Gå til innhold

For ei kløne jeg er!

Anbefalte innlegg

Akkurat da vi skulle legge oss, gjorde jeg den genistreken å åpne kjøleskapet og ta ut en flaske farris. Skulle ha et glass før natta. Der så jeg at en toliters kartong med eplejuice stod skjevt i ei hylle i døra.

I det jeg rettet den opp, gled hele hylla ut og braste i golvet med smell - og halve golvet ble fylt av....

RØDVIN og ØL!

Det stod nemlig en karaffel med rødvin der etter nyttårsaften og en halvlitersflaske med øl. Karaffelen knuste i tusen biter, ølflaska fikk en liten brist så det seiv ut øl - og rødvinen flommet utover golvet, inn under kjøkkenskapene og kjøleskapet, og glasspråtene sprutet ut over hele golvet og ut i stua og rødvinen sprutet oppover de hvite veggene våre.

Grrrr æsj drit og andre ord jeg ikke sier :-((((

Jeg tørket opp rødvinen og plukket glass - husbonden rydder benken for andre knusbare ting (når en først er i farta er det jo fort at andre ting også knuser) og skal vakse over golvet en siste gang.

Jeg blir så sabla sint - og det er egnetlig ikke pga karaffelen og rødvinen som gikk i søpla og i do - men for alt det ekstraarbeidet som må til - og særlig nå, midt på natta.

Ble helt gåen av den vaskingen (er jo syk), så jeg måtte bare legge meg på sofaen og hente meg inn igjen...

Grmpfff!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374357-for-ei-kl%C3%B8ne-jeg-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm.... utrolig så mye uflaks du har om dagen! Denne gangen tror jeg ikke uflaksen er forårsaket av svart magi fra mannen din heller...*s*

Jeg tømte en stor kopp te (med melk!) ned i en skuff mens jeg drev og ryddet i dag; det var heller ikke noe som fremmet munterhet :-(

Hmmmm.... utrolig så mye uflaks du har om dagen! Denne gangen tror jeg ikke uflaksen er forårsaket av svart magi fra mannen din heller...*s*

Jeg tømte en stor kopp te (med melk!) ned i en skuff mens jeg drev og ryddet i dag; det var heller ikke noe som fremmet munterhet :-(

Æsj - te og melk i en skuff høres lite trivelig ut.

Mannen min hadde nok ikke noe med dette å gjøre nei - men han påstod faktisk at det måtte være sabotasjoe fra min side - for at vi skulle få oss nytt kjøkken!

Da ble jeg så sint som et lemen!

Annonse

Gjest Elextra

''Jeg tømte en stor kopp te (med melk!) ned i en skuff mens jeg drev og ryddet i dag; det var heller ikke noe som fremmet munterhet :-(''

Jeg begrenset meg til å velte en flaske med vann som stod på nattbordet ned i nattbordsskuffen midt på natta....

Ferskenblomst

Æsj - te og melk i en skuff høres lite trivelig ut.

Mannen min hadde nok ikke noe med dette å gjøre nei - men han påstod faktisk at det måtte være sabotasjoe fra min side - for at vi skulle få oss nytt kjøkken!

Da ble jeg så sint som et lemen!

Disse mannfolkene bør lære seg å time morsomhetene sine litt bedre. Som da min såkalte bedre halvdel påsto at jeg ikke trengte å knuse alle koppene i huset før han forsto at jeg ønsket meg nytt servise. GRRRRRR.....

Disse mannfolkene bør lære seg å time morsomhetene sine litt bedre. Som da min såkalte bedre halvdel påsto at jeg ikke trengte å knuse alle koppene i huset før han forsto at jeg ønsket meg nytt servise. GRRRRRR.....

Ja, jeg tror min fattet pointet i går kveld, at den kommentaren hans ikke falt i god jord! Mannfolk!

Men han ryddet kjøkkenet strøkent etterat jeg hade tatt min tørn med rødvin og glass.

Uff stakkars deg, prust, for et uhell med konsekvenser! Du har min fulle medlidenhet.

Takk.

Jeg har et minne om en annen kjøleskapepisode som skjedde da jeg bodde hjemme - var vel 15-16 år.

Jeg åpnet kjøleskapdøra litt hardt og fort, og fra døra hoppet det ut en flaske med eddik, flaska sprakk og eddiken fløt utover.

Stønn!

Jeg tørket og vasket golvet, vasket hendene, og åpnet kjøleskapdøra på nytt for å finne det jeg egentliog skulle hente.

Der datt det jammen ut enda ei flaske med eddik - bang i golvet og eddik fløt utover golvet på nytt.

Stønn!

Fikk litt nok av eddiklukt etter den dagen kan du si - og jeg lærte meg å åpne kjøleskapdøra forsiktig - samt at i mitt hus oppbevares ikke eddik i kjøleskapet.

Det er forresten sjelden at jeg har eddik i huset. Av en eller annen grunn liker jeg ikke lukta.... :-(

Annonse

Det viser hvor forskjellige vi er. hadde det vært jeg som hadde gjort det samme, så hadde jeg fått latterkrampe. hadde min mann gjort det, så hadde han blitt rasende. så vi reagerer forskjellig, gitt...

Hadde du fått latterkrampe???!!! Interessant...

Jeg blir utrolig irritert når sånne uhell skjer. Hisser meg opp og blir sur. Det er jo egentlig mitt problem, noe jeg bør skjerpe meg på.

F.eks. hvis noen knuser et glass - ikke pga at glasset gikk i stykker, men pga alt ektraarbeidet med å plukke opp, støvsuge og vaske etterpå

eller hvis noen søler ketchup på et rent plagg - fordi det da må vaskes på nytt uten å være brukt ne dag eller to....

osvosvosv

Det er lov til å kjefte og smelle litt da.

Jeg gjorde noe tilsvarende en gang. Det var ett eller annet med en hylle i kjøleskapdøra jeg skulle ordne med, det resulterte i at hylla datt ned og ....en flaske tran knuste og rant utover gulvet og under kjøleskapet. Urk. Jeg husker jeg lå på alle fire i halvtolvtida om kvelden og vasket. Lukta satt i mange dager etterpå.

Det er lov til å kjefte og smelle litt da.

Jeg gjorde noe tilsvarende en gang. Det var ett eller annet med en hylle i kjøleskapdøra jeg skulle ordne med, det resulterte i at hylla datt ned og ....en flaske tran knuste og rant utover gulvet og under kjøleskapet. Urk. Jeg husker jeg lå på alle fire i halvtolvtida om kvelden og vasket. Lukta satt i mange dager etterpå.

Æsj - tran utover hele kjøkkengolvet topper vel min rødvin :-(

Ene ungen min smurte hele seg inn med tran en gang - hun var veldig glad i tran og likte å bli smurt inn med solkrem - og var alene på kjøkkenet en liten stund, det var sommer og satt bare i bleia...

Heldigivs holdt hun seg stort sett på stolen sin ved kjøkkenbordet - og jeg tok hele ungen og løftet ut i dusjen. Det ble jo litt vasking, men ikke så mye som det du opplevde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...