rom en halvtimes tid og leser, spiller eller herjer. :o) Da sovner hun temmelig kjapt når hun må gå inn til seg selv mens han får ligge og lese så lenge han gidder, jeg har sluttet å kreve at han skal slå av lyset til et bestemt tidspunkt da. :o)

Vanligvis er han oppe rundt 6:45, men på onsdager begynner han senere og i dag vekket jeg ham ca. 7:45 og da sov han som en stein ennå. Og så lenge han selv ikke protesterer noe veldig så lar jeg det bare være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min, som blir 14 i februar, skal egentlig på badet 22.30, men det har begynt å drøye. Jeg synes at på ett eller annet tidspunkt så må de få lov til å styre dette litt selv. Hun er vanskelig å få opp om morgenen uansett når hun legger seg (dette har vi testet), men hun er lys våken og helt med på skolen når hun først har kommet seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Mine barn har ikke hatt leggetid når de har begynt på ungdomskolen. Da får de styre sengetid og søvn selv. Samt innetid. Min 15åring legger seg oftest rundt kl 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

At han sover helt til 7:40 har selvsagt stor betydning. Min tenåring vekkes 6:50, så når din kan sove nesten en time lenger, så merkes selvsagt det.

Er du sikker på at din sønns kamerat virkelig får lov til å fast være oppe til kl 23? Jeg ville tatt en prat med foreldrene hans.

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva kameraten hans får lov til, og i dag godtok han vår nye avtale om å gå på badet 22.30 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva kameraten hans får lov til, og i dag godtok han vår nye avtale om å gå på badet 22.30 :-)

''Jeg bryr meg egentlig ikke om hva kameraten hans får lov til, og i dag godtok han vår nye avtale om å gå på badet 22.30 :-)''

Høres veldig bra ut;) Hverken for tidlig eller for sent:)

Bare de står opp når de må;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...