Gå til innhold

Savner du å være et barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det skjønner jeg. Hadde vært fint å få en ny sjanse på skolen.

Jeg gjorde det bra på skolen, men sleit litt med venner. Skulle gjerne ha opplevd den erfaringen sønnen min har med sine venner.

Det var flere ting ved barndommen min som jeg ikke unner mine barn (foreldrene mine ble separert, pappa var veldig streng, farfar misbrukte alkohol)

- men det var også mye fint som jeg ikke har klart å gi til ungene mine - ennå i alle fall: Lange sommerferier på sommerstedet vår, årvisse turer til Sverige, søndagsturer i skogen (vi har jo vært litt i skogen, men altfor lite), vandreturer på fjellet, klassisk musikk, mye sang og musikk (har formidlet en del da, men ikke like mye som jeg fikk), tette slektsbånd.

Gjest absolutt ikke

Nei. Livet som barn var ikke uten bekymringer, hadde et alvorlig sykt familiemedlem som etterhvert døde + to andre som døde i en ulykke, så var redd for hva som ville skje med meg dersom den siste i familien også døde. Dessuten - som barn har man begrenset med frihet og er avhengig av andre.

Liker det bedre nå (20-årene): Har enda ikke barn og andre forpliktelser, så nå kan jeg gjøre akkurat det jeg vil! Ingen andre styrer livet mitt enn meg selv og det er en fantastisk følelse!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...