hidi, the scorpion Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 ''Hva gjør vi nå? Og bør vi konfrontere de alle tre, elle bare vår sønn? Bør vi ta det opp med de andres foreldre?'' Jeg personlig synes du er toalt overreagerer! Man skulle nesten tro at din sønn bruker narkotika...! Alle unge føler seg frem nar det gjelder alkohol. Da er det viktig at foreldrene er på banen, og sier at sprit er overhodet ikke ok.¨! Det er en farlig drikke, og de fleste får "black out" av sprit.. De unge kommer uansett til å drikke, hjelper ikke hva dere gjør, men anbefal sønnen deres å drikke alkohol med mye lavere prosent. Køres sikkeret forferdelig ut i deres ører, men sønnen finner drikke uansett hva dere sier, Jo, større problem dere lager ut av dette, desto mer kommer sønnen til å drikke:( Da mine sønner var på den alderen, så var eneste betingelse at de kom hjem! Ingen av dem er er glad i fest hvor alkohol er tilstede pr i dag,så det er store håp for din sønn, om dere ikke lager en kjempesak ut av dette! Lykke til;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374367-ungdom-og-alkohol-r%C3%A5d-%C3%B8nskes/page/2/#findComment-3281002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Kjære deg, Skjønner at du er skuffet, rådløs og fortvilet. Men du har med en ungdom å gjøre, en 15åring som er i den fasen hvor ting skal testes ut. Du har funnet en tom flaske som har inneholdt vodka, men vet ikke hvorfor den er havnet i din sønns klesskap. Din sønn er lovet lappen for 18 års edruskap, og vil neppe miste den muligheten ved å innrømme at han og hans kompiser har smakt på sterkere saker. Hva gjør du da? Slik jeg ser det er det viktig å spille på lag med ungdommen. Åpenhet og ærlighet skal lønne seg, ikke straffes. Jeg har selv 3 ungdommer og har vært igjennom dette flere ganger. Jeg tar selv sterkt avstand fra alkohol og vi drikker aldri her hjemme. Vi snakker sammen om alkohol og farene ved å drikke. Å jeg har uttrykt skuffelse over at de har drukket seg fulle. Samtidig vet de at de alltid kan komme hjem,ringe eller hva som helst om noe skulle skje med dem eller kompiser. De er alltid velkomne hjem, uansett tilstand. Mange episoder har det ikke vært, og nå er to av dem voksne og bestemmer selv. Ingen av dem er noen festløver og de snakker ofte om hvor godt det var å være ungdom hjemme hos oss. Vi har snakket sammen og vært åpne. Mine barn har fortalt om fester og hva som har foregått. Slik info har jeg ikke fått om jeg hadde kjeftet og gitt refs. Bare noen tanker fra meg. Håper dere finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374367-ungdom-og-alkohol-r%C3%A5d-%C3%B8nskes/page/2/#findComment-3281003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skuffet, lei seg og rådvill mor ønsker råd Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Kjære deg, Skjønner at du er skuffet, rådløs og fortvilet. Men du har med en ungdom å gjøre, en 15åring som er i den fasen hvor ting skal testes ut. Du har funnet en tom flaske som har inneholdt vodka, men vet ikke hvorfor den er havnet i din sønns klesskap. Din sønn er lovet lappen for 18 års edruskap, og vil neppe miste den muligheten ved å innrømme at han og hans kompiser har smakt på sterkere saker. Hva gjør du da? Slik jeg ser det er det viktig å spille på lag med ungdommen. Åpenhet og ærlighet skal lønne seg, ikke straffes. Jeg har selv 3 ungdommer og har vært igjennom dette flere ganger. Jeg tar selv sterkt avstand fra alkohol og vi drikker aldri her hjemme. Vi snakker sammen om alkohol og farene ved å drikke. Å jeg har uttrykt skuffelse over at de har drukket seg fulle. Samtidig vet de at de alltid kan komme hjem,ringe eller hva som helst om noe skulle skje med dem eller kompiser. De er alltid velkomne hjem, uansett tilstand. Mange episoder har det ikke vært, og nå er to av dem voksne og bestemmer selv. Ingen av dem er noen festløver og de snakker ofte om hvor godt det var å være ungdom hjemme hos oss. Vi har snakket sammen og vært åpne. Mine barn har fortalt om fester og hva som har foregått. Slik info har jeg ikke fått om jeg hadde kjeftet og gitt refs. Bare noen tanker fra meg. Håper dere finner ut av det. ''Slik jeg ser det er det viktig å spille på lag med ungdommen. Åpenhet og ærlighet skal lønne seg, ikke straffes. Jeg har selv 3 ungdommer og har vært igjennom dette flere ganger. Jeg tar selv sterkt avstand fra alkohol og vi drikker aldri her hjemme. Vi snakker sammen om alkohol og farene ved å drikke. Å jeg har uttrykt skuffelse over at de har drukket seg fulle. Samtidig vet de at de alltid kan komme hjem,ringe eller hva som helst om noe skulle skje med dem eller kompiser. De er alltid velkomne hjem, uansett tilstand. Mange episoder har det ikke vært, og nå er to av dem voksne og bestemmer selv. Ingen av dem er noen festløver og de snakker ofte om hvor godt det var å være ungdom hjemme hos oss. Vi har snakket sammen og vært åpne. Mine barn har fortalt om fester og hva som har foregått. Slik info har jeg ikke fått om jeg hadde kjeftet og gitt refs.'' Det er akkurat slik holdning jeg også har og har oppdratt gutten etter. Tusen takk for svar, det var til veldig god hjelp da jeg ble veldig usikker på om vi hadde gjort ting riktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374367-ungdom-og-alkohol-r%C3%A5d-%C3%B8nskes/page/2/#findComment-3281612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.