Gå til innhold

panikkangst - førerkort

Anbefalte innlegg

ink1365380698
Skrevet

Jeg kan altså ikke kjøre bil mer, på grunn av at 3 leger foreslo at jeg begynte med xanor i første omgang mot forferdelige abstinenser jeg fikk av ssri bruk og senere ble bedt om å fortsette med dem pga panikkangsten cipralex utløste hos meg. Hvor er rettferdigheten. Jeg blir ikke sløv av 1mg, tar og 10 mg valium i tillegg i løpet av dagen. Har aldri følt meg trett og sløv av denne kombinasjonen heller. Tar og 3,75 mg zyprexa som gjør meg trøtt, men de er visst lovlige i følge lista. Var det opp til 20 mg?? Men de tar jeg på kvelden og da kjører jeg aldri bil selv.

Jeg ba aldri om disse medisnene, men var nødt på grunn av ssri ens ødeleggelser . Kjører veldig lite, bare til butikken og sånt. Tror du jeg bil få lov om jeg søkte NHD.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De grensene som er satt i veilederen gjelder for monoterapi (når en tar kun dette ene preparatet).

Med summen av de medisiner du bruker, er du ikke lenger i gruppen BØR få dispensasjon for personnbil. Du tilhører gruppen KAN få dispensasjon for personbil.

Du har intet å tape på å sende en søknad.

Skrevet

De grensene som er satt i veilederen gjelder for monoterapi (når en tar kun dette ene preparatet).

Med summen av de medisiner du bruker, er du ikke lenger i gruppen BØR få dispensasjon for personnbil. Du tilhører gruppen KAN få dispensasjon for personbil.

Jeg bruker jo 6 mg Xanor - så jeg har verken bil eller lappen.

Det jeg lurer på: er SNRI/SSRI/Pregabalin - kan man kjøre bil da ? (Bruker ikke disse medisinene selv).

Spør på generelt grunnlag.

ink1365380698
Skrevet

Legen min har ikke bedt meg søke. Hun lar meg kjøre, vet at jeg kjører lite etter jeg fikk panikkanfall i bil på grunn av cipralex i 2005. Det tok meg 5 år å tørre å kjøre ei mil, og det var en stor seier - så noe mere enn ei mil kommer jeg nok aldri til å kjøre mer. Det er avstanden fra her jeg bor til butikken, og venner. Så det går kanskje an å få disp. til så lite kjøring tross medisinene. Bor på landsbygda så alle avstander er lange, og så ha jeg utmattelses syndrom så går ikke lange avstander.

Er det fastlegen som skal gi meg beskjed eller er det mitt ansvar?

ink1365380698
Skrevet

Kan jeg ikke tape førerkortet da, hvis jeg ikke får negativt svar.

Hvordan er prosedyren her? Er det fastlegen som gir meg beskjed og sender søknad?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...